fredag 17 april 2009

Nr 99 av 365 Rök

Tema Nr 288 av 365 är rök, att åka och handla mat är ingen favoritsysselsättning, men ofta så finns det spännande riktigt gamla och "sunkiga" industriområden/hamnkvarter bakom dessa nya handelscentrum som växer upp som svampar vid infarterna till städerna, brukar då ofta se till att kameran är med och så går jag en sväng kanske bara rakt över en gata över en järnvägsövergång och hittar en massa intressant och då får inköpen helt plötsligt en annan betydelse!

Bilder till temat rök har jag tagit ett flertal men kasserat då det inte funnits någon känsla i dessa bilder, men den här bilden som jag fångade tyckte jag motsvarade lite av mina känslor för rök, fotat utifrån och in i en lokal där man sysslar med däckåtervinning, hoppas ingen behöver vistas inne i denna lokal för länge, såg inte speciellt hälsosamt ut, men rökigt var det;)

Fler 365:are på upptäcktsfärd med kameran finner Ni hos AKSON.

Önskar alla en skön fredag, solen är framme men lite kallt i luften, precis som det kanske skall vara i April.

Kram //annette

10 kommentarer:

UllaMona sa...

Vilken känsla i bilden, jag känner hur det svider i halsen och jag börjar hosta..host host.

Här är det aprilväder, det går SNÖ- skurar och blåser kallt. Vårkänslorna sitter långt inne en sånhär dag.
Ha en superduper bra helg.
Kram

Inger sa...

umm vackert att se, men ack så farlgigt att vistas i...
Lite spänning är det allt oxå...
ha en fin fredag,,kramkramen,,

Sussie sa...

Oj. Nej hälsosamt ser det inte ut, men snyggt blev det. Lite vampyrstämning :) Ha en fin dag

AnnaKK sa...

Om du inte hade berättat vad bilden var ifrån, så hade man ju kunnat tänkt sej att du vara back stage på nån rockkonsert eller så! ;-) Det är en helskön bild - om man inte tänker på vad röken faktiskt kommer ifrån, utan bara ser den som fotokonst! :-)

Vita Stunder sa...

Lite skräckstämning över bilden.. man vet inte riktigt vart röken kommer ifrån eller vad som hänt (om man inte läser vad du skrivit såklart)

Snyggt jobbat!

Ha en fin helg!
Kramar Anna

Ninni sa...

Åh vad snyggt!
nej man hoppas ju att det inte alltid ser ut så på den arbetsplatsen. Det måste ju vara en väldig stark lukt.
Visst har det hänt saker även här hos dig...Har du haft svart bakgrund förut? Bilden i headern har försvunnit. Ja...det är snyggt med mörk bakgrund till foton, jag tycker det fortfarande. Men jag ska ge min ljusa bakgrund chansen ett tag;)
Hoppas du får en riktigt skön helg med många nya fototillfällen!
Kram Ninni

Ulrica sa...

Toppenfångat. En bra bild på ett svårt tema. Jag har inte klurat ut vad jag ska ta där ännu...

Amanda sa...

Hej Anette, jag vet inte om länken till veckans fönster har fallit bort. Jag ser inte ditt fönster när jag klickar på ditt namn. /Amanda

Viola sa...

Host, host ...men härlig bild, ville titta in och önska dig skön helg, kram

Gårdsfrun sa...

Ja det var verkligen känsla i bilden!
Vacker bild!
Hoppas du har en skön kväll och ha en trevlig helg.

Kram lotta