söndag 19 april 2009

Nr 104 av 365 Trio

Just nu flyter det på med bilder till 365, bäst att köra på då för snart kommer det väl en period när det är lite svårt igen att hitta motiv och tolka teman .
Tema Nr 338 Trio

Trio förknippas nog ofta med en grupp musikanter bestående av tre personer, men här blev det en trio av tre Rhodondendronknoppar, och att få se dessa på väg att blomma ut är som musik för själen tycker jag.
Här är det lite svalare väder idag, kanske bra så våren stannar upp lite, risk annars att vi inte hinner med att se allt vackert som sker omkring oss.
Fler 365:are finner Ni hos AKSON.
Ha det så bra!
annette

8 kommentarer:

UllaMona sa...

Så underbart med blommor som blommar nuuuu, jag kan knappt fatta att det är sant...men Sverige är ju långt.
Ha en fortsatt bra söndag.
Kram

Inger Maryissa sa...

Så vackert foto på Rhodondendronknopparna.
de är ju så otroligt vackra blommor,
och det är så härligt att se dem slå ut.
Ha en fin fortsatt söndag.
Kram

Vita Stunder sa...

Det var en mycket vacker trio tycker jag! :)

Vad du har jobbat på med dina bilder!

minigrisen sa...

Vad långt de har kommit! Dock hade det ju varit lite bättre om alla tre blommor syntes helt (alt. att ingen gjorde det ;-)). Du fixar så fina bilder!

Ulrica sa...

Ja, du har verkligen varit produktiv och bjuder på den ena busken vackrare än den andra.

synne sa...

Härliga blomster det där.
Har nog aldrig sett dom i polkagriskostym förut.
Tack för den bilden.
Klems Synne.

Dahlarnas Fotoblogg sa...

Oj vad du har kommit långt i denna fotoutmaning. Jag har lagt in flera bidrag hos mig nu. Fler är på väg... Är detta från den fina Rhodendendronparken vid Strömmen bakom Färgargården? Den är ju så otroligt vacker. Visste inte att de blommade redan! Hoppas att allt är bra med dig. Har tittat igenom alla dina bilder, men inte skrivit kommentarer till alla.

KRAMAR!

Amanda sa...

Ja, det är bäst att passa på när man har flyt och så tänker jag på att det går så fort. Blommorna slår ut och står inte så länge. Din blid på de tre svällda knopparna är riktigt vackra. Jag ser att det inte är långt kvar innan de öppnar sig helt. /Amanda