söndag 14 juni 2009

Nr 161 av 365 Konstgjord Tema nr 14

Tema nr 14 av 365 är Konstgjord, nu kanske jag tar ut svängarna lite, tänker mej ordet i två delar, konst har jag på bilden iform av vackert målade fönster, gjorda är målningarna blir alltså konstgjord;)))


Dessa i mitt tycke fina "fönster" fann jag i Borgholm på Öland, satt på varsin gavelsida av ett hus, därav färgskillnaden på fasadfärgen, har varit vad jag förstod vanliga fönster från början, som någon gjort konstverk av.



Fler 365:are finner Ni hos AKSON!
Vädret, ja inte blir det bättre även om jag tycker det skall bli det;)))
Ha en bra söndag!
Kram //annette

11 kommentarer:

Gårdsfrun sa...

Hejsan!

haha det var verkligen fint med låtsasfönstret:)
Idag har vi full solsken och man tror man drömmer efter lång regnperiod;)
Hoppas du har sol med!!!

Kramar från Lotta

Bosse sa...

Även ett "konstgjort" fönster, dvs inget riktig fönster ;)

Mysiga "fönster" / foton :)
Skoj ide för fönster man vill sätta igen! Blir annars som "sår" i fasaden, som inte går att dölja.
Kram / Bosse

Ragnvi sa...

Tjena! Här vräker regnet ner idag...men ska väl inte klaga egentligen!
Håller med dig ang. barnens vilkor förr...ibland bättre, men nog for många illa då också...
Och nu blir jag nästan salig; vilka foton på blommorna! Och fönstret är skitfint!
Kramen!
Ragnvi

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Kramelikram till dig min dam som tolkat så finurligt!

Ska ärligt säga att jag älskar när folk målar sådana här blindfönster!

Annica

Paula sa...

Himla kul grej! Skulle jag inte kommit på själv, men skulle gärna härma om jag hade ett gammalt uthus eller liknande!

MOONLOVER´S sa...

hejsan
men så roliga fönster=) jo visst känns de bra med de nya valpägarna om man säger så, de e riktigt trevligt folk. jag får jag ha dom en vecka längre för semestern börja för de flesta första helgen i juli så man ska ju inte klaga på de=) Ha en fin söndag. kram från mig

Vita Stunder sa...

Så läckert att göra nåt sånt här! :)
Perfekt för detta tema också.

Här har det varit något bättre väder idag. Annars har det varit +8 grader
Hallelujah!

Kram Anna

AnnaKK sa...

Ja, såna där fönster har jag också stött på nån stans - borde nog leta upp dem igen och se till att ha kameran med!? :-)

Fina!!!

Ulrica sa...

Så praktiskt och snyggt när man inte längre vill ha fönster där... Ibland har man helt enkelt inte råd att göra om hela fasaden.

Ninni sa...

Jättefina fönster! Vilken bra idé! Tidigare har jag bara sett att man målat låtsasgardiner och då inte så välgjort heller.
Då kan man ju ångra sig också om man vill ta upp för fönstren igen.
Må så gott!
Kram NInni

Charlotta sa...

Tycker du tolkar temat på ett härligt och kreativt sätt. Konsten i fönstrena är alldeles fantastisk. Så glad man blir när man ser bilderna :-D