lördag 11 april 2009

Veckans Fönster Nr 28


Ulla Viottis tegelstensbåk "Energi-Magi". 1998
Klickbara bilder.
Var igår på ett fantastiskt plats utanför Kumla på Kvarntorpshögen med en utställning som heter Konst på Hög höjd, där fångade jag det som jag betecknar som ett fönster, för att Ni skall förstå hur det såg ut så visar jag två bilder, var så smal öppning så det gick på sin höjd in ett par händer med en kamera. Det kommer mer bilder därifrån, kan verkligen rekommendera ett besök , googla lite på Kvarntorpshögen om Ni vill veta mer innan jag berättar, ett eldorado både för barn och vuxna tycker jag det var, är man lite "lat", handikappad eller har väldigt små barn kanske man skall vänta tills det går att köra bil upp när vägen öppnar i maj, men det var inget omöjlighet att ta sig upp per fot tycker jag.
Vill Ni vara med eller se fler fönster så gå in till Susanne.
Önskar alla en fortsatt GLAD PÅSK!

Kram annette

9 kommentarer:

Amanda sa...

Vilken vinkel och den runda insidan som du får med samtidigt med fönstret gör fotot till en exta vacker bild. I dag strålar solen igen, så vi ska packa en korg med kaffe och åka ut en stund. Ha det gott. /Amanda

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Åh ett besök i mina gamla "hemtrakter". Trevligt och en fin bild är det med. Gillar vinkeln!

Kramkram
Annica

synne sa...

Vilken läcker byggnad. Det såg ut som en plats som man vill se närmare på.
kram Synne.

Bitten sa...

Var på Kvarntorpshögen i somras och tittade på konst, en mycket trevlig upplevelse.

Susanne sa...

Verkligen en annorlunda byggnad! Påminner lite om de gamla kalkugnarna man använde förr i tiden - i alla fall till formen.

Glad Påsk!

vivan sa...

Jag har aldrig varit oppe på kvarntorpshögen...vi har bara talat om att göra det!!
Häftigt att du fick in kameran och kunde fota ett sånt härligt fönster!!
Nu till 50-års kalas!!!
påskkramen!

Ulrica sa...

Det verkar vara en härlig plats. Får lov att skriva upp den på "det här ska jag besöka-listan". Inget fönster för mig idag... bara trädgårdsarbete.

fot CHIP *Birgitta* sa...

nej men oj!!! Vilka fönstergluggar det finns! Verkligen coolt bidrag :)

Cecilia sa...

Javisst har jag varit där och tittat på Konst på hög. Fast det är några år sedan så det har kommit lite nya skulpturer ser jag.

Jag både känner en del av konstnärerna som medverkar och känner till andra. Härligt ställe. På bilden här är det väl Ulla Viotti som gjort tegelskulpturen, tror jag. Fin vinkel på bilden! Trevligt att du tagit med flera av skulpturerna här!