tisdag 9 juni 2009

Nr 157 av 365 Pumpa tema nr 244

Tema Nr 244 av 365 är Pumpa, vilken av följande pumpor tror Ni jag tycker bäst eller vilken tycker Du bäst om?

Pumpan överst hittade jag på Öland i en "ruffig" trädgård, troligtvis legat där sedan hösten och blivit så här vacker, aldrig sett en svart/vit pumpa tidigare;)

Ovanstående Pumpa hittade jag i trädgården på Sollidens Slott.
Hans Hedberg Pumpa 1990
Fler 365:are finner Ni hos AKSON!
Vet Ni vad, idag har jag mer pengar på mitt konto än igår, SKATTEPENGARNA har redan kommit!!
Ha en bra fortsättning på veckan!
annette

15 kommentarer:

AnnaKK sa...

Den röda blir man allt lite extra glad av, tycker jag!? Men skattepengar gläder förstås än mer! Måste kolla om mina också har kommit!!! :-D

Maria i Sennan sa...

För min del blir det den där lite skruttiga i svart/vitt--ja så var det det där med att bära hem från strand eller skog--själv glömmer jag alltid att ta med påsar....
Kramen--Maria

UllaMona sa...

Jag tror att Du gillar den i svart/vitt, jag tycker att den är Du ;-) liknar även en sten...jag gillar den bäst.

Inta alls dumt att få skattepengar på sommaren, jag får vänta till dec.

Vita Stunder sa...

Svårt att säga vilken du gillar bäst.
Det kan bero på humör om man går efter utsidan..
Isåfall tror jag på den första!

Den röda blir jag glad av! :)

Vad härligt att dina skattepengar kommit!
Har du några planer på vad du ska göra för dom?

Ha det gott!
Kram Anna

Anonym sa...

Jodå de satt på våra konton idag oxå-skattepenagarna. De är mer än välkomna:)

Hoppas allt är bra med dig, själv mår jag som fan, Migrändags igen...kanske inte så konstigt eftersom jobbat från 7-16.30 idag och glömt att äta lunch. Det är mycket nu

Kram på dig vännen
Tott

Ninni sa...

Det där var omöjligt för mig att välja...För den röda färgen talar ju till mig på ett alldls speciellt sätt men jag gillar den skruttiga också. Oavgjort! Men jag tror att du gillar den i svartvitt. Har jag rätt?
Oj, vad kul för dig att få pengar tillbaka. Är de redan inbokade eller ska du hitta på något skoj för dem?
Jag fick för en gångs skull restskatt jag...Det är inte sååå kul.
Må så gott!
Kram Ninni

365photosin2009 sa...

Lovely pumpkins! The red one is really unique...

anna sa...

Häftiga pumpor! Jag får vänta till december på mina skattepengar :-(

AnnaKK sa...

YES!!! Mina skattepengar har också landat på kontot!

KÖPA - KÖPA - KÖPA!!! 8-D

(Eller inte!? Det får nog bli spara istället... <:-) Hösten brukar vara en enda lång eländig utgift hela den, och då är det skönt att ha något undanstoppat...)

Men någon litet KÖPA kan det nog bli iallafall!? Kanske... :-)

Gärdsmygen sa...

Den röda helt klart!! Att de hållit sej så fint!
Skattepengar här med och faktiskt betydligt mer tillbaks än förra året! Så det löftet har ju infriats :)

Ulrica sa...

Den röda pumpan är ju hur maffig som helst:)

Inger Maryissa sa...

Jag gillar bäst den röda pumpan och kanske du också ?
Fast den översta är lite spännande också för den ser nästan ut som den är gjord av sten....kanske du gillade den bäst i alla fall ?
Grattis till att fått extra pengar från skattekontot.
Här blev det kvarskatt tyvärr...
Ha en fin fortsatt kväll och dag imorgon.
Kram

Nässelblom och choklad sa...

Vackra pumpor du avbildat. Vackra på olika sätt - egentligen är de varandras motsatser. Trevligt med förstärkning av kassan!

Hanneles paradis på Hisingen sa...

Som skulpturer.

annica sa...

Härliga foton den röda pumpan hade jag gärna tagit hem till mig.
Ja jag hade också extra pengar på mitt konto igår :-)så roligt.
Så här skulle det kunna vara oftare eller hur?

Kramar Annica