onsdag 15 april 2009

Nr 95 av 365 Skräp eller Skatt.

Tema Nr 335 av 365 är skräp eller skatt, när jag upptäckte en "båtkyrkogård" för en kort tid sedan, så var det skatt att få se dessa båtar ligga så stillsamt och vila efter alla mer eller mindre strapatslika resor dom varit med om, vare sig en sådan plats eller t.ex ett skrotupplag kommer aldrig någonsin att bli skräp för mej, för där finns så många skatter att upptäcka.
Vet inte riktigt varför egentligen, men den här bilden kändes så rätt att göra i svart-vitt och lite diffus, kanske andra som har åsikter om detta!?

Fler 365:are finner Ni hos AKSON.
Lev Väl!
annette

9 kommentarer:

Ninni sa...

Bilden är riktigt fin i svartvitt. Vissa motiv gör sig bäst så tycker jag.
En båtkyrkogård har jag aldrig sett tidigare. Jo, kanske båtar övergivna på ett varv eller hemma i trädgården;) Men inte så stora båtar i vattnet. Förstår att det finns många spännande motiv där för dig.
Växtligheten runt grusvägen på min bild upplevde jag också som enormt hög och jag är ändå några cm längre än du:) Dels så går vägen så att man har en liten sluttning på ena sidan. Men sen är det så frodigt och träden är så enormt höga med lianer som slingrar sig mellan träden så man är nästan omsluten av träd och växter. Det är ju på landet och ingen röjer nog någonsin förrän det blir helt oframkomligt. Men det är ganska mysigt!

Inger sa...

Håller med dig, den gör sig nog bäst i svart vitt..Dit skulle nog gubben vilja göra ett besök..han är tokig i gamla båtar...
kramkramen till dig..

Ulrica sa...

Det var det första jag tänkte - så jättesnyggt i s/v. Förstår att du hittade en riktig fotoskatt.

AnnaKK sa...

Hej!

Absolut ett bra val att visa bilden i svartvitt! Motivet är ju ganska vemodigt, så det svartvita förstärker den stämningen. Dessutom gillar jag att du fick med de två fåglarna - de livar upp och tillför bilden ett slags hopp om framtiden. :-)

Jag skulle också behöva ut och verkligen motionspromenera - och i såfall skulle jag också bli tvungen att lämna kameran hemma, för med den i handen går jag så sakta att det väl knappt blir en enda kalori förbränd... <:-)

Men jag har så svårt för att lägga ifrån mej kameran, så därför blir det inga raska promenader... Suck! ;-)

Ha en fin kväll! :-)

Viola sa...

Din bild blev verkligen så vacker i svart/vitt, tilltalar mig verkligen, övergiven och utsatt....kram

minigrisen sa...

Hel rätt i svartvitt, blir lite kuslig! Det där diffusa har jag däremot lite svårare för, men det är nog för att alla mina bilder blir såna eftersom jag har en sån kass kamera :-). I den här bilder förstärker det dock den kusliga känslan! Kram

Ragnvi sa...

Morning! Bilden är jättefin o talande tycker jag! Helt rätt i svartvitt!

Blev ingen behandling för mig igår, nytt försök ska göras idag.
Kramen!
Ragnvi

Fia sa...

wow, vilken oerhört vacker bild, den väcker tusen tankar.

Vita Stunder sa...

Jag hoppas nästan upp och ner när jag ser din bild! :)

Den är fullständigt UNDERBAR i s/v!!
Och jag blir salig över motivet...
Den båtkyrkogården skulle jag också vilja besöka! Vart ligger den?

Som du förstår, tycker jag mycket om din bild! :)

Kram Anna