söndag 10 maj 2009

Nr 128 av 365 Matlagning

Tema Nr 65 av 365 är matlagning, här får Ni följa hur denna paj blev till nu på förmiddagen, väldigt "svårt" att göra, har Ni säkert aldrig gjort själva;)
Broccolipaj med purjolök, skinka, kabanoss, keso och tomat, är inte så förtjust i äggstanning så då får det bli keso istället.
Här är pajen färdiggräddad med ett täcke av keso, blandat med ägg, garnerad med halvor av körsbärstomater.

Nu har det kommit i ytterligare lite fyllning bestående av rökt skinka och kabanoss, hade bara ett paket med skinka så då tar Kajsa Warg något och fyller upp med, tycker oxå om när mat smakar mkt så jag hade nog bytt ut lite av skinkan i vilket fall som helst.

Pajskalet kördes i maskin,inte så mkt att se, fyllde först med väl avrunnen broccoli, två buketter och en fint strimmlad purjolök.
Kanske någon vill ha recept, länk finns här!

Fler 365;are finns hos AKSON.

Den här helgen har jag varit lika "tjurig" som vädret, övertid hela förra veckan med missade transporter hem som följd sätter sina spår, tänkte i min ungdom bli Kallsänka och segla på de stora haven (inte Finlandsbåt) och göra fin och vacker mat till de rika, undrar just nu när vi återigen har besparingskrav på oss varför jag inte blev det istället för Biomedicinsk Analytiker!?

Men nu har solen tittat fram så nu skall jag skärpa till mej och gå ut en sväng och njuta även om det blåser ganska så friskt.

Önskar Er en skön avslutning på helgen!

Kram // annette

17 kommentarer:

vivan sa...

Detta resept lägger jag till min reseptsamling!
Har fått ett resept av UllaMona med som jag tycker du skall kolla!
Laxburgare..mums!
Kramen1

synne sa...

Vilken smarrig paj.
Det måste vi prova en dag.

Hoppas det är bra med dig.
Den bilden från gamla Linköping var så fin. Har du varit där nyligen?
Kram Synne.

MOONLOVER´S sa...

oj så jag blev hungrig nu=) valparna har öppnat ögon i dag=) tihi. så gissa att de ligger på bloggen;) ha en fin dag. kram

Hanneles paradis sa...

Tur att jag snart ska äta :)

Viola sa...

Tror du att du reta smaklökrna idag,,,,så himla gott set serut...nog har jag faått frisk luft i helgen, jobbat utomhus två dagar i rad...så skönt, hoppas du har fått din sköna promenad både igår och idag, kram... inte hann jag med dalen utan himpaloppis blev det istället, förstår inte detta..

sinneskatten sa...

Låter väldigt gott och för att inte tal om färgerna och ....
jag blir så sugen.

Richie's 2ts Inspires sa...

Hmmm... låter gotte gott gott!!!

Nu dreglar jag eftersom jag är så hungrig.

Kram på dig denna dag.

Sussie sa...

Mums!

enn-08-i-exil sa...

Morrn Annette.

Kul med matlagningskurs i samband med "bildbedömning".
Håller med dej ang. ägggstanning och mjölkstockning tycker jag ligger i samma division. Din mat såg god ut!
Ha de bra
Hasse

Gårdsfrun sa...

Skönt att höra:)

Den pajen ser så jäkla god ut så det vattnas i munnen nu.
Skicka en bit e du snäll;)
Det var ettag sen jag gjorde matpaj och det ska nog bli dags igen nu när du läskat mig.

Ha en bra start på veckan:)
Kram Lotta

heavenandearth sa...

Hej Anette!!

Jisses! Det där är mat precis i min smak!!!! Mums!!!

Vilka härliga färgstarka bilder du tagit på maten!!

Tack för dina fina ord hos mig!!
Blir så glad!! Bockar o bugar!!

Försök nu vännen att vila!!!!
Annars kommer du att må som jag sen, o det tar sån tid att komma tillbaka!! Har varit sjuk i flera år nu... inge kulit!!

Stora Kramen!!
Iréne

BrittMarie sa...

Hej!
Om det skulle bli "trångt" på BMA-fronten, så har du ju talanger även på kallskänkebranchen verkar det som. Det ser jättegott ut. Man blir sugen på att prova.
Kram

Ulrica sa...

Mums - allt ser så gott ut. Blir lite sugen trots att jag redan ätit :)

Amanda sa...

Vackre matlagning och det smackade säkert gott. Nu blev jag sugen på paj. /Amanda

Vita Stunder sa...

Gott och smask och läckra bilder på mat!

Här har vädret varit allt annat än trevligt under helgen och denna måndag - storm och regn, men nu letar sig solen fram och försöker tappert..

Ha en fin kväll
Kram Anna

Nässelblom och choklad sa...

Härliga matbilder. Kul att få följa dig i matlagningen. Ser färgrikt och gott ut (minus kött för mig som vegetarian)! Spännande att tänka på hur saker skulle kunna varit om man gjort annorlunda val...

Kadermo sa...

Vad jahg läst är det just biomedicinska analytiker som har framtiden framför sig, men kanske inte på Vrinnevi...