onsdag 22 april 2009

Nr 108 av 365 Försummad

Tema nr 196 av 365 är försummad, och försummat tycker jag verkligen det här "uteköket" är, vet tyvärr inte så mycket om det här mer än jag hittade detta i en liten skogsdunge bakom en av våra stora genomfartsleder, vackert i sitt förfall tycker jag ändå att det är på något sätt, och vackrare i s/v än i färg tycker jag också det är.


Fler 365 finns hos AKSON
Hoppas Ni har en bra vecka, här är det mest jobb just nu, kommer en period fram till midsommar då vi får jobba extra hårt eftersom alla operationer som kan utföras innan sommarsemestrarna håller på att planeras, och där är ju vi på lab och Ak-mottagningarna i allra högsta grad involverade, så det är bara att se till att försöka ha nyladdade batterier varje morgon och köra på så ångan ryker.
Kram //annette

17 kommentarer:

Vita Stunder sa...

Försummad, men en mycket vacker bild i s/v!
Den vilar en sorts vemod över bilden och mina tankar för mig in på en film.. Kanske finns inte filmen, eller så börjar manuset ta form i mitt huvud! ;)

Ha en fin kväll vännen!
Kram Anna

Inger Maryissa sa...

Fint foto.
Ja, detta utekök är verkligen försummat !
Kan tänka mig det är mycket att göra på jobbet nu, bl.a. p.g.a planeringarna inför sommaren.
Ha en fin fortsatt kväll och dag imorgon.
Kram

Solvarm sa...

Hej Annette!

Ja det ser verkligen försummat ut, men taket verkar ganska så nytt. Snygg bild.

Skönt att höra att du har det bra trots det myckna arbetet, du kanske kan ha en skön och vilsam semester efter midsommar?

Solvarma kramar från Irene

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Ser lite dragigt ut...

Kram Annica

AnnaKK sa...

Kors...! Det är ju nästan så man undrar vart huset har tagit vägen!? :-) Det utekök var säkert väldigt fint när det var nygjort, och om någon bara brydde sej om det skulle det alldeles säkert fungera utmärkt idag också.

Hoppas ni inte får alldeles för mycket att göra nu igen på ditt jobb...? <:-/

Nån fotopromenad har jag inte direkt kommit ut på idag, men stundom har jag legat i gröngräset här hemma i trädgården - och det finns lite grann att rikta linsen mot där också, så... :-)

Trevlig kväll!

Marie Höglund sa...

Ja det köket har saknat värme, kärlek och omtanke länge ser det ut som :-) En mycket fin sv bild.

Ulrica sa...

Verkligen försummad... lite tragiskt. Men vackert. Kanske man skulle ha ett utekök i sin trädgård, tål att funderas på:)

vivan sa...

Ja, det ser verkligen försummat ut!
Och svart-vitt passar utmärkt!

Jobba inte ihjäl dig nu utan tänk på dig själv ibland!

Sitter här och väntar på att få bli mormor...Lingan ligger på BB och kämpar...håll tummarna!
Kramen!

MOONLOVER´S sa...

hejhej
ja nog vänta jag med spänning oxå, jag trodde nästan det var dags i dag för hon stack för första gången på snart 4år,så hon skulle i väg och gömma sig och bädda,men jag hitta henne snabbt=) stor mamma som man är;) ja de känns bra att ha dom på magen=) kram

Viola sa...

Förstår att du känner igen mina blommor men inte vet jag med mig var ditt charmiga förfall ligger, måste bara följa dalen veckorna framöver, ska till syrran i österlen i helgen och då följer ju alltid kameran med, finns så mkt vackert där nere att fota och det känns som man inte längre då är i i Sverige, hoppas du har det bra denna onsdagskväll, kramen

Ninni sa...

Men ett sånt skulle jag glatt ta hand om och renovera! Jag skulle gärna ha ett ute kök i sommarstugan kanske också hemma i trädgården.
Vacker bild som gör sig väldigt bra i svartvitt!
Kram Ninni

heavenandearth sa...

Vilken härlig bild!

Gillar verkligen sv/v bilder..
Många gånger så talar dessa mer än färgbilder..

Läser att det blir mycket jobb fär dig framöver..
Glöm inte att njuta o ta de lugnt oxå! ;-)

Var rädd om dig!
Kramis! Iréne

Jo sa...

Oj, det var ett rejält utekök! :) Ett sådant skulle man ha i rucklet!

Ha det gott i vårvädret! Kram

Della sa...

Vilken grej. Verkligen försummat. Undrar varför det får stå kvar.

Paula sa...

Jag tackar inte nej till sommarvärme i helgen! Annars är jag ju ingen värmeälskare direkt, snarare tvärtom, men om bara myggen håller sig borta så...
Släpp ut lite ånga du, lite pys varje dag är nog nyttigt
Kramen

Amanda sa...

Vilket fynd du har gjort. Den är vekligen försummad och passar på temat. Jag fattar inte att saker bara blir "kvar". /Amanda

Gårdsfrun sa...

Nämen det uteköket var ju riktigt mysigt. skulle jag vilja haft i min trädgård och tänk att få baka tunnbröd där!! urfränt och en ide jag ska odla fram hos min man nu när han kommer hem;)
han hinner nog med det i sommar om han verkligen vill göra mig glad haha

Kramisar Lotta