lördag 27 juni 2009

Nr 174 av 365 Lekplats tema nr 235

Tema Nr 235 Lekplats tolkar jag genom en bild på hur "stadsbarn" tillbringar en solig lördag i Folkparken här i stan, alltid fullt med människor där, verkligen en levande oas i city.
Stora, små, gamla och unga samlas där, bad, lek volleyboll och en massa kul kan man syssla med, eller oxå kan man bara sitta ner och njuta av folklivet kanske köpa en glass och slå sig ner på en bänk eller i gröngräset.
Ps.kan ju säga att den här bilden är tagen med felinställd kamera, inställd på blommor, kanske därför bakgrunden blev så mörkt;)

Fler 365:are finner Ni hos AKSON!

Hoppas Ni fått njuta av en skön dag!
Kram //annette

9 kommentarer:

Bosse sa...

Ja det ser verkligen levande mysigt ut på ditt foto!
Är en mysig miljö för många åldrar som finns där i Folkparken.
Skoj med lekplats, barnbad, kiosk ock lite annat för lite större barn också så ihop i en grönskande central stadsmiljö.
Jag fick ihop mina midsommarfoton tillslut hos mig :)
Önskar dig en skön och fin sommarsöndag!
Kram / Bosse

Annica sa...

Här är det livat i lekparken! Tycker det blev kul med det mörka bakom.Som om lekplatsen är en egen liten värld

Kram

Anna sa...

Ser nästan ut som en riktig äventyrspark typ Bert Karlssons Sommarland! Fantastiskt att det finns såna möjligheter mitt i stan.

Millan sa...

Men visst ser det så mysigt ut?Ville bara komma in för att höra hur du mår?
Och sen ge dig en stor sommar kram!
KRAMMMMMMMMMMMMM / Millan

synne sa...

Hejsan igen.
Det finns nog bara en plats som är som den där...
Folkparken...
Där har man varit och lekt som barn, med barn och bara mått bra.
Gör inte något att det blev en mörk bakgrund. För det är ju mycket träd i Folkparken.
Ha nu en kalassöndag.
Här ska vi göra frukost nu.
Kramen Synne.

MOONLOVER´S sa...

Go dagens
Men de där så nice ut=) nu har första åkt, kändes vmodigt men ingen tår kom så det betyder ju att jag gilla dom som tar henne;) Jo de ska bli skönt för matens skull att dom börja flytta, för man tänker, de e små så de äter inte så mycket, men 5st som äter 3 gånger om dagen drar i väg=) hihi. Ha en fin söndag. kram

AnnaKK sa...

Undrar om det inte finns en sådan park med liknande folkvimmel en sån här fin dag i nästan alla större städer!? :-) Själv tänker jag lite på Tivoliparken i Kristianstad när jag ser denna bild - eller Slottsskogen i Göteborg! Härligt!!! :-)

Här kämpar vi vidare med tapeterna. Karlssons Klister - ja, det skulle verkligen inte förvåna mej! ;-) Eller kontaktlim, eller nåt anant elände som det då rakt inte var meingen att någon skulle vilja ta bort nån gång... Suck!

Hoppas du har en lat och jätteskön söndag!? :-)

Ulrica sa...

Ser ut att vara en härlig lekplats med massor av saker att hitta på. Den skulle mina barn älskat:)

morrdrakens365 sa...

Färgstark bild - jag håller med Annica om att det blev kul med det mörka bakom. Ser ut att vara fart och fläkt på den lekplatsen. :)