måndag 6 juli 2009

Nr 176 av 365 Karga Tema nr 22

Att det är kargt på stenhällar vid en strand vet vi nog alla, men ändå så finns det livskraft så att gräs kan gro och växa sig så vackert.

Just nu inne i en period när jag tycker om att hålla på med s/v bilder, men för att ingen skall bli ledsen så kommer idag även en bild med grönt gräs;)


Vet inte hur vädret är i övriga Sverige, men här vräkte det ner regn när jag körde hem från Söderköping, lite otäckt att köra för en del förare verkade ovana att köra bil överhuvudtaget och kröp i 40- 50 Km/h, sådana farter på en 90 väg är farligt, för det blir då otäcka omkörningar istället, kanske vore bra om de som är rädda parkerade en stund istället, tycker i alla fall jag.

Fler 365:are finns hos AKSON.

Ha det så gott!

annette

6 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Själv trodde jag att jag skulle döden dö i stockholm igår. Där kan vi prata om LIVSFARLIGA bilförare. SÄger bara tv-spel så förstår du kanske vad jag menar?

Kramkramkram
Annica

Gärdsmygen sa...

Ja sommarregn på vägar kan vara riktigt farligt.
Här har det knappt regnat någonting. En skur kom det ikväll men den varade max 15 min.
Vackert med gräset där vid stenen. Jag föredrar den i färg.

synne sa...

Hej vännen.
Sitter och ser på dina blomsterbilder.
Du får till det så vackert.
Jag har inte mod nog att leka så där med bilderna.
Är en liten fegis så....
Du vet, jag och datan.....

Brandtornet är ett rejält märke tycker jag. Det är vackert där det sticker upp.

Här regnar det nu med.
Det är så skönt.
Har längtat efter det här nu i nästan 14 dagar.
Temperaturen sjönk från 41,5 till 13,4 plus på några timmar.
Nu saknar jag bara snön....

Ska snart baka ut mina tekakor.
Måste fixa lite bröd så guddottern har nått att smaska på tåget hem i morgon.
Fy, vad tiden går fort.

Ha nu en flotters tisdag min vän.
Saknar dig :(
Kramen Synne.

Ninni sa...

Dina trakter fick mycket regn igår! Vi skjutsade ner dottern till hennes lägenhet i Linköping och det regnade en hel del på vägen ner. Nu är vi hemma igen och nu har regnet spridit sig även hit. Kyligt är det här också. Inte alls så kul. Vi får väl göra något nyttigt som att rensa ut lite i förråden. Det kan behövas ibland.
Må så gott!
Kram Ninni

Anna sa...

Riktigt trevlig bild! Svartvitt är underbart, jag gillar det med just nu. Tror man är lite av en periodare ;-), i alla fall är jag det.

Vita Stunder sa...

Underbar bild i s/v!!!

Regnet är livsfarligt just nu - titta på min bild..

Hoppas allt är någorlunda ok med dig!
Kramar Anna