lördag 23 maj 2009

Nr 142 av 365 Importerad

Tema nr 156 av 365 är importerad, förra helgen firade vi inte bara Norges Nationaldag med pompa och ståt i vår stad, vi hälsade även en internationell matmarknad som från början startat i London välkommen hit, en dröm för mej som älskar mat och då framförallt lite udda och spännande mat från världens alla hörn, blev en dyr men upplevelsefull cykeltur hem genom city kan jag berätta, för det blev spansk paella till lunch vid marknaden, sedan var jag ju bara tvungen att köpa med lite goda korvar, skinka och ostar hem;)


Fler 365:are finns hos AKSON

Önskar alla en skön lördag!

Kram //annette

14 kommentarer:

Gärdsmygen sa...

Inte ser det ut som Norrköping inte. Funderade ett ögonblick på vad svenska regler och hälsovårdsnämnden säger om detta...Men det ser väldigt trevligt och inbjudande ut!

Della sa...

Det är kanske samma kringresande europeiska rmatmarknad som jag har haft en del bilder från tidigare? Känner igen det här med paellan och korvarna och ostarna.

AnnaKK sa...

Vilka skinkor! Man blir ju hungrig av att bara titta på detta foto... :-)

Sånt roligt händer aldrig här, men jag såg att det var nåt på gång utan för affären i byn - det ska tydligen bjudas på kaffe till alla kunder idag!? Undrar vad som firas... :-)

Ulrica sa...

Mmm mums... där vill jag också handla.

Ragnvi sa...

Jisses vad med gosaker!!
Själv sitter jag med vätskeersättning och om en stund ska jag intaga den delikat middagen; näringsersättning...suck!
Mår inge vidare tyvärr, men det ska väl bli bättre nån gång?!
Kramen!
Ragnvi

Anonym sa...

Mmm ser gott ut:)

Kram Tott

Maria i Sennan sa...

Jo visst e det gott med allt som kommer in i matväg långt därbortifrån-även om jag fegar lite
Må så gått..Maria

Inger Maryissa sa...

Oj, vad härlig bilden ser ut.
Samma som du så älskar jag udda och spännande mat från världens alla hörn.
Kan tänka mig det var en toppen-dag.
Kram

BrittMarie sa...

Det ser ju riktigt exotiskt ut. Man behöver inte åka utomlands, när det finns så fina grejor på hemmaplan.
Kram

Solvarm sa...

Hej Annette!

En härlig bild med mycket god mat.

Ja det är roligt när man kan smaka lite annorlunda och god mat.

En fortsatt fin helg önskar jag dej.

Solvarma kramar från Irene

huga sa...

Vilka skinkor! I klass med mina!

Oj vad det där lät härligt och utländskt! Härligt att få prova på olika matkulturer!
Ha nu en skön helg!
Kram

Vita Stunder sa...

Visst fanns det mycket på den marknaden? :)
Den var här i Karlstad för ett tag sen också.
Jag fotade en massa då jag också, men inte hade jag tänkt på att man kunde använda sig av detta tema!
Du är smart du min vän :)

Jag är trött och slut här.
Rensat ut skit och patrask
- men nu är det borta!

Stor kram till dig!

Vita Stunder sa...

Ja, bland annat den..

Sen har jag bokstavligen skövlat iväg 'bagage' i en container idag.

Hoppas vi ses snart
och tack för att du bryr dig!
Det värmer :)

KRAM Anna

Ninni sa...

Jag förstår precis...jag skulle inte heller ha kunnat motstå att handla både det ena och det andra där...Det ser verkligen gott ut!