söndag 5 april 2009

Nr 82 av 365 Navigationshjälpmedel

I det här Flygledartornet hoppas jag det finns gott om Navigationshjälpmedel så Flygplanen kommer dit dom skall.
Tema Nr 195 av 365
Fler 365-delatagre finner Ni hos AKSONSjälv tror jag att jag igår under en LÅNG och ensam promenad i ett vackert väldigt gammalt lite vårligt Eklandskap lyckades Navigera lite åt rätt håll, jag måste "bita" tillbaks lite mer just nu och inte låta jobb och lite annat strul ta all kraft från sådant som jag tycker om i livet, ibland snurrar det på för mycket och innan man vet hur det gått till så befinner man sig i ett läge som kan liknas vid att känna sig som en "urvriden disktrasa" och då gäller det att ta tag i livet igen innan det går helt fel!
Hoppas Ni får en skön söndag, det skall jag ha!
Kram //annette

12 kommentarer:

AnnaKK sa...

Fin bild på ett synnerligen viktigt navigationshjälpmedel! :-)

Låter som det är stressigt på jobbet och att för mycket läggs på dej...? Helt rätt att våga bita ifrån då!!! Hoppas situationen blir bättre inom det snaraste...?

Skickar en stor kram!!! :-)

PS! Det är en stjärtmes på bilden. Visst är de söta - men det näpna lilla ansiktet fick vi alltså inte se... DS!

Maria i Sennan sa...

Leva Livet Levande har jag i mina tankar.........
Må så gått---Maria

MOONLOVER´S sa...

hallå
åååå det lät ju himla mysigt det=) här har ett riktigt blask före börjat, de regnar och på gården är det en halv dm med vatten på vissa ställen*gråter* jag ville ju ha snö på påsken och minus grader men de ser inte så lovande ut för det=( ha det så bra. kram på dig

Anonym sa...

Vi hade en ljuvlig dag i Torshälla igår. Jag kände mig dock lite hängig och i morse vaknade jag med ont i halsen och genomförkyld igen. Därav min heligt förbannad på FB, jag tycker livet är så himla orättvist!!! Jag är med andra ord heligt förbannad på livet. Imorgon hoppas jag dock vara på benen igen eftersom vi då flyger iväg på den efterlängtade påskresan till Tropical Island!

Stora kramen från lilla pussungen

Bosse sa...

Låter mysigt med en lång söndagspromenad i Eklandskap!
Har lagt märke till att det finns ganska många skyddade Eklandskap i och runt Norrköping. Känns lite speciellt. Stora Ekar är pampiga!

Jo ibland är man i en fas i livet då man behöver "bita" ifrån sig lite mer, ibland har man turen att vara i en lite lugnare fas...

Flygledartornet är ju en smart tolkning på temat Navigationshjälpmedel!
Fint foto också...

Har själv invigt våren på riktigt nu, samt dragit på mig en ovanligt kraftig vårförkylning, men var många år sedan så känns rimligt att jag får ta min del av det också ;)

Önskar dig en bra vecka!
Kram / Bosse

Pumita sa...

Det låter som ett mycket bra beslut! I dagens samhälle är det viktigt att kunna säga nej och tänka på sig själv för att inte fastna i ekorrhjulet. Sköt om dig!

minigrisen sa...

Ta vara på dig! Visst är det ett bra exempel på navigationshjälpmedel! Ha en skön söndagskväll!

Ragnvi sa...

Tjena! När jag ser ditt torn så blir jag ändå tacksam över att jag kan åka tåg dit jag ska! Har ju aldrig flygit....
Jo, det finns internet på hotellet...men jag vill ha min dator med...och är totalt oduglig på hur man får igång den med alla sladdar o sånt! Grrr!
Undrar hur långt det är emellan Örebro o Norrköping?
Kramen!
Ragnvi

Nettan sa...

Fin bild!
Jag är i Västerås nu, hos min dotter, härligt att få möta VÅREN!

Hemma har vi bara haft regn.

KRAM till dig.// Nettan

Ulrica sa...

Du har så rätt, att känna sig som en "urvriden disktrasa" är inte en hit. Man måste få tänka på sig själv... gör det och bit ifrån.

Kram med extra energi, Ulrica

Ulrica sa...

Glömde säga att bilden var klockren. Och vi får verkligen hoppas att de har massor av navigationshjälpmedel :)

Nässelblom och choklad sa...

Perfekt bild på det här temat, helt klart ett viktigt hjälpmedel. Vilken vacker blå himmel du har.