lördag 6 juni 2009

Nr 153 av 365 Nationell Stolthet Tema Nr 194

Nationell Stolthet tycker jag vi skall känna på vår Nationaldag, vi är lite dåliga på det ibland, inget eller ingen är perfekt (inte jag i alla fall), men vi har mkt att vara stolta över och ta vara på i vårt land, vi kanske inte skall fira som i andra länder, kanske inte passar oss i Sverige, men vi skall vara stolta och glädjas över vårt land idag på vår Nationaldag tycker i alla fall jag.

Fler 365;are finns hos AKSON.

Hoppas Ni får en fin dag och har möjlighet att göra just det som Ni vill göra idag!

Kram //annette

8 kommentarer:

Della sa...

Välvalt tema för dagen.

AnnaKK sa...

Hejsan!

Ärligt sagt märks det inte av nåt här "ute i skogen" att det är nationaldag idag - mer än att det inte kom nån tidning då, som det ju annars gör om det är en vanlig lördag... <:-)

Men nu när jag går min lilla bloggpromenad så ser jag svenska flaggor lite var och stans - och det blev minsann en i min blogg också ju. :-)

Ha en toppenfin dag!!!

Gårdsfrun sa...

Håller med dig men har svårt att ta in att fira denna dag utan den lär bara rusa förbi ..tyvärr.
Annat som med norrmännen som är uppvuxna med denna dag.

Ha det fint idag och en skön söndag// Kramis Lotta

Gärdsmygen sa...

Jag är enig med dej! Heja Sverige!

365photosin2009 sa...

Sweden's flag is so striking and beautiful in it's simplicity. Lovely shot!

Ninni sa...

Mycket passande! Jag är så mycket mera patriotisk nu än för två år sedan! Kanske behöver man få uppleva något annat för att kunna se vilket fantastiskt land vi lever i...
Må så gott!

UllaMona sa...

jag är mycket stolt över vårt land Sverige men detta med nationaldag tycker jag känns påhittat på något sätt. Jag är stolt över mitt land varje dag.
Kram

Vita Stunder sa...

Du vet hur det blev med nationaldagen för min del.

Det känns som det är lättare att känna stolthet över sitt land en annan dag än just idag.
Du vet varför.