lördag 2 maj 2009

Nr 119 av 365 Färsk

Tema Nr 311 av 365 är Färsk, och här har vi färska ägg inköpta nu på morgonen, vägrar köpa ägg i affärer där äggen redan är gamla när dom anländer dit, har en speciell ägghandlare där jag får helt färska ägg och idag t.om bruna...

Fler 365:are finns hos AKSON

Nu skall kaffet på, brödet skäras upp, äggen kokas, därefter lite pyssel sedan ut i naturen och njuta av allt det vackra som nu finns.

Hoppas Ni också får njuta av en skön och ledig dag!

Kram!

annette

9 kommentarer:

Della sa...

Jättefin bild av äggen.

Viola sa...

Lyckos dig som alltid får färska ägg, hoppas du har en skön lördag, ska hem ikväll för imorgon är det bloggträff på Ulriksdals ha det gott, kram

Inger Maryissa sa...

Ja, det är underbart med färska ägg och de smakar mycket bättre.
Och vilken mysig bild här på äggen.
Ha en fin fortsatt dag och helg.
Kram

Nettan sa...

Det var ett tag sen jag tittade in hos dig!
Vackra bilder du har hunnit lägga in i bloggen din.

Hoppas du får en skön helg.
Kram // Nettan

Ulrica sa...

Vilken underbar lyx med alldeles färska ägg. Fin bild som gör mig lite avundsjuk.

heavenandearth sa...

Vilken härlig bild av äggen!!

Vet du, jag handlar oxå ägg på en gård! Purfärskt!! Å billigare!!!
Så mycket godare!!!
Och...jag vill oxå ha de bruna!!

Min kompis bara garvar åt mig o frågar om de bruna smakar bättre..? JAA, svarar jag!! Självklart!!

Ha en skön lördag kväll!!
Kram! Iréne

Vita Stunder sa...

Fin bild på äggen!
Det är nåt speciellt när man kan få handla 'egna' ägg och närproducerad mat :)

Hoppas du har haft en fin dag!

KRAM!

synne sa...

Nu blev jag sugen på kokta ägg. Löskokta med lite kaviar och majonäs....
Kramen.

minigrisen sa...

Hahaha, härlig tolkning och visst ska de vara färska, annars är det inte gott med ägg!