torsdag 4 juni 2009

Nr152 av 365 Ögon Tema nr 88

Tema Nr 88 av 365 är ögon, eftersom jag inne på djur idag så fortsätter jag på det, ögon står i flertal men jag fuskar och tar ental, för finns det något så snällt som ett koöga? Kan ju säga att det här en bild jag tycker mkt om!!
Fler 365:are finner Ni om Ni söker hos AKSON.

Idag har vi verkligen varit turister och varit inne och tittat på trädgården vid Sollidens Slott, har ju varit på Öland ett antal ggr men aldrig haft en tanke på att besöka det Slottet, börjar nog bli gammal som tycker det var väldigt vackert och trevligt att besöka den platsen, fast det är klart innan dess hade vi varit vid en stormig stenig strand;)

Vi har bestämt att åka hem imorgon istället för lördag, när det är busväder på gång så är ju tiden viktigare att ha hemma, höll på att få en chock förut när jag kollade minneskortet på kameran, har tagit över 600 bilder på dessa dagar!! Säkert ett par hundra som skall bort, men det kommer nog en del Öland framöver;)

Önskar alla en bra start på slutet av veckan!
Kram //annette

12 kommentarer:

365photosin2009 sa...

An unusual crop but it works! The horse's features are so detailed, right down to the eyelashes. Nice.

AnnaKK sa...

Gomorron!

Ja, visst har kossor (oftast iallafall) väldigt söta, snälla och framförallt vackra ögon! :-)

600 bilder låter inte så-å-å farligt, tycker jag... ;-) Fast ibland blir det faktiskt många fler "knäpp" hemma i nån rabatt (och/eller i rent experimnetsyfte) än på något spännande utfyktsmål, har jag märkt. Fast huvudsaken är väl att man tar foton överhuvudtaget!? :-) Och att minneskortet/-korten räcker till!

SMS:ade dottern för en stund sedan och meddelade henne att utomhustemperaturen snart är i nivå med den i ett kylskåp. Har dock inte fått svar än. Antingen har de frusit ihjäl, inte vaknat än eller så är batterierna i hennes mobil urladdade nu... :-/ Igårkväll kom det iallafall SMS om att allt var bra och ingen hade trillat i plurret och att maten var god. Så på det stora hela tror jag deras kanotutfärd är rolig och lyckad trots att vädret kunde ha varit lite bättre. :-)

Ulrica sa...

Vilka ögonfransar de har, helt underbart. Gillar verkligen det här lite djärva sättet att beskära bilder på. Verkligen läckert.

Maria i Sennan sa...

Muuuuuuuuuhhhhhhhh på dej
Ha det så gått....Maria

Ninni sa...

Håller med dig om koögonen. Jag gillar kor! Och din bild!
Visst kan det bli många bilder tagna när man har möjlighet, men varför inte. Hellre för många än för få...
Hoppas hemresan går bra!
Kram Ninni

Ulrica sa...

Hej, kul att du gillar min nya blogglayout :). När jag väl fick till det gick det som en dans.

Kattungarna mår bra och mamman med. Men fyra... hon var då tvungen att ta i. Men det är ju helt fantastiskt för barnen.

Charlotta sa...

Vackert beskuren bild. Kossor är fina, men jag är löjligt rädd för dem. Så här nära hade jag inte kommit ens med största zoom med min kamera.

Ser fram emot fler ölandsbilder :-)Visst blir det många knäppningar, men jag brukar vara hård mot mig själv och tvinga mig att radera minst hälften av alla bilder jag tar. Det är ingen idé att spara för framtiden, för det kommer hela tiden nya bilder och man hittar inte bland de gamla.

Mitt liv - Mina drömmar sa...

hejhej:)

Sött litet djur idag med:) Själv stötte jag på de mest bedårande rådjurskiden i morse när de tillsammans med sin mor försökte ta sig över vägen framför oss. Vi väntade på att mamman skulle ta sig över vägen utan att se barnen och funderade på varför det tog sådan hiskeligt lång tid. Då såg vi något som liksom slog en kullerbytta ner i diket. Och där var två kid... Tyvärr hade jag varken kamera eller mobilen med mig:(

Jodu, en dator står högt upp på listan över nyinköp just nu men det är annat som ska prioriteras. Vi har ju ändå två datorer till... men Linuxdatorn funkar ju inte riktigt likadant som en med windows så det blir lite knöligt när man håller på.

kram på dig
Annica

Viola sa...

Hejsan, vilken underbar bild! Så du har varit iväg och fotat då hoppas jag att vi får ta del av mkt framöver...är i vattenhålet ch har tänt brasa och ljus...i juni...nja...ha en skön helg, kram

synne sa...

Man ser till och med den lilla vita stjärnan i pannan på kossan.
Håller med dig. Det är en vacker bild.
Klems igen.

Vita Stunder sa...

Jag gillar din beskärning.
Djärvt och läckert!

Underbara djur och vilka ögonfransar!!

Hoppas hemresan gått bra!
Kram Anna

Paula sa...

När vi var på Öland höll dom på o restaurerade där så vi kom knappt in på området...trist. Och trist också att ni fick så dåligt väder på slutet, förstår om broövergången var en mara!