söndag 17 maj 2009

Nr 136 av 365 Känsla

Tema nr 275 av 365 är känsla, och visst har jag en känsla av att det 17;e maj idag, Norges Nationaldag, har oxå en känsla av att Norge vann Schlagerfestivalen igår, trots det hade jag ingen känsla av att vi i Norrköping firade detta så stort;) Cyklade hem genom city för ett par timmar sedan och då var vår stad fylld av Norska flaggor, så något av detta eller båda delarna firar vi tydligen ganska så mycket, undrar om Norge flaggar så fint på vår Nationaldag?

Fler 365:are finner Ni hos AKSON.

Hoppas Ni har en bra dag!

Kram //annette

11 kommentarer:

sinneskatten sa...

Du har verkligen fått till det här temat.
Är det några som har känsla för sin nationaldag så är det Norge, Bra!

synne sa...

Heia Norge...
Näe hade jag kommit och spökat hade jag sagt till dig.
Tror det är han som har hotellet som fixar till det där med. Precis som tomteluvan på rådhuset.
Jag funderar på om du inte fått med min gamla mutter på bilden.
Hon står i så fall bredvid damen i bunaden.
Måste nog ringa muttern sen.

Hipp hurra för Norges födelsedag.
För att inte glömma Alexander...
Storklems Synne och Jimmy.

Viola sa...

Nämen är det sant...hade ingen aning om att vi flaggar på detta sättet, men vi har ju en vänort men är inte den dansk eller kanske norsk kommer inte ihåg..är nu hemma igen efter en skön helg och nu har det fixats i växthuset och Otto hade gott om plats på tillbakavägen...:-) hoppas helgen varit skön kramen

Solvarm sa...

Hej Annette!

Jo då den känslan har jag fått här i Göteborg oxå, såg en familj med en liten kille som gick förbi här, med den lilla norska flaggan i högsta högg.

Solvarma kramar från Irene

BrittMarie sa...

Kanske ni har en liten koloni av "norrbaggar" i Norrköping. Fint firande har de ju i alla fall. Det är fantastiskt roligt om man får vara med om det på plats i Norge! Däremot tror jag aldrig i världen att de plockar fram svenskflaggorna 6 juni. Vi firar det ju knappt själva.

UllaMona sa...

Japp det är en stor dag idag, Norges nationaldag och i Sverige är det samernas valdag till sametinget...sveriges urfolk går till val i sitt eget parlament.
Kram

Ulrica sa...

Det var värst vad snällt... Här har då ingen flaggat för Norge:) Om man inte är norsk då förstås. Men känslan har du fångat, kanon:)

AnnaKK sa...

Måste ju ändå vara något alldeles utöver det vanliga att vara norrman just idag!? :-)

Och den här tolkningen har du verkligen gjort med fingertopps-känsla!

Vita Stunder sa...

Du har verkligen hittat den rätta känslan här vännen!! :)

Hoppas du haft en fin dag!
Kram Anna

Bia sa...

Jag ser att du också fotade 17-maj-firandet vid Strömmen! Vi får fråga Synne om Norge flaggar blågult den 6 juni!
Ha det gott!
Kram/Bia

Charlotta sa...

Den känslan var en härlig tolkning på temat.