torsdag 4 juni 2009

Gärdsmygsungar ??

Har aldrig utgett mej för att vare sig mästerfotograf eller fågelkännare, men igår tror jag att jag för första gången i livet fick se Gärdsmygsungar som för första gången flög ur sitt bo, hade det här fönstret med nu i lördags på veckans fönster och igår sent på eftermiddagen när jag strosade runt på tomten så fick jag se små fågelungar lite varstans runt ladan, dom satt på stegen, på stenar, på väggen, var så små så ett par av dom hade rymts i min handflata samtidigt, fram med kameran, var inte lätt för dom satt inte still många sekunder.
Får se om Gärdsmygen kommer in och kollar, har bett henne om det för hon kan nog avgöra om jag har rätt i att det är Gärdsmygar;)










Helkass bild, men här sitter mamma Gärdsmyg med en av de små mitt inne i en buske.


Blå himmel nu, men kall blåst, hot om regn senare så vi ger oss ut innan, fick igår påpekande om att jag inte fotat vare sig väderkvarnar eller slottsruin, känns inte så viktigt, dessa saker har så många andra fotat, men vi får väl se vart vindarna styr oss idag.
Ber om ursäkt för att jag nu under veckan inte är inne på en del bloggar och kommenterar så flitigt, beror på att en del bloggar tar så enormt lång tid att ladda upp med det mobila bredbandet, men jag kommer när jag har tillgång till det vanliga, var så säker!
Ha en skön dag!
Kram //annette

17 kommentarer:

AnnaKK sa...

Visst är det gärdsmygsungar!!! De är ju bar för himla söta!!! :-D

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Åh vilka små söta bollar:)

Kram Annica

Bosse sa...

Så fint du lyckats med fågelfotograferingen!
Kanske ditt nya fotoområde ;)
Jag tycker du hittat mysiga fotomotiv på Öland. Där finns ju så oerhört mycket mer än väderkvarnar o slottsruiner!

Synd vädret blivit sämre för dig, får hoppas du får lite värme igen.
Men är samma här hemma i Norrköping.
Kram / Bosse

Inger Maryissa sa...

Men vilka fina bilder på denna söta lilla fågel.
Så mysigt det måste ha varit att se dessa små fågelungar.
Underbara foton !!

Här är det mulet väder med regnet hängandes i luften
och vi får hoppas att det fina försommarvädret kommer tillbaka snart igen.
Ha en fin fortsatt dag.
Kram

Anette sa...

Tycker den är misstänkt lik den där "smörsångaren" som man sett i TV-reklam *ler*
Fåglar är vackra och intressanta att titta på, men jag är rätt dålig på fågelnamn. Kan bara de vanligaste. Hoppas du njuter i fulla drag av din semester. /Kram Anette

Gärdsmygen sa...

Grattis!! Visst är det små gärdsmygsungar. Så fint du fångat dem! Söta, söta och små, små.

Ninni sa...

Vilka gulliga små ungar! Jag tror jag aldrig sett en gärdsmyg någonsin...Skickligt gjort att fånga dem så fint!
Ingen kan väl klaga på ditt motivval...Hoppas att vädret bättrar sig hos er! Regn kan man klara sig utan när man är på semester. Jag tillbringar dagen med att säkerhetskopiera bilder som jag slarvat med sååå länge nu.
Må så gott!
Kram Ninni

@nemonen sa...

Ett stort GRATTIS till ditt fotoobjekt. Så söta så jag smälter som smör i solsken när jag ser bilderna. Lyckans dig som fått förmånen att få så fina bilder av dem.

Richie's 2ts Inspires sa...

Hmmm... vet inte vad fågeln heter men dem är så söta.

Vi har en fågel precis vid vårt sovrumsfönter. Igår såg jag en död ungfågel låg på trappan. Dottern grät eftersom vi alltid tittar på dem varje dag.

Vilken tur du fick en perfek bild på dem.

Hoppas du mår väl. Jag mår ganska bra men sååå trött efter jobbet även om jag jobbar bara 50%.

Ha det!
xoxo

Vita Stunder sa...

Men vilka underbara fåglar!!
Toppenbilder verkligen :)

Jag har aldrig sett sådana förut, eller så är det väl jag som inte är nog uppmärksam.. ;)

Kram Anna

Carina sa...

Åh så söta!

vivan sa...

vad mysigt ni verkar ha det!
Och så fina pippifåglar...superfina foton!

Hoppas på bättre väder till helgen!
Kramilikramen!

Rune (Bildebloggen) sa...

Så fine de var :)

Millan sa...

Men herregud så gudomligt söta!
Hoppas att du mår bra?Ville bara komma och ge dig en riktigt stor och go sommar kram!

KRAMMMMMMMMMMM
Millan

Ulrica sa...

Så läckert och vilka fina bilder du fick. Jag tror allvarligt inte att jag fångat en enda fågel på bild ännu... där har jag ett område att jobba på och snacka om att jag blir inspirerad.

synne sa...

En härlig serie bilder på en bitteliten fågel.
Det gjorde du bra ska jag säga.
Kramen Synne.

Bia sa...

Kollar dina senaste bilder, du är så flitig med kameran så jag undrar om du opererat fast den på ögat...
Vilken söt fågelunge! Riktigt fina foton!
Kram/Bia