fredag 12 juni 2009

Veckans Fönster V 25 Instängt

Den här veckan vill Susanne ha "instängda fönster" lite svårtolkat men samtidigt fri tolkning så då blev mitt val faktiskt två fönster och ett hus;)

Delvis instängt fönster.

Helt instängt fönster.



Och här det gamla huset på Öland där fönstren fanns, verkade lite övergivet, men jag tror egentligen inte att det var det, för det fanns en del grejor runt omkring som tydde på lite aktivitet.
Fler Fönsterfotare finns hos Susanne.

Önskar alla en skön Helg, verkar som om vi mer eller mindre kommer att bli dränkta i regn, men vad vi skall göra åt det vet i sjutton!?

Ha det bra, och håll huvudet över vattenytan!

annette

12 kommentarer:

Susanne sa...

Haha, den tolkningen gillade jag skarpt! Halvt instängt och helt instängt! :)

Vita Stunder sa...

Snygg tolkning!
Och vilket spännande hus :)

Det skulle jag vilja utforska!!

Ha en fin helg vännen!
Kramar Anna

Cecilia sa...

Kul! Dina fönster är nästan lika instängda som mina!
Ha en trevlig helg!

Ninni sa...

Det var väldigt instängt där! Så mäkt det måste bli inne om det nu är någon som bor där.
Spännande!
Ha en skön lördag och hoppas regnet upphör hos dig!
Kram Ninni

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Tycker det blev en riktigt bra tolkning!

Jodå vi hade det kalas hos farfar. Jag fick med mig en bok hem som jag ska läsa. Den handlar om Kyllaj,dvs den lilla ort där mina förfäder jobbade som lotsar och inom tullverket så den ska jag läsa med nyfikenhet.

Hoppas du har en härlig lördag

Kram Annica

AnnaKK sa...

Kan bara säga att jag tycker att du har löst temat på ett föredömligt sätt! :-)

Fast det ser lite lessamt ut med de igensatta fönsterna... Man får hoppas att det så småningom kommer nån och öppnar upp dem igen och ger huset en ny framtid! :-)

Ha en skön helg!!!

Marie Höglund sa...

Instängt absolut :-)

Kadermo sa...

Precis vad jag trodde, du hittade många fina fotomotiv på Öland. Spännande hus.
Vi får hoppas regnet håller sig borta i kväll när Jerry Williams lirar i Lejongropen.

Ulrica sa...

Jag är full av beundran att du hittar dessa olika fönsterteman varje gång. Detta var ju jättesvårt.

På min blogg hittar du nu mig i egen hög person.... tänk att jag vågade:)

Amanda sa...

Vackert hus, men fy så instängt det är. Inte skulle jag vilja vara där med ett betongblock som ersatt ett av husets fönster. Härligt foto objekt. /Amanda

christina sa...

Stilfullt trots sin instängdhet! Bra foto!!

thorgun sa...

Helt klart instängt, både helt och halvt. Perfekt tolkning. Man hoppas att aktiviteten betyder renovering, så huset får ett fortsatt lig.