fredag 5 juni 2009

Veckans Fönster Nr 36

Den här veckan vill Susanne ha "trippelfönster", är ju lite förtjust i "lite sunkiga" platser, så mitt fönster kommer från ett gammalt övergivet hus i Kolmården, kanske har hjälpt till lite med "sunkigheten" men bara lite.;)

Förra veckan fick jag frågan om det bodde några fåglar innanför mitt trasiga fönster från någon av Er andra, kan berätta att ett, par tre dagar efter att vi kom till Öland så flög det ut små Gärdsmygsungar ur fönstret, finns ett inlägg om Ni vill se något av det sötaste jag sett i fågelväg!

Fler fönsterfotare finner Ni om Ni söker hos Susanne.

Nu hemma från Öland, en otrevlig hemresa över Ölandsbron i kraftig regn och blåst kan jag avstå ifrån nästa gång....

Önskar alla en skön helg och trevlig Nationaldag.

Kram //annette

10 kommentarer:

christina sa...

Ditt bidrag är jätte vackert! Inte sunkigt alls!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Skönt att du kommit hem ordentligt! Inte roligt när det är ruskväder ute på vägarna!!!

Fullkomligt älskar de där fönstrena!!!

Kram Annica

Pialotta sa...

Det var ett ståtligt fönster du visar Nettan:-) Kommer in och önskar en fin flaggdag i morgon;-)
Hoppas bara den inte vajar sönder i vindarna som denna dag varit riktigt hårda. Kram på dig

Ninni sa...

Vilket fint fönster! Helt underbart! Men vad lustigt att dörr och fönster sitter så tätt ihop. De har ju till och med fått fixa till dörrfodret.
Gillas verkligen!
Vad skönt att du tog dig hem ordentligt! kanske det går bättre att åka över bron nästa gång...nu kanske det inte kan bli värre.
Ha en skön lördag!
Kram Ninni

synne sa...

Ett fönster med historia kan jag tro.
De fönstrena har säkert sätt en del i sina dagar.

Nu vill jag önska dig en bra dag och säger som vi gör i Norge
GRATULERER MED DAGEN.
Kramen Synne.

Marie Höglund sa...

Gammalt och slitet MEN superfint. Ett vackert trippelfönster med så fin dekoration.

Cecilia sa...

Lite sunkigt ser det väl ut. Men ack så vackra fönster!

Tittade just in på ditt inlägg om gärdsmygarna. Vad roligt för dig att få se alla små sötnosar. Och riktigt fina bilder fick du ju också!

Susanne sa...

Jo, visst är det något visst med gamla fönster. De gör sig alltid bra på fotografier. Så även här.

Kadermo sa...

Välkommen hem till fastlandet. Fina bilder på gärdsmygara.

Sandbarnet sa...

Ett riktigt trippelfönster - tjusigt!