onsdag 17 juni 2009

Nr 165 av 365 Fira Tema 42 av 365

Tema Nr 42 av 365 är Fira, och igår kväll firade jag och flertalet kollegor att vi äntligen hade en skön kväll där vi inte behövde ha vinterkläder på oss, vi firade oxå att första gänget går på semester nästa vecka, vi andra får vänta fyra veckor, men det går bra, har bara det första gänget gått så brukar det gå ganska så fort.
Synd Ni inte var med på festen för vi hade väldigt trevligt, men jag bjuder Er alla på en tårtbit så här till Midsommar som vi ju oxå skall fira ganska så snart.

Varsågoda, låt Er väl smaka.

Fler 365:are finner Ni hos AKSON!
Hoppas Ni oxå har en fin och vacker kväll även idag, här är det jätteskönt nästan lite svettigt med dom kläder som togs på tidigt imorse!
Tror inte jag hinner med något mera inlägg innan midsommar, får nog jobba övertid imorgon, alltid så innan helger, men det vet vi om och vi löser det tillsammans.
Önskar alla en Trevlig Midsommar!
Kramar!
annette

26 kommentarer:

Anna sa...

Vilken underbar tårta! Härliga färger och jag gissar att den smakade gudomligt! Ha en glad midsommar du med!

Anonym sa...

smaskens! Tack för tårtan "storasyster".

Hmm säg inte att fyra veckor går fort, då får jag ångest över det... Idag börjar jag min semester! Imorgon ska här städas och fixas inför midsommar:)

Kraaaaaaaaaam Tott

Ulrica sa...

Mmmm så gott. Längtar till midsommartårtan.

Gärdsmygen sa...

Det där ser riktigt gott ut! Kramar!

AnnaKK sa...

Tackar - den där tårtan ser verkligen god ut!!! :-)~

Mmmm, veckorna fram till semestern går säkert fort - det brukar ju dessvärre hela sommaren göra!? Hm... <:-) Midsommar redan, ju!!!

Önskar dej en jättefin sådan, och om det nu skulle bli så illa att det bara regnar och regnar hela helgen så hoppas jag iallafall att du har ett stort och härligt solsken inom dej som du kan bära med dej vart du än går och vad för skoj du än ska göra! :-D

Ha det så toppen!!!

Bosse sa...

Ja den tårtbiten ser god ut...

Idag fick vi en skön värme här i stan.
Midsommarvädret verkar dock osäkrare...
Men får ju tro på det bästa.

Önskar dig med en trevlig Midsommar!
Kram / Bosse

vivan sa...

Ah,mums,mums...men jag avstår!
kollade mitt blt..180/112...inte bra...skall ta en tb till natten nu...måste ner i vikt IGEN..så inget sött för mig..utan låååånga promenader = egen tid..
hoppas du kommer att få en skön och varm midsommarhelg vännen!
Så hörs vi efter helgerna!
Kramen!

Bosse sa...

Jo blir en midsommartur med husvagnen.
Bokat in mig på en camping ut mot Östgötakusten.
Så hoppas på hyfsat väder.
Men bara jag slipper heldagsregn och kyla är jag nöjd...
Köpt lite midsommarmat och gott som jag ska ha med mig :)
Är så smidigt med husvagn jämfört med mitt gamla fjälltält!
/ Bosse

BrittMarie sa...

Det var en smaskig tårta. Jag önskar dig också en trevlig midsommar. Jag kom just hem från jobbet nu, sedan får vi se vad natten har att bjuda på. Då slutar jag tidigt i morgon dvs 14.45, och är ledig till söndag samma tid. Det blir bra, så hinner man äta lite sill emellan.
Kram

MOONLOVER´S sa...

god kväll=)
choklad=jami=) ha en fin helg. kram från mig

Vita Stunder sa...

Mmm mumsigt med tårta! :)
Det tackar jag sällan nej till ;)

Kram Anna

Solvarm sa...

Hej Annette!

Den tårtbiten du, ser mycket smarrig ut.

Ja här har vi haft några goa dagar med härlig sittning på balkongen och sköna promenader och cykelturer.

Jag önskar dej en riktigt skön midsommar med mycket dans runt midsommarstången.

Solvarma kramar från Irene

Hanneles paradis sa...

Glad midsommar!
kram

Pialotta sa...

Den tårtbiten du och en god kopp Zoegas kaffe:-)
En bit kvar då till semestern.. ja du som det ser ut nu så vädermässigt kan man lika gärna jobba.
ha en skön Midsommar vad du än ska hitta på.., vi ska på landet till ena dottern, Wilmers familj. Kramar

Ninni sa...

Det ser gott ut det där! Skönt att ni hade en härlig kväll. Svettigt kan man nog inte påstå att vi haft det här men vi är nog lite bortskämda vi också...Jag såg grannen i t-shirt medan jag hade tröja, fleece och väst...och jag frös trots att jag jobbade i trädgården. Men jag vänjer mig så småningom :)
Hoppas du får en riktigt skön midsommar!
Kram NInni

Gårdsfrun sa...

Den gobiten satt som en smäck;) mums

Hoppas du får en skön och trevlig midsommar Annette:)
Vi ska bara vara hemma och pysssla vi men det trivs vi så gott med.

Kram lotta

Inger Maryissa sa...

Oj, vilken mumsig bild....blir riktigt sugen...
och ja tack....tar mycket gärna en bit..
Mmmm....så gott...

Kan tänka mig att ni hade en skön och trevlig fest på kvällen.
Önskar dig också en riktigt trevlig midsommar
Och stor Kram till dig

Viola sa...

Hade gärna varit med på det kalaset...hoppas nu att det går fort till din ledighet..önskar en trevlig midsommar, kram VIOLA

Paula sa...

Får jag bara plocka jordgubbarna på tårtan, hihi, äter ju inte sötsaker...men måste säga att den ser såå god ut, men jag vet ju att den är på tok för söt för min smak. Har man varit utan socker i femton år, så förändras smaksinnet otroligt mycket. Har provat någon chokladbit enstaka gånger, och först är det gott, men efter en bit är det stopp.
Nåja, jag har hundra andra laster, det sägs ju att summan av lasterna är konstant! Va trevligt att ni fick en kul kväll och med bra väder dessutom! Här skvalar regnet oupphörligt igen, har burit in mina stora blomurnor, dom klarar ingen mer väta nu.
Hoppas du hinner njuta av midsommarhelgen/Kramen

Carina sa...

Wow,va gott!
Tack!Önskar dig en fin midsommar också,sen hörs vi igen.

Anonym sa...

hoppar in som hastigast för att önska dig en trevlig midsommar... kram lill-paula

Anonym sa...

Hejhej!

Tittar bara in för att önska dig en riktigt härlig midsommarhelg! Hoppas det inte blev alltför sent på jobbet idag!

Kramkramkramkram
Annica

Ragnvi sa...

Önskar dig den bästaste av alla midsommarhelger! Hoppas du kan njuta o vila lite!
Tårtan ser jättegod ut...men jag förstörde nog min mage igår med för mycket tårtätande, suck! Har sprungit på toa hela dagen, grr!
Kramen!
Ragnvi

Anette sa...

Hej Annette! (det är svårt att skriva Annette med två n.....)
Tack för tårtan! Såg på TV att kaktusplanteringen var färdig! Frågade sonen om han varit där och tittat nångång och jag fick en sån där blick........antar att den betydde att han inte varit där;-)

Ha det så trevlig i midsommar! Kram Anette (mycket lättare att skriva!!)

Richie's 2ts Inspires sa...

Mama Mia! här sitter jag och äter frukost. Jag dreglar istället med din underbar och yummy tårta.

Hoppas du hade en trevlig Midsommarafton och dagen (idag).

Glöm inte att delta min bus denna helg.

xoxo

UllaMona sa...

Blev så himla gottesugen att jag smakade av din tårtbit...mmmmmums

Tack så mycket!