lördag 30 maj 2009

Veckans fönster 35 (29 maj): Trasigt

Kunde inte låta bli veckans fönster då en av de första saker jag la märke till när vi kom hit var ett trasigt fönster på en gammal lada som finns på gården vi hyr:)





Susanne vill alltså ha ett trasigt fönster den här veckan, mitt trasiga fönster finns på en gammal lada på den lilla Ölandsgården vi hyr i Byn Stacketorp på Öland, helt underbar plats, precis som det var tänkt, långt från det mest turistiska, så tyst hörs bara lite fågelkvitter, underbart!!

Fler Fönsterfotare finns hos Susanne

Nu skall vi ut och cykla en liten sväng för att se den närmaste omgivningen.

Önskar alla en skön Pingsthelg.

Kram //annette

11 kommentarer:

Ninni sa...

Vilken tur att du hittade ett fönster direkt! Och att bredbandet fungerar! Det ser jättemysigt ut hoppas vädret håller i sig hela veckan! Jag fick alldeles nyss rapporter från vårt sommarställe i Sverige där min syster just nu är. Hon har kanonväder!
Nu ska vi ut på promenad i solen!
Fast till bruset från biltrafiken...inte så mycket fågelkvitter som hörs här inte;)
Kramar!

Bosse sa...

Hyra en egen gammal Ölandsgård låter jättemysigt... och ser mysigt ut på fotot!

Håller med, vid sidan om det mest turistiska brukar bli mysigt.
Sedan kan man göra ett kort besök i det turistiska och uppleva det en stund, om man så känner.

Kan din vecka bli annat än mysig, med utgångspunkt från den miljön?
Du har tydligen trevligt sällskap med också...
Jo där kunde man varit med :)

Men jag fyndade mig gamla böcker med fina färgbilder från Östergötlan på loppis i stan idag, i härligt varmt sommarväder.
Bl.a "ÖSTERGÖTLAND En rapsodi i färg" tryckt 1954!
Totalt 5 böcker för 90kr :)
Har ju inga rötter härifrån, men kan få lite uppfattning om Östergötland / Norrköping bakåt i tiden på så sätt...
Samt njuta av fina färgfoton och färgbilder :)
Ha en underbar vecka!
Kram / Bosse

Maria Berg sa...

den skyldige angående golfbollen anmälde sig aldrig. Det är dock inte mitt hus utan där jag jobbade som trädgårdsmästare, så jag upptäckte det på min morgon runda.

Härligt med gamla lador.

MB

Kadermo sa...

Önskar dig fortsatt skön Ölandsvistelse och hoppas du hittar massor med motiv att fota.

Gårdsfrun sa...

Aha Öland som jag kommer ifrån..så fin gammal lada.

Hoppas du har en mysig helg?! lika vackert väder som här antar jag:)

KRAM LOtta

christina sa...

Vad härligt med huset! Det var ju passande med det trasiga fönstret! Ha det gott och njut!

Marie Höglund sa...

Kanske som genom mitt trasiga fönste, flyger svalorna in och ut därigenom.

Inger sa...

Åhh det låter ljuvligt..sitter här på jobbet och suktar... Ha en trevlig cykeltur och fortsatt skönt semester..kramkramen..

Vita Stunder sa...

Vad härligt att hyra en gammal Ölandsgård!! :)

Hoppas ni har haft en fin dag.
Här har det varit strålande sol hela dagen och uteliv med foto, glass och stoj!

Kramar till dig!
Anna

vivan sa...

ja, inte tänker jag på trasiga fönster, men jag har tittat bland mina fönster, och vist hade jag ett par fönster som var trasiga!

Hoppas du har det bra på Semestern, och det låter underbart med cykelturen ni skall göra!
Barnen komer hem i em...så här blir det liv i luckan...vi blir 17 inalles!!puh!
Men det är skönt att barnen kan vara ute och leka, har köpt hem vattenpistoler till dem, så jag lär ta fram badlakan och torra kläder!
Ha det nu så gött du bara kan så hörs vi!
jättekramen!/ Vivan

Susanne sa...

Först trodde jag du bodde i det här huset, men sen läste jag lite noggrannare och insåg att så inte var fallet. Tur det, även om jag tror du hade hört ännu mer fågelkvitter i ladan. :)

Hoppas ni hade en skön cykeltur.