tisdag 2 juni 2009

Nr 149 av 365 Solnedgång Tema Nr 310

Igår kväll var vi vid ett gammalt Fiskeläger som heter Bruddesta där jag hört att solnedgången skulle vara väldigt vacker, först lite "putt" för det var lite moln i horisonten, men sedan insåg jag att det bara förhöjde effekten, har endast förstärkt skuggor en aning annars inget, känner inte riktigt igen färgerna på den här skärmen, allt ser blekt ut så jag kommer inte att lägga in så mkt bilder nu under veckan. Bilderna här är olika stadier av solnedgången med den först tagna bilden överst.



Fler 365:are finner Ni hos AKSON
Nu verkar min kropp eller kanske snarare själ förstått att det är semester, sov till 09.00 imorse, ressällskapet helt chockad!!

Nu efter en snabb promenad och lite brunch så skall vi neråt södra delen.

Ha en alldeles förträfflig dag!

Kramar!

annette

12 kommentarer:

Maria sa...

Hej Anette!Jag är visst den första här!Så jättevackra bilder på solnedgången och så vackert med molnen som bildar så vackra slöjor,underbara bilder!

Hoppas du har en skön vecka,
Kram Maria

Vita Stunder sa...

Ljuvliga bilder på denna solnedgång!

Jag bara njuter när jag ser dina bilder och önskar att jag får vara i närheten av denna prakt snart, jag också :)

Skönt att du kunnat börja slappna av!

Kram Anna

Inger Maryissa sa...

Vilka så underbara foton av solnedgången.
Otroliga färger !!!
Himlen kan vara så otroligt vacker vid dessa tillfällen, så man blir helt förstummad.
Kan tänka mig det känns skönt att äntligen ha semester och önskar att den blir toppen och med fint väder.
Stor Kram

Ninni sa...

Underbara solnedgångsbilder! Visst räcker färgen...åtminstone på min skärm!
Vad skönt att kroppen vant sig vid ledigheten. Det kanske är bra att vila från bloggandet också och bara njuta;)
Ha en fortsatt skön vecka om du inte hörs av!
Kramar!

Bosse sa...

Väldigt vackra solnedgångar på bilderna!
Ryktet om fiskelägets solnedgångar stämmer helt klart på dina foton :)
Färgerna är verkligen inte bleka på min skärm, snarare tvärtom. Väldigt intenssivt rödgula nyanser!

Brukar vara så skönt när man når den punkten på semetern då själen kommer in i semesterlunken...

Önskar dig en fortsatt skön semestervecka på Öland!
Kram / Bosse

Paula sa...

WOW säger jag bara! Förstår att det är knepigt med bilderna, men kan berätta att dom är fantastiska! Har ni fortfarande varmt eller är det som hos oss en djupdykning på ca 15 grader! Nog för att jag svor över värmen...men nån måtta får det väl vara
Kramen

MOONLOVER´S sa...

hejan
grymt fina bilder=) så njut fullt=) kram och trevlig kväll

BrittMarie sa...

Såna fina solnedgångar har vi inte här i Västervik. Ha en fortsatt fin semester.
Kram

Ulrica sa...

Wow.... makalöst vackert!

Sladden sa...

Fina bilder på solnedgången och härliga värmande färger...

Solvarm sa...

Hej Annette!

Detta var en spektakulär bildsvit, helt fantastiskt underbar solnedgång.

Och fortsätt att njuta av semestern, vilket väder det än är.

Solvarma kramar från Irene

Mitt liv - Mina drömmar sa...

supervacker bild, den översta föll mig riktigt i smaken:)

Kram Annica