måndag 20 april 2009

Nr 106 av 365 Cirkel

Tema nr 50 av 365 är Cirkel, här har vi ett cirkelrunt fönster som då det är ett gammalt fönster inte är ritat i ett dataprogram, utan säkert har någon arkitekt ritat denna cirkel med en gammal hederlig "passare", är inte det minsta ritkunnig eller målarkunnig men jag vet att jag i skolan var väldigt road av dessa saker vi använde till Geometri i matten, ritade cirklar, använde olika vinklar, linjaler m.m som jag ritade upp på papper och färglade, min mattelärare var inte lika road av mina "konstnärliga utsvävningar", men jag tror han har förlåtit mej idag då jag efter den perioden har använt mattekunskaperna på ett "riktigt sätt" ganska så mycket i mitt yrke.;)

Fler 365 :are finner Ni om Ni söker hos AKSON!
Önskar alla en bra fortsättning på veckan!
Kram //annette

13 kommentarer:

Della sa...

Jättefint gammalt fönster. Var sitter det någonstans?
Jag tyckte också det var kul med passare och linjaler av olika sorter. Inte för att färglägga kanske, utan för att göra geometriska mönster.

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Me love this picture:) Gillar verkligen det vita...

Kram Annica

heavenandearth sa...

Halloj!!!

Vilket vackert fönster!!!

Rhododendron,,ja, dom är så vackra! Jag har inte varit där du skrev, Rhododendrondalen! Det lät vackert!!!
Här i stan, har vi i Stadsparken en jätteplantering av R. i massa olika färger!! Kanske dags att jag går ner o kollar om det satt igång där oxå!!

Tack för din kommentar o ditt goa beröm!!
Kram! Iréne

Viola sa...

Verkligen ett vacker fönster, skriver fönsteromanen VIOLA, spom du vet älskar jag att fota fönster och till helgen bär det iväg till Österlen och syrran och då ska kameran med så klart, kram

vivan sa...

Vilken vacker Cirkel, och litet fönster...och den vita omramningen!
Strålande Anette!
Big hug!

Ninni sa...

Verkligen ett fint gammalt fönster! Jag gillar runda former och har länge drömt om ett runt fönster.
Själv har jag aldrig gillat passare och linjal, varken i teckning eller geometri men jag älskar att måla och räkna ekvationer:D.
Må så gott!
Kram Ninni

Maria i Sennan sa...

HiHi-jag var likadan-snyggt jobbat
Kramen...Maria...

UllaMona sa...

Vackert med ett runt fönster.

Jag har aldrig använt passare och linjal annat än när jag var tvungen i skolan.
Jag ritar små krumelurer i alla möjliga former...du skulle se mitt telefonblock när jag pratat i telefon, jag är nog mera "blommig" än "rutig"
Kram på dig och ha en fortsatt bra vecka.

Richie's 2ts Inspires sa...

TACK för ditt stöd när jag var nere. Hoppas vänskapen fortsätter länge.

Ha det!

Nässelblom och choklad sa...

Otroligt vackert fönster. Det är verkligen känsla i dessa unikt tillverkade gamla detaljer. Snygg placering på bilden.

Vita Stunder sa...

Vilket otroligt vackert gammalt fönster! :)
Jag tycker om cirkelformen som gör bilden så mjuk!

Vackert!
Ha en fin kväll :)

Kram Anna

Ulrica sa...

Det påminner mig nästan om ett båtfönster (!) - min knäppa fantasi:)

AnnaKK sa...

Det är något visst med runda fönster... :-) De passar inte överallt, men där de passar gör de verkligen pricken över i!

Geometilektionerna i skolan har jag nog förträngt vid det här laget!? <:-) Hade lite svårt för alla monent som tog TID, men ännu värre än att rita cirklar och så där var det att rita kordinatsystem! ;-) Borde väl inte ha slarvat mej igenom det där kanske, för då hade jag kanske begripit mej på tredjegradsekvationer idag - vilket jag INTE gör... :-/

Ha en jättefin onsdag! :-)