tisdag 28 april 2009

Nr 116 av 365 Ny

Tema nr 197 av 365 är Ny och här har en ny blomma slagit ut, helt otroligt egentligen att det kan bli en så vacker blomma ur den lilla, lilla första knoppen som bara är ett par cm stor, dessa tre bilder var mitt riktiga första försök med ett Tamron 90 Makro, vet att ett flertal kan detta riktigt bra med att fota makro, tacksam kritik och tips som kan göra det bättre, en sak lärde jag mej och det är att det får "banne" inte blåsa något vilket det gjorde i helgen.
Finns alltså två bilder som hör ihop med den här i inläggen innan!

Fler 365;are finns hos AKSON!

Två arbetsdagar kvar den här veckan och det får jag väl försöka hinna med mellan varven;)

Ha en bra onsdag!

Kram //annette

18 kommentarer:

synne sa...

Så vackra bilder. Att följa den från liten till den stora vackra blomman är fantastiskt.

Ska köpa ett macro nu i veckan. Får se vad det blir. Men nått ska det bli.
Kramen Synne.

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Fiiiiiiiinfiiiiiiiiin blombild du gumsiluringen:)

Kramkram
Annica

Ulrica sa...

Den är andlöst vacker... verkligen. Och mot blåsten kan det vara bra att skaffa ett vitt paraply. Dels tar det bort lite vind och silar den starka solen så att man får ett mjukare ljus.

Du skulle kunna markera bakgrunden och göra den något mörkare så att de vita bladen verkligen står ut.

UllaMona sa...

Men ååååååå så fina bilder, jag blir alldeles andlös. Det känns som om man kan ta på den vita blomman.
Får jag låna den bilden, jag skulle vilja ha den som bakgrundsbild på min dator.

Storkramen från mig.

Vita Stunder sa...

Verkligen andlöst vacker! Och fint att få följa med på resan från liten liten till ståtligt blommande och ny!

Tipset med paraplyet från Ulrica tar jag med mig :)

Du kommer att få mycket fina stunder med ditt macro. Det ser jag det!

Sov så gott!
Kram Anna

vivan sa...

Jag säger som UllaMona...åååååå!
har du köpt ett särskilt objektiv, eller har du det i kameran??
Tror jag har macro i min men inte testat!
Du har ju gjort ett fantastiskt jobb med kameran...och håller med...det får inte blåsa!
Kramen!

Inger Maryissa sa...

Och oj, vilken vacker blomma det kom ur knoppen.
Så fantastiska bilden man kan ta med makro, och du lyckas så otroligt bra,
Kram

AnnaKK sa...

Men det här fotot är du väl nöjd med!? :-) Jag tycker du har fått till det precis så som det "ska" vara!?

Vad vackra dessa blommor är... Underbara!!! :-)

Det kom lite-lite regn under natten till igår, och möjligen hade det lite dämpande effekt på pollenen - men allra mest nytta gör nog medicinerna jag var och köpte på Apoteket i måndags. Och så har jag inte varit ute så jätte-jättemycket heller de senaste dagarna. Det hjälper också. Mår bra idag - är helt symptomfri så här långt iallafall! :-)

Hoppas att allt är finemang med dej också, inklusive vädret!?

Inger sa...

Oj hjälp, höll på att sätta i halsen..så vackert, vitt och fräscht..fint med vita blommor...
ha det gott..kramkramen

Gårdsfrun sa...

Wow va duktigt att ta en sån vacker närbild. Så fint med vit blomma tycker jag.
Va härligt att du har en kort vecka.
Vilket underbart väder vi fått.

Kram Lotta

Ninni sa...

Åh! Vilka bilder av magnolian. Vad den är vacker! Det är något alldeles speciellt med vita blommor.
Nej det där med blåst är svårt! Minsta lilla rörelse kan bli ett suddigt resultat som man inte vill ha. Men Ulricas vita paraply är en bra idé.
Har du Photoshop? Du kan också göra bakgrunden mörkare med en vinjettering.
Du kommer säkert att få mycket nöje av ditt makro. Jag har ett likadant och det är verkligen roligt att fota med.
Kram Ninni

Nässelblom och choklad sa...

Så vacker blomman är! Kul med macro och snyggt resultat blev det.

MOONLOVER´S sa...

titta in hos mig nu=) spännande;) kjam

Gärdsmygen sa...

Macro är kul men svårt. Jag har ett likadant. Jag tycker det svåraste är att hålla kameran stilla. Bra foto!!

MOONLOVER´S sa...

nja jo dom kan ju hålla på ett bra tag, men de känns som de e klart nu.=) så det blir nog bara 5st=) ja nu e man gigantiskt lycklig=) kram

Maria i Sennan sa...

Du den dagen jag får till en bild som denna..........ska jag skrika högt men nu skriker jag till dej istället-YYYYEEEEHHHHH...
Maria

heavenandearth sa...

Underbart Anette!!
Jättesnyggt!!

Jag skulle oxå vilja ha ett macro till min stora kamera!
Tills dess får jag hålla till godo med min lilla kamera när jag ska fota nära!

Visst e de kulit att fota riktigt nära!!?

Bamsekram! Iréne

dahlarna sa...

Åhhh vilken vacker magnoliablomma! Vi har fullt med blommor på vårt magnoliaträd nu! Det är första gången trädet blommar sedan vi flyttade in. Vi har bott här i 8 år nu!!!Ha en riktigt mysig valborg! KRAM!