torsdag 11 juni 2009

Nr 159 av 365 Simma Tema Nr 312

Tema Nr 312 av 365 är simma, och simmar gör de här små Svanungarna tätt bredvid sin mamma, syns inte riktigt på bilden men det blåste rejält och de hade det det jättejobbigt att hålla rätt kurs, flög fram mellan och på vågorna som små bollar.
Fler 365:are finner Ni hos AKSON

Solen lyser i alla fall lite idag, så varmt och skönt direkt när den visar sig, och det är ju så kul för studenterna som springer ut här i stan idag.

Önskar alla en bra start på slutet av veckan!

Kram //annette

18 kommentarer:

lottaspyssel sa...

oj nu var det så där länge sedan igen men som vanligt har du helt fantastiskt fina bilder som man kan titta på länge och drömma sig bort en stund! jag älskar dina bilder från Öland påminner mig om Gotland som är en av mina favoritplatser.
sköt om dig kram Lotta

Gärdsmygen sa...

Simma, ett passande tema. De här behöver inte lära sej simma heller, de kan det från början. Fiffigt!
Härlig bild!

Gårdsfrun sa...

Hejsan!

Wow så vacker bild på svanarna:)
Hoppas allt är bra med dig?!
Fy vilket väder det ska rulla in då..burr
Bea gick ur nian idag och hon ska grilla vid havet..hmm hoppas det går nu för det rullar in svarta moln.

Kram Lotta

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilka små ulltussar! De är mäktiga fåglar svanar men jag tycker de är lite läskiga!!

Kram Annica

Carina sa...

Underbar bild!Du är duktig och har öga för detta!
Ha det bra!

Anna sa...

Inga fula ankungar där inte! Vacker bild med vackert motiv.

365photosin2009 sa...

Oh, they are so downy and cute! Well captured!

vivan sa...

Vilket härligt foto, och de stackars små får simma för livet!

Skall nog åka upp på Kvarntorpshögen snart...!
Ja, vi hade en härlig dag och vi han med en hel del!
Det gör man om man slopar butikerna!Och det blir billigare då!
Kramen!

Inger Maryissa sa...

Så otroligt mysigt foto med svanmamman och de små ungarna.
Det riktigt syns hur de söker skydd hos henne mot blåsten.
Här har solen lyst också idag och det har blivit några grader varmare.
Stor Kram

annica sa...

Absolut bli det fler svängar till Norrköping har fått lite tips från Synne var man kan åka.Staden i sig var det inget fel på utan all krossad glas som låg överallt, jag gick mest och tittade i gatan och då missar man ju massor :-)
Och första gången jag såg Spårvagnar inte illa hihi..

Ha det gott//Kramar Annica

Ninni sa...

Mysig bild av familjen Svan! Fin bild på temat.
Vi brukar alltid ha en familj på besök vid sommarstället. De är ju så söta de små dunbollarna men de växer snabbt. Som vuxna är de ju inte så vänliga ;)
Resan gick utmärkt men vi känner oss lagom alerta idag. Har sovit länge och behöver bara landa mentalt också. Ska klä på mig och gå ut och titta på trädgården...där behövs en kraftinsats!
Må så gott!
Kram Ninni

Richie's 2ts Inspires sa...

Jodå! solen sken lite och så ska regn komma.

Jag gillar verkligen din post idag. För mig, så tolkar jag att en riktig skön familj som simmar lugn vilket
väder som helst.

Ha en skön fredag och trevlig helg!

xoxo

Maria i Sennan sa...

Ja dom små liven--ute med mamma i det stora vågiga vattnet
Må så gått--Maria

Ulrica sa...

Det är så underbart att stå och titta på de små bollarna när de försöker följa mamman tätt, tätt.

Vilket bra foto till temat

MOONLOVER´S sa...

go kväll
så himla fin bild,vackert=) ha en fin helg. kram

BrittMarie sa...

Treevlig helg på dig!
Eftersom du undrade vad jag firade på Harrys, så var det ju den dagen jag inte fyllde 75, utan en annan udda siffra ;) Gulliga svanungar, som är som duniga bollar
Kram

A home far away sa...

nÄÄÄ gud vilken mysig bild, helt underbar!!

Ha en fin helg
Kram Gunilla i Singapore

Vita Stunder sa...

Härligt vacker bild vännen! :)

Så skönt att höra att solen lyser på dig!

Här ösregnar det..
Så många studenter har blivit genomsura.
Men vi hoppas på bättre lycka imorgon! :)

Sov gott och ha en riktigt fin morgondag!

Kramar Anna