lördag 20 juni 2009

Nr 166 av 365 Höna , Kalkon eller (Tupp;)

När jag äntligen får se något som liknar tema nr 339, så gör gör dessa djur precis som alla andra, sticker och gömmer sig när jag kommer;)
Kor, hästar, grisar m.m vet jag om det är hon eller han men om det är hönor eller tuppar har jag ingen aning om så jag gjorde om temat till att innefatta även tupp ut i fall, men kanske är det en liten höna som tittar fram till vänster i bilden i alla fall:)


Tema Nr 339 Kalkon eller Höna (tupp)
Fler 365;are finner Ni hos AKSON.
Här i Norrköpingstrakten har det varit bättre än väntat med midsommarvädret, hoppas Ni oxå kunnat vara ute och njuta.
Kram //annette

12 kommentarer:

Solvarm sa...

Hej Annette!

Tupp eller höna, vad spelar det för roll? Din bild är jättebra, med fina färger och bra skärpa.

Jo då, i dag har vi det fint och soligt, några moln här och var dock.

Fast i går när vi kom fram till majstången började det att regna, men vi kunde gå in i en byggnad och när det var dax för dansen höll det upp. Kvällen var fin om även lite kylig, men med en kofta på, så smakade det grillade gott ute på altanen hos min son ute på Donsö.

Solvarma kramar från Irene

Viola sa...

Härlig bild..ner i vattenhålet kunde vi oxå avnjuta utav en fin sommardag, hoppas du har det bra denna midsommardag och njuter utav ledighet, kramen VIOLAN

morrdrakens365 sa...

Härliga färger! Tycker inte heller det är så petigt med tupp eller höna - fjäderfä är det i alla fall. ;o) Och snygga fångade sådana har du här! *nickar*

synne sa...

Hej Annette.
Har kikat på dina bilder nu.
Så vackra färger du fått fram.

Hoppas din Ölandssemester blev bra och att du fick vila upp dig.
Det behöver man ibland.

Midsommarafton hade du säkert massor av god mat och gott sällskap.
Det har vi faktiskt inte firat ännu.
Här är det midsommarafton den 23. Men jag tror de har flyttat firandet till den 26.

Hoppas du har bra väder idag. För här regnar det och åskar.
Men det är skönt att vara inte iallafall.
Ha det gott.
Kram Synne.

BrittMarie sa...

Fantastiskt fina och färggranna dessa tupp/hönor är. Vad för väder ni har i Norrköping ni har idag vet jag precis, för jag kommer just därifrån. Var på snabbvisit där. För övrigt tror jag inte det skulle varit kul om jag flyttat mig bakåt på den där bryggan i går. Plasket kunde spridit sig vidare Östersjön efter, och givit översvämningar långt, långt bort ;)
Kram

Inger Maryissa sa...

Jo, det är onekligen en tupp mitt i fotot,
men den som tittar så blygt fram ;-) är nog en höna...kanske ;-)
Ha en fin fortsatt helg.
Kram

UllaMona sa...

Jättegrann Tupp mitt i bilden, och alldeles underbara färger har han.

Midsommarvädret i fjällen var inte sådär jättevarmt och soligt...snarare snöblandat regn och nästan -grader, stugvärmen var det inge fel på, inte pläden eller boken heller.
Detta med Midsommarstång var ingen tradition i min älvdal, åtminstone inte i den norra delen.Midsommarnatten gick man upp på fjället för att se midnattssolen istället för att dansa runt en lövad stång...tänk så olika man kan fira midsommar...jag var nog 15-16 år innan jag åt min första jordgubbe!
Kram UllaMona

Ulrica sa...

Vilka underbara färger din tupp har. Så vacker skrud då behöver man inte någon "kostym".

Ninni sa...

Vilka härliga färger! Ja, om det är tupp eller höna är inte så lätt att veta :)Spelar nog ingen större roll heller.
Idag har vi faktiskt haft riktigt hyfsat väder med bara tre, fyra regnskurar och sol där emellan. Så snart lyser nog solen hela dagen.
Ha en skön söndag!
Kram Ninni

Pialotta sa...

Insekter och fjärilar tycker jag är så svårt att fånga på bild, men de där lite större djuren går ganska bra, precis som din bild här:-)
Ha de gott/Pialotta

Vita Stunder sa...

Det är inte så noga! ;)

Härliga färger!
Hoppas du får lite lediga dagar så du får slappna av.

Sov gott!
Kramar Anna

Anna sa...

Ja dessa eländiga djur som inte gör som man vill när man ska fota! :-). Härliga färger har i alla fall hönan/tuppen!