söndag 19 april 2009

Nr 105 av 365 Kunglig

Tema Nr 256 av 365 är Kunglig, Hoppas Kungen förlåter mej för detta val av Kungligt, men lite Kunglig färgton på noterna blev det väl i alla fall;)

Kärlek, kärlek, himmelska låga, dig jag, dig jag ägnar min sång

Du som, du som skänker mig plåga men som lisar på samma gång

O, Carl Gustaf, ljuva Carl-Gustaf, du som har kärlek mej lärt

O, Carl Gustaf ljuva Carl-Gustaf, vad ditt namn är mig kärt

osv.

Fler 365:are finner Ni om söker hos AKSON.

Lev Väl!

annette

10 kommentarer:

Ragnvi sa...

Hej Annette! Hoppas din helg blev bra, trots skoskavet! Härliga bilder hos dig; Bröstskålen har jag aldrig sett, häftig!
Och dina blomknoppar...suck!
Jag har annars suckat många gånger i helgen, fick åka akut in till sjukan igår; hela jag ser ut som en kokt kräfta!
Kramen!
Ragnvi

Della sa...

Jag kommer ihåg när jag hörde Kerstin Dellert sjunga den här första gången för kungen. Jag tyckte det var urkul. Jag är lättroad.

Viola sa...

Du blir nog förlåten...ha precis kommit hem från enlångpromenad på 1,5 timme runt Åbackarna, gissa om kameran gick varm, vilka ljuvliga rhododendron och så mkt att fint man ser runt denna promenad, vi bor verkligen vackert...ska lägga ut en del bilder från denna tur om ett par dagar, hoppas du haft en skön helg, stor kram

Gärdsmygen sa...

Härlig tolkning av temat!! Jag började sjunga direkt.

Vita Stunder sa...

Så klockren tolkning! ;)
Den är ju full med humor också! *ler*

Ha en fin kväll!
Kram Anna

Inger sa...

Åhh nog kommer man ihåg när Kerstin Deller sjöng den första gången för Silvia och kungen inför deras bröllop,..och den har hängt med sedan dess...undrar vad de kommer att hitta på för Viktora och Daniel..Det blir spännande..
kramkramen

minigrisen sa...

Det var ju väldigt bra tolkning av det temat, har funderat lite vad jag kan få till där! Absolut att färgnyansen är åt det rojalistiska hållet!

Ulrica sa...

Ja, men du - det här var ju en klockren tolkning. Underfundig och kul:)

synne sa...

Klockrent det där...
Kramen Synne.

Amanda sa...

Fantasi, saknas inte ser jag. Kul idé att använda en text. Den var en specialare till deras förlovning.
(Kungen och Drottningen)Jag har funderat vad jag ska hitta på. Har inte kommit på något än, men det ska bli kungligt tolkat på ett annat sätt. /Amanda