måndag 11 maj 2009

Måste bara visa!!

Brukar inte fota så mkt fåglar, beror nog mest på att dom brukar flyga sin väg när jag kommer;)
Igår satt dock några kvar när jag kom i närheten, kanske tyckte dom att det var mer intressant att spana efter fisk i strömmen än att bry sig om "knäppa" mej som kom med kameran, finns ju små och sötare fåglar än dessa , men det duger åt mej och i s/v tycker jag dom blev riktigt "söta"

Mittenbilden blev min favorit i min egen fågeltriss!

Undrar vad dom "kuckilurar" på för ngt!?

Önskar alla en bra fortsättning på veckan!

Kram //annette

19 kommentarer:

huga sa...

;D tycker den nedersta bilden är kul! står där på rad och skvallrar, måste bara vara så!

Snyggt i svartvitt ja!

Anette sa...

Wow, vilken lyckad fågelfotografering! Vad hade du mutat dom med eftersom de satt så stilla?
Idag såg jag en flugsnappare i trädgården. Jag hade börjat undra vad den tagit vägen. Men de kommer väl tillbaka senare än andra flyttfåglar tydligen! /Anette

Gårdsfrun sa...

Tänk så vackra bilder man kan få med svartvitt, har aldrig tänkt på det förrän nu! Urtjusiga fåglar som modeller.
Jadu gud vad jag ska sitta på verandan nu året om och njuta:)
Vi fick stänga alla kalla dar och det blev sååå mörkt;/i kök o storarum.
Ha det gott//Kram

Ulrica sa...

Åååå den sista med tre polare på rad:) Den älskar jag!

Jo sa...

Åh, vilka fina bilder du har fått till! :D Den sista bilden gillade jag lite extra dock. Bra fångat!

Hoppas att allt är bra med dig! Kram

Ninni sa...

Vilken lycka! Tre som står stilla på en och samma bild:) Skickligt gjort!
Han ser pigg och nyfiken ut han i mitten men jag gillar allra mest de tre! Superbild!
Må så gott!
Kram Ninni

synne sa...

En fin serie med fåglar du fångat på bild. Gillar nog den andra med den finurliga kråkan på. Undrar vad den tänker tänker....

Själv har jag försökt fånga månen inatt. Får se hur det resultatet blev.
Ha en fin dag på jobbet när du vaknar sen.
Kramen Synne.

Paula sa...

Jätte fina bilder!!! Jag kan inte välja en alla blir min favorit. Ha en bra dag...kram

Nässelblom och choklad sa...

Skickligt fångat. Du har till och med hunnit få snygga bildkompositioner. Fåglarna är fina i svart-vitt.

AnnaKK sa...

Men det är väl klart att de vill vara med på bild - jag har då a-a-a-a-aldrig (...) några problem med att fotografera fåglar! ;-D

Just skrattmåsarna tar ofta på sej såna härliga ansiktsuttryck, och med lite tur kan man faktiskt lyckas fånga dem med lite lätt komisk mimik vilket kan bli rätt underbart på bild. :-) Måsen på den översta bilden har lite såna drag!

Kajornas ögon är helt magnifika - hoppas du har den bilden i färg också!? :-)

Inger Maryissa sa...

Men vilka härliga bilder av fåglarna du tagiet.
de blev jätte-bra !
Ja, det är svårt att fota fåglar, men du lyckades så bra.
Kram

Vita Stunder sa...

Jättesnygga fåglar och i s/v!!
Mittenbilden tilltalar mig mest också - den är grym i mina ögon!

Kramen Anna

Viola sa...

Underbara bilder så härliga i svart-vitt! Hoppas du har en bra dag, idag har jag stressad ihjälö mig i skolan, bara sprungit in och funkat som vikarie när akuta grejer inträffar....trött! Och nu ska det packas order, blir lite svettigt idag vill jag lova....:-(

Della sa...

Bra att du visar! Dom blev ju jättefina på bild. För mig brukar dom också flyga iväg i vanliga fall. eller så ser jag dom inte utan bara hör. Svårfångade hur som helst.

@nemonen sa...

Wow riktigt snygga bilder. Bra jobbat.

vivan sa...

Vilka underbara foton!
Där har du fått till det!
Och att fåglarna ville sitta så fint för dig!Kramen!

vivan sa...

MBL-förhandlingar kanske!

Bosse sa...

Nu fick du till riktigt fina fågelfoton!
Jag har samma erfarenhet att fåglar jämt flyger iväg innan jag lyckas fånga dem på foton.
Är en speciell känsla med s/v.
Jag pysslade en del med analog s/v foto i tonåren med framkallning och förstoring - var skoj.
Fast digitalfotandet nu är ännu roligare.
Men s/v ur det verkar vara en trevlig möjlighet.
Du får ha ett bra slut på veckan.
Kram / Bosse

Gärdsmygen sa...

Vilka läckra fågelbilder!! Speciellt sista. Du skulle haft med detta på Fototriss denna vecka, temat är fåglar!!