måndag 8 juni 2009

Nr 156 av 365 Strandkant Tema Nr 353

Tema Nr 353 Strandkant, här finns nog svaret på varför jag tycker om att gå omkring och skrota på en stenig strand som jag skrev om i förra inlägget, för det finns ju inte bara en massa fina stenar att upptäcka, utan det finns så mkt annat som av en eller annan anledning finns på stränder som inte så många människor besöker, många tycker om att gå loppisar t.ex, kan jag med tycka om att göra ibland, men mina loppisfynd hittas nog till största delen på sådana här platser, tyvärr har jag inte möjlighet att bära hem sakerna så ofta, men dom finns hos mej ändå på ngt sätt.

Fler 365.are finns hos AKSON.
Sommarvärme har vi inte mkt av, men Ninni har lovat ta med sig värmen hem från Brasilien till helgen, och till dess kan vi väl härda ut i yllekofta och raggsockor;)
Ha det gott!

Kram //annette

7 kommentarer:

Ulrica sa...

Strandfynd är nog de allra bästa fynden:) Så snäll Ninni är som tar värmen med sig hem.... den värmen borde räcka till hela Sverige:)

AnnaKK sa...

Ja, tänk vad mycket underliga saker det dyker upp på stränder. :-) För att inte tala om att traska runt lite i en hamn. En annan landkrabba blir ju helt fascinerad av olika fiskeredskap tex. :-)

Kallt och ruggigt väder, ja... Men det är ju skolavslutningstider så vad annat kan man vänta sej...? <:-/

Trevlig kväll! :-)

Bosse sa...

Känner igen dina tankar lite...
Går också mycket hellre på en karg lite otillgänglig strand än på en loppis!
Härligt s/v foto du fått till som visar stämningen lite.
Visst är ett strandfynd mer stimulerande för sinnet än ett loppisfynd (även om mina loppisböcker var fina ;) ).

Och lite busväder kan vara så fint ute i dessa miljöer men oftast så tråkigt i staden.

Har själv varit ute och skrotat runt på små marmorstigar som tar sig brant ned för kolmårdenbergen och med fantastiska utsikter :)

Ja vi behöver få hit värme nu.
Hörde på nyheterna att det var köldrekord för juni i Norrköping natten som var med -0,1grader.

Din arbetsvecka verkar bli rörig och splittrad - synd.
Önskar dig bästa möjliga vecka ändå.
Kram / Bosse

Ninni sa...

Jag håller helt med dig! Det finns inget som att gå på en strand på våren och kika bland allt som flutit iland eller lämnats kvar efter höststormarna. Det kan vara bara små bitar av trä eller mjuka fina stenar som hamnar i fickan.
Idag har vi inte haft mycket värme att skryta med här när solen behagat gömma sig bakom molnen.
+19, visst är det kanske mer än hemma men jag har haft långbyxor och fleecetröja på mig hela dan. Dessutom strumpor på fötterna och det är inte ofta.
Men ni hade haft nattfrost...brrrrr
Ja, det är väl bra att vänja sig vid kylan redan här...
Ha det bra!
Kram Ninni

Anette sa...

Det finns så många härliga stränder på Öland! Känns som om man är i ett annat land när man är där så annorlunda är det. Stranden i ditt förra inlägg, ligger den vid Byrum (Byerum)? Vi var där i somras och det ser väldans bekant ut! Sen åkte vi till Långe Erik och den är du ju bekant med!
Så nu är det jobbet som kallar igen. Läste ditt inlägg och det verkar ju väldigt jobbigt att fara omkring till olika städer så där.......men du har kanske snart semester igen?! /Kram Anette

PS. Nej, jag har ingen jätteträdgård (knappt 1000 kvm) men mycket växter det har jag!!

Nässelblom och choklad sa...

Härlig bild! Jag tycker om att den är svartvit, passar bra till texten och tolkningen av temat. Jag gillar också att gå längs stranden och visst gör man sina fynd av olika slag. Därför kan en havsstrand vara så underbar även en mulen dag då man får ha den för sig själv.

Vita Stunder sa...

Härliga strandfynd! :)

Och vackert i s/v!

Hoppas att du har haft en fin dag!
Kram Anna