lördag 2 maj 2009

Stoppa Tiden !

Min rubrik grundar sig på att nu tycker jag allt går för fort, jag hinner inte med allt som händer i naturen, är ju inget nytt egentligen det upprepar sig varje år, känns nästan som det sker ett under varje år, så fort man bara blinkar så har något nytt skett.
Vet inte om Ni är som jag på våren, vill upptäcka nya platser men har oxå några platser som jag alltid vill återvända till och njuta av år efter år, idag har jag varit på en plats som jag besöker årligen just på våren och det är en plats utanför Rejmyre som ligger några mil nordväst om Norrköping, där finns en bäck bl.a som rinner så vackert kantad av gula blomster och vacker grönska, finns även en stor sjö i närheten som heter Hunn.


Vet inte om Ni tänkt på samma sak som jag vad gäller vatten, även om det är öppet vatten på vintern och solen skiner så glittrar aldrig vattnet som det gör nu på våren oche sommaren, vad säger Ni?


















Absolut ingen bra bild, men kunde inte låta bli att ta med en bild på skogens konung som stod så fridfullt och åt av de nya grön bladen från småbjörkarna, han tyckte det var okej så länge kameran var på ca 100 m avstånd, men då tyckte han att det fick vara nog.

Hoppas Ni oxå fått njuta av en underbar dag, imorgon nya äventyr som väntar hoppas jag.

Kram
annette

26 kommentarer:

synne sa...

Säger tusen tack för den härliga turen till Hunn. Visst är det vackert. Våren har kommit längre hos dig än hos mig.
Det ser jag på bilderna.
Det där med vattnet, solen och vintern har du faktiskt rätt i.
Det glittrar inte alls på samma vis.

Dina bilder är som alltid så vackra. Förstår du njuter den här tiden.
Ha nu en kanonkväll.
Det ska jag.
Kramen Synne.

Vita Stunder sa...

Så många vackra bilder! :)

Jag håller med dig tillfullo om att stoppa tiden..
Det går fort ute i naturen nu och man hinner verkligen inte med så är det plötsligt sommar.
När jag kom hem förut hade till och med häggen slagit ut här..
Så det går i en rasande fart!

Och visst glittrar vattnet speciellt just nu :)

Bara att njuuuuta! Och försöka hinna med så mycket man kan, UTAN att stressa ihjäl sig! ;)

Ha det gott vännen!
Kram Anna

Viola sa...

Helt underbara bilder från dig, ska vi ta ett var sitt träd och sätta oss där maj månad ut, har alltid velat vara tjänstledig denna månad, det är så stressigt i skolans värld då allt ska avslutas och butiken har ju sin högsäsong oxå, tycker du inte det är ett bra förslag, åbackarna kanske vore något ....imorgon bär det tidigt iväg till storstan, ska träffa 40 bloggare, tala om att det kommer att bli spännande, ha en skön söndag, kram

Bia sa...

Åååå...så fina bilder! Och Kabbleka har du hittat i massor!
Mitt enda ställe är numera en byggarbetsplats....

Kram/Bia

UllaMona sa...

Fina bilder Annette! Tänk så grönt och fint ni har det,här håller björkarna just på att slå ut, musöron.
Uppe i Malå är det fortfarande snö kvar, inga gräsmattor att kratta ännu på ett tag.

Ha en fin lördagkväll.
Kram

heavenandearth sa...

Hej vännen!!!

Bara älskar dina bilder!! Vi gillar nog att fota lite samma saker/motiv..du o jag!! *ler*
Jag var mycket runt Rejmyre när jag växte upp, så jag tror att jag har badat i Hunn. Det är väldigt vackert där,precis som dina foton visar!

Jodu, jag ska visa mina Sakurablommor!! Fick nog rätt fin färg på dom, tror jag!!! Får se om jag kan få med dom i ett måndagsinlägg..

Ha en skön söndag o fota massor!!

Kram! Iréne

UllaMona sa...

Bilden där stenarna syns under vattenytan...där vill jag stoppa ner fötterna just nu och känna svalkan av vattnet...har "sprungit" hela natten, det är nog våroron som gripit tag om människorna.
Nu ska jag sova ett par timmar innan jag åker till S-vall.
Kram (ordverifiering= hyped ;-)

vivan sa...

Vilken härlig bloggpromenad!
Så fina foton, och du har fotat min älsklingsblomma kabbelekan...så härligt gul...och väldigt giftig!
Såg älg jag med igår...och fick med dem på foto...och en kluckande Tjäder..Kramen!

Pialotta sa...

Underbart att följa med dig på din vandring där just du sätter ner dina fötter.. jag vandrar gärna igen i dina fotspår:-) Vad är det för gula blommor vid vattendragen? Kabbeleka eller smörblommor.. eller ja du kanske något helt annat??
Ha de gott du oxså .. nu gäller det att ha både kameran och ögonen med sig var dag.. tiden springer och aldrig har det väl varit så fort som denna Vår..
Kramkram

Sussie sa...

Härliga bilder, och jag instämmer. Vi ska nog snart ner och fiska igen i dina trakter, det ser ju härligt ut. Ja vi har mysigt i våra hantverksgrupper, alltid något på gång :) Ha en härlig vecka, kram.

Della sa...

Wow! Jag vet inte vad jag ska säga. Det är ju fantastiska bilder du visar! Våren är verkligen speciell.

Bosse sa...

Du har så jättehärliga specialplatser i naturen runt Norrköping!
Jättefina foton du bjuder på därifrån!
Tack för du låter oss ta del av dem!
Skönt att höra jag inte är ensam om att tycka att tiden springer ifrån mig just nu :)

Tar nog några år som nyinflyttad innan jag börjar hitta mina platser som jag vill återvända till vid vissa årstider...
Men samtidigt vill man upptäcka nytt nu på våren... upptäckarglädjen liksom spritter fram :)

Visst glittrar vattnet lite extra nu och är lite blåare än annars, precis som vatten ute i naturen är mycket mörkare, nästan svart, på senhösten!

Du gissade rätt om att jag varit ute och myst med husvagnen.
Foton kommer lite senare.
Du får ha en bra vecka.
Kram / Bosse

Hanneles paradis sa...

Åj,en älg så nära, visst är allting så vackert nu, kram.

minigrisen sa...

Jättehärliga bilder, många med fantastiskt ljus! Jag kikar allt in hos dig väldigt ofta, fast jag inte alltid tar mig tid till att kommentera. Kram!

enn-08-i-exil sa...

Morrn Annette

Ang. ditt vatten, kan det vara så att det är mindre med skräp på vattenytan på våren.....
Typ frömjöl, gamla blad etc.

Härliga bilder som du fått till.

Du har blivit så duktig att fota,
de flesta av dina bilder är tekniskt goda.
Ha de bra
Hasse

MOONLOVER´S sa...

hej hej
å så härliga bilder, jag vill oxå ha det så=) fast de e nära nu=) här mår valpar ungar osv fint=) Min som åker till turkiet på onsdag med sin far=) spännande för han. men själv ha man resfeber=)tihi,fast jag inte ska med;) orolig mamma förstås. Ha det så bra. kram

Nettan sa...

Våren har kommit MYCKET längre hos dig.
Men det är ju så när man bor i ett avlångt land.

Bilderna dina är jättevackra, alla dina.

Ha en skön söndagskväll. // Nettan

Ulrica sa...

Underbara bilder på ett vårligt Norrköping. Eller en bit utanför:). För mig tror jag våren betyder så mycket för att den kommer med ett löfte om värme, ljus, dofter och sommar. När sommaren kommer håller jag bara i... då är löftet uppfyllt. Sommaren bara ståri blom, men inga löften lämnas...

Vad otäckt med elden när du var barn... jag var nära men varken jag eller kameran tog skada, det är så fascinerande och skrämmande.

Ha en underbar vecka, kram Ulrica

Ulrica sa...

Hej igen:) Jag glömde kommentera din kommentar om vattnet... för jag håller med, vattnet glittrar inte så ljuvligt på vintern som på våren och sommaren... det är speciellt och ljuvligt.

BrittMarie sa...

Här har du verkligen fångat våren i ditt bildkollage! Den gröna färgen på björkarna ser man bara ett kort slag, och visst glittrar det mer på våren. Underbart att komma hem från sin resa och bara läsa igen sig på favoritbloggarna.
Kram

Ninni sa...

Tack för att jag fick följa dig på din utflykt! Så underbara bilder av våren! Jag förstår precis hur du känner det...jag brukar känna likadant varje vår och ännu värre var det när man hade barn boende hemma. Man önskade att man kunde få vara ledig en dag och bara njuta.
Hoppas du får tillfälle till det...
Må så gott!
Kram Ninni

AnnaKK sa...

Hej på dej!

Förstår verkligen att du vill återvända till denna plats varje vår! Så vackert - jättefina foton! Extra roligt att få fånga en älg också på bild! :-)

Där där med glittrande vatten har jag aldrig tänkt på, måste jag erkänna. Men gissa om jag kommer att ha koll på det framöver - även om det just nu är långt till vintern så jag kan jämföra. (Eller inte kanske... Tiden går ju som sagt var alldeles för fort... <:-/ Hm!).

Ha en fin fortsättning på dagen! :-)

Paula sa...

Hej och tack för alla ljuvliga bilder! Älgen ja, den jag fångade på bild härom veckan var också på 100 meters håll..säkrast så tror jag..
Jag var så impad att jag lyckats fota den alls, för på skärmen såg jag just ingenting. Men min lilla kamera är jag faktiskt supernöjd med, den har bra skärpa och 10x zoom som räcker ganska långt i normala fall.
Det var väldans vackert i Rejmyre! Hade dom inte något bruk där? Glas?
Jo, jag har också ställen jag gärna återkommer till, men mina smultronställen i Säfsen har faktiskt fått vila ett par år nu, sen vi flyttade. Tyvärr hinner man ju inte med både nytt och gammalt, och vi har så mycket nytt att utforska.
Ha nu en riktigt skön början på veckan, lite svalare väder gör ingenting, det ska ta tid innan allt knoppar och blommar, ingen explosion tack. Minns något år när det mesta var utblommat till midsommar, och något år hade inget börjat blomma då! Konstigt det kan bli...
Kramen

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Ååhhhhhh! Jag säger bara åååååhhhhh... Fantastiska bilder! Den översta är nog min absoluta favorit men det förtar ju inte de andra bildernas skönhet!

Kram Annica

Millan sa...

Tack för dina gudomligt vackra bilder,det finns inget som gör mig så glad som att titta på vackra foton,
Tänk att så sa jag till min familj att jag också ville stoppa tiden! Jg tycker inte att jag hinner med allt som sker i naturen!

Många goa kramar till dig/Millan

dahlarna sa...

Otroligt vackra & fina vårbilder!!! Du fotograferar verkligen grymt bra bilder! Hoppas att allt är bra med dig! KRAMAR