tisdag 19 maj 2009

Nr 139 av 365 Linjer

Tema nr 171 av 365 är linjer, här ser vi väldigt gamla linjer både på längden och tvären i ett berg där man idkat Marmorbrytning för många år sedan, Kolmårdsmarmor närmare bestämt, just från det här brottet har marmor levererats till bl.a Stockholms Slott.


Fler 365:are finns hos Akson.
Nu skall jag ut i solen och njuta en stund, gäller att passa på när schemat sa att jag slutade vid 15-tiden idag och solen skiner så skönt.
Önskar alla en skön kväll!
Kram //annette

16 kommentarer:

Vita Stunder sa...

Så vackra linjer!!
Och så vackert de speglar sig i vattnet - en fröjd att se :)

Ha en fin kväll!
Kramar Anna

Ulrica sa...

Säger som Anna, vilka vackra linjer. Och en spegling därtill. Att strosa där i kvällssolen måste vara en njutning.

Anonym sa...

Känner igen motivet jag;)

Kram Tott

Viola sa...

Verkligen ljuvliga linjer , en så vacker bild, gillar det gråa mot spegelytan...hoppas du hafte n bra dag på jobbet, kram

Charlotta sa...

Verkligen en vacker tolkning av temat linjer.

Gärdsmygen sa...

Så snyggt!!

Ninni sa...

Så snyggt! Vilket fynd till temat linjer. Den här bilden tycker jag mycket om. Måste titta en gpng till:)
Må så gott!
Kram Ninni

MOONLOVER´S sa...

go kväll
härliga bilder som vanligt här inne=) här är man lite trött,tror de blir sängen snart,jag börja längta tills juni nu så det blir mindre jobb och mer tid hemma med dom små liven=) de kommer behövas=) ha en fin kväll. kram

Inger Maryissa sa...

Otroligt med dessa linjer på marmorstenarna.
Fantastiskt...
Så otroligt fint fotot blev och med vattnet nedanför.
Stor Kram

vivan sa...

Men så snyggt fotat!Speglingen i vattnet,så vackert!
Riktigt proffsigt!
Kramen!

Har du provat att sjunga Ryska...fnizz!!

Inger sa...

Jag såg inte vad det var...
tjusigt.. Gillar marmor..
festliga motiv du fångar...
kramkramen,

UllaMona sa...

Vilken fin bild, stenar=annette "fniss"

Hoppas att Du får en riktigt fin helg, här såg inte väderprognosen så lovande ut...regn! jag är ledig heeela helgen!
Kram

Paula sa...

Va häftigt det såg ut! Nästan som efter en murslev!
Nu önskar jag dig och de dina en skön helg, hoppas du är ledig o får njuta av försommaren! Fast någon värme har vi inte att tala om, men jag tycker det är lättare att ta på sig än av sig så det ska nog gå bra., Äger måånga fleecetröjor i olika storlekar så det får bli lager-på-lager-principen!
Kram från pörtet

Millan sa...

Jag tycker att det var en urfin bild och det som är så fint är när det speglar sig i vattnet!

Vad duktig du är på fototrissen,vet att jag har sagt det förut men jag är ju så tjatig!

Hoppas att allt är bra med dig och att du får en bra Torsdag!
Kramar Millan
Ps Vad andvänder du för objektiv?

Gårdsfrun sa...

Wow vad fräck sten! ni måste spana hela dagarna efter rätt foto förstår jag men tänk att vi som inte är med lär oss hos er;)att se saker ur en annan synvinkel vilket är jättekul:)

Många kramisar//Lotta

AnnaKK sa...

Så läckert!!! Sten är verkligen spännande - ibland iallafall! :-)

Och så speglar det sej så vackert i vattnet också.