torsdag 2 juli 2009

Nr 175 av 365 är Blommor Tema Nr 104

Hur vi hanterar oss själva när det blir för mkt är ju väldigt olika, själv har jag inte så stort behov av att prata med olika människor om allt, utan ofta väljer jag ensamheten i det första skedet, och ensamheten behöver ju ínte vara ensam när den är självvald, och ensamheten behöver ju definitivt inte vara ensam tillsammans med en kär ägodel som heter kamera, en kväll som igår när jag tar en sakta promenad till Örtagården och Naturbruksgymnasiet här i stan efter jobbet och bara går omkring, sitter ner/kryper runt och fotar alla vackra blommor är en ensamhet som jag njuter av, att jag sedan inte inte kan välja en bild när det gäller blommor är ju ingen nyhet, så här kommer en explosion av blommor;)
Fler 365:are finner Du hos AKSON

Blommor förknippas ju ofta med starka färger, själv älskar jag dessa "gröna" blommor som man kan hitta i en Örtagård.

Den här Luktpionen fotade jag inte igår utan i helgen, har spanat på den länge och över en natt så slog blommorna ut, jag trodde den skulle bli rosa av knopparna att döma, men blommorna blev så vackert vita.

Här en kalvalkad av färger från Naturbruksgymnaiet.



Åter ganska mkt gröna och lite dova färger från Örtagården., grönt är skönt:)
Önskar alla en bra start på slutet av veckan, smyger in till Er vartefter!
Kramar!
annette

17 kommentarer:

Bosse sa...

Så läckra och fina blomkollage du gjort!
Sådant "pillande" har jag inte tålamod med, så trevligt att få uppleva dina alster här.
Är ju bra när man hittar ett sätt som fungerar för en att hantera livet när det blir för mycket.
En hyfsad självkännedom underlättar ju alltid...
Ta hand om dig.
Önskar dig en bra kommande helg!
Och visst kan kameran vara ett sorts sällskap för en ibland...
Kram / Bosse

Viola sa...

DU ÄR HELT OTROLIG VILKA BLOMSTERCOLLAGE ...SÅ VACKRA OCH DU...JAG ÄR FAKTISKT I STAN OCH SVETTAS JUST NU...VÅNINGEN HÖGST UPP I HUSET ÄR SOM EN KAMIN OCH I DEN HETTAN SKA JAG PACKA VAROR..PUST SÄGER JAG...OCH ENSAMHET ...DEN UPPFATTNINGEN DELAR JAG MED DIG.. HA DET ...KRAM

MOONLOVER´S sa...

hejsan
Och tack=) ja de känns otroligt trevlig=) men de gamla paret som bor där flyttar inte ut förän den 23 juli sen e det bara för oss att klliva in;) ja om inte något tok händer då=) kram och trevlig helg

BrittMarie sa...

Så jättefina collage. Blommorna gör sig ju ännu bättre så här. Pioner tycker jag är så jättefina, och akvileja, och de andra också. Och du min fläder, den räcker nog inte till någon saft, men det finns gott om fläderbuskar i närheten. Kanske det blir en plocktur på cykel.
Ha det så bra du kan i helgen!
Kram

Anonym sa...

Superhärliga blomstercollage!

Visst är det kul att leka fram dem?!!

Ensamhet ja...ibland är det bara såååå skönt!


Kram Tott

Anna sa...

Underbar samling av glada och fina bilder. Vad bra att du kan hitta sätt att klara livets jobbiga faser. Ha en skön helg! Kram

AnnaKK sa...

Vilka superhärliga collage! :-)

Det första i enbart gröna toner (plus en massa taggar!) gillar jag lite extra - men alla är jättefina!

Jag väljer också ofta ensamheten med mej själv (och tex kameran!) när det blir för mycket runt omkring.

Ha det så fint, och jag önskar dej en BRA helg trots allt tungt!

Kram!!! :-)

hugan sa...

ååå vilka härliga bilder!

låter som en väldans bra terapi det där, huvudsaken man mår bra och kommer underfund med vad man behöver för det.

önskar dig en fridfull och skön helg
kramar

Ulrica sa...

Fullkomligen älskar collagen du gjort på de gröna växterna och den sista med gröna och dova färger. Helt underbara:)

Ragnvi sa...

Annette..jag är så glad att du inte kunde välja ut nån enstaka bild! Wow! Helt underbara foton!
Blir samtidigt ledsen när jag läser ikapp hos dig...din vän som somnade in...tragiskt.
Förstår om du vill vara "ensam" ibland, mycket att ta in....
Styrkekramar!
Ragnvi

vivan sa...

Härligt, Anette!!
Vilka foton på blommorna...
Hur är det, åskar det i Norrköping???
KOmmit något regn!!

Ha nu en jätteskön helg....så hörs vi!!Kramilikramen!

Ninni sa...

Vilka härliga collage! Jag tycker väldigt mycket om de gröna bilderna, så vilsamma för ögat men också väldigt spännande med mönstren. Pionerna är ju som bakelser! Mina slog ut allesamman på en gång och nu är de nästan överblommade. Men jag är så glad att jag fick uppleva blomningen i år.
Ljuvliga bilder Anette!
Hoppas du får en lugn och skön helg efter din påfrestande vecka!
Kram!

Paula sa...

wow vilka läckra blomkollage du fixat till.. super läckra.

Carina sa...

Grönt är en härlig färg för ögat.Dina collage är så fint gjorda.
Ha det bra till nästa gång!

Della sa...

Så fina collage du har gjort. Jag blir alldeles hänförd.

Vita Stunder sa...

Sånt vackert blomstercollage du gjort vännen!

Blommor och kameran är fina vänner!
Kameran är nog min bästa vän tror jag. Utan den vid min sida känner jag mig halv.

Jag tänker på dig vännen!
Kramar Anna

Dahlarnas Fotoblogg sa...

Otroligt vackra blomfoton! Hoppas att allt är bra med dig! Stor sommarkram!