onsdag 6 maj 2009

Nr 126 av 365 Abstrakt

Tema nr 6 av 365 är abstrakt, och vad är då abstrakt för något, googlade lite på ordet och det finns ju lite olika förklaringar, hittade en på Wikipedia som passade mej bra;)

Abstrakt konst, eller icke-föreställande konst, är konst som inte imiterar eller direkt skildrar den yttre verkligheten. Vissa begränsar termen till att gälla endast nonfigurativ konst, medan andra använder den om konst som inte föreställer något, men som har sitt ursprung i verkligheten.

Det är väl främst den den sista meningen som jag tycker passar in på min val av bild, för jag tror dom flesta av Er ser vad det här är för motiv i verkligheten, men som i min bild inte föreställer ngt;))

Fler 365;are finner Ni hos AKSON

Har visst regnat en hel del idag säger dom ser ut om dagarna vilket inte jag gör på US, men nu skiner solen så en sväng ut för att röra på kroppen blir det nu!

Kram //annette

22 kommentarer:

Inger sa...

Abstrakt konst kan allt vara fint oxå...härliga färger..som ger värme,det ser ut som träd som speglar sig i vatten..lite höstliga färger,,fint,,
Kramkramen..

annette sa...

Inger! Inte höst utan fotat nu i helgen med de ännu lite ljust gröna vårfärgerna.

annette

MOONLOVER´S sa...

god kväll
ja man känner sig så himla hemsk när man är bort tolv timmar, tur man har hjälp här hemma=) men de är bara tillfälligt tills chefen ska jobba lite mer med mig,så jag håller tummar och tår att det blir snart, innan valparna börjar bli så stor att dom ska matas av mig=) för då blir lilla jag hemma=) ha en fin kväll. kram

Gärdsmygen sa...

Speglingen i vattnet ser ut som en oljemålning! Snyggt!

Bosse sa...

Det fotot var häftigt!
Ser verkligen ut som ett motiv som kunde pryda väggen hemma som en tavla.
Man både ser vad det är men upplever det ändå som abstrakt.
De ljusa vårgröna färgerna gör sig verkligen i fotomotiven.
Kram / Bosse

PS. Tack för vägbeskrivning - vet exakt var skylten till Häfla Hammarsmedja är. Har varit där två gånger. Båda gånger har jag lagt märke till naturen och omgivningarna just runt den bron du beskriver... DS.

Viola sa...

Visst har det varit en regnig dag men jag har gillat läget...har precis kommit hem från en restautrangkväll på A...komer ju inte ihåg namnet , ligger mitt emot Black Lion, vilket fall som helst så var det en trevlig kväll med god mat....och så hade det slutat att regna när jag cyklade hem, kram

BrittMarie sa...

Jag tycker det var ett konstnärligt abstrakt, med fina färger. Du har verkligen öga för att ta bilder.
Kram

Maria i Sennan sa...

Skön bild-gillas skarpt
Ha det...Maria

Vita Stunder sa...

En underbar bild!!

Det ser verkligen ut som oljemålning :)
Ljuvliga färger i reflektionerna i vattnet!

Här ösregnar det idag..
Och jag har precis kommit hem efter att ha varit på museet och hängt mina bilder!
Nu ska jag bara trixa lite med bokstäver så är jag 'nog' redo för vernissage sen! ;)

Ha en fin dag!
Kram Anna

Ninni sa...

En verkligt vacker bild med den lite oroliga ytan i vattnet och speglingen av träden. Men visst är det lite av höstfärger i den även om jag läste att du tagit bilden i helgen :) Mycket vackert!
Kram Ninni

Pialotta sa...

Vilken härlig bild:-) Kram/Pia med sin Lotta

Paula sa...

Men jisses tjejen, vilken vacker bild! Annars är inte jag så mycket för abstrakt konst, har alltid tyckt att det är sånt som vem som helst kan tota ihop, medan riktig konst faktiskt liknar nåt! Nåja, allt är väl inte så enkelt förstås. Lånade hem en bok förra veckan, 1000 konstverk hette den, o där avbildades kända konstverk nästan från tidernas begynnelse fram till idag. Nog målade dom vackrare förr, hihi, men riktigt gamla målningar är ju väldigt naiva och barnsligt gjorda, medan nutida konst sällan faller mig på läppen.
Oj va långt det blev, önskar redan trevlig helg, vi drar nog iväg med Pärlan för nästa vecka jobbar maken på mässa
Kramen

Gårdsfrun sa...

Fin bild och jag gillar betongfågelholken helt klart.
Ha en skön kväll och morgondag!

Kram Lotta

Ulrica sa...

En supersnygg abstrakt bild. Som en tavla.

synne sa...

En härlig bild på abstrakt konst. Den gillade jag.
Hoppas det är bra med dig.
Kram Synne.

AnnaKK sa...

Såna foton har jag också tagit ibland. Den förvrängda spegelbilden i vatten kan ofta vara t o m vackrare än verkligheten!? Vet inte om det är så att färgerna blir mustigare, kanske? I varjefall gillar jag fenomenet. :-)

Vänd ditt foto 180 grader så har du en "riktig oljemålning" dessutom! :-D

Anonym sa...

Härliga bilder Annette! Jag har inte orkat vara inne och spanat in din blogg på några dagar. har haft sådan huvudvärk och dras med den idag med.

Kram och ha en härlig helg
Tott

Richie's 2ts Inspires sa...

A wonderful reflection, indeed! he he
Jag kan inte förklara i svenska tillräckligt med känslor!!!

Men den är verklighen häftigt! Som Monét målning.

Ha en trevlig Helg!

lottaspyssel sa...

åhh nu var det länge sedan jag kikade in här, men som vanligt har du massor av fina foton och kul tolkningar på de olika temana! Men jag gillar verkligen det här på Abstrakt! mycket snyggt och helt klart skapat i och från verkligheten. Ha en skön helg! Lotta

Ragnvi sa...

Godmorgon! Tycker att du verkligen lyckades med fotot! Jättefint!
Sicken grej av cement du hittade i skogen! Vet du vad det är?
Hoppas du får en skön helg! Här är grått o regnigt!
Kramen!
Ragnvi

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Det här min vän är ett riktigt fint foto! Me like:)

Kram

Megera sa...

Så härlig och spännande bild, som man kan titta länge på utan att tröttna....snyggt.