lördag 18 april 2009

Nr 102 av 365 Många

Della! "jag har fuskstädat", så nu kommer en bild till från Kvarntorpshögen, kom att tänka på den häromdagen när jag var på Mammografi, tänkte mer då på om det fanns ett tema som hette ont, för det gör så JÄKLA ont, det fanns det inte men temat många passar ju lika bra!
Vi var väldigt många där, men en helt suverän organisation på Mammografienheten gör att väntetiden blir lika med noll, att det sedan alltid är så trevlig personal gör att även om det gör ont så glömmer man det snart.

Tema Nr 189

Och i den här installationen/skulpturen som heter Bröstskål av Ulf Rollof 2000, finns det många bröst, så visst passar det in på många;)

Nu skall det bli lite god mat här, undrar om jag inte skall ha ett glas rött ikväll, det är ju lördag och solen skiner.

Fler 365:are finner Ni hos AKSON!

Ha det så gott och njut av en förhoppningsvis trevlig kväll!

Kram //annette

17 kommentarer:

synne sa...

Ingen dum illustration på många det där.
Passar ju in på mammografin med.
Smart.

Har du blivit färdig med städat?
Här har jag krattat lite ute. Vi har spolat av den gröna mattan på verandan. Ätit middag och nu slappar vi...
Kram Synne.

synne sa...

Fönster???
Vad har jag nu missat?

Maria i Sennan sa...

Ja men tack ändå-kommer du å något så hör du av dej...Maria...

synne sa...

Japp, men man kan kanske hoppa med i veckans fönster med...
Får se om man orkar det.
Det är som du sa, veckans port jag deltog i. Får se om det blir nått av i veckan som kommer.

Nu ska jag ta mig ett glas rött...
Får jag bjuda på ett...

Kramen igen.

UllaMona sa...

Hallå, vilken härlig bild på alla bröst (njamma på samiska)stora som små.
Mammografi är inte alls någon njutning...känslan är att brösten blir minst tio cm längre än vanligt!
Tänker på hon som frågade doktorn vart man skulle skjuta om man ville skjuta sig i hjärtat, Dr svarade strax undr vä bröstvårtan...hon gick hem och sköt sig i vä knäskål.

Hoppas att du njutit av den goda maten och ett glas rött...det har jag.
S hade middagen klar när jag kom hem och jag börjar inte förrän 14.00 i morgon, hepp!

Kraaam

minigrisen sa...

Det var ju verkligen ett bra tema på många. Konstigt att det inte fanns nåt som hette "bröst", det hade varit en utmaning, men du hade ju löst det med, med den här fina bilden! Ha en skön lördagskväll, gärna med lite vin!

BrittMarie sa...

Ha, ha. Den skulpturen illustrerar precis hur man kan drömma på natten, när man jobbat många dagar i sträck med mammografi. Synd att det gör ont, men det går i alla fall snabbt över, tycker "klämmiga" jag
(Hoppas på bra svar!)

AnnaKK sa...

Det är ju inte så ofta man är för ung för nåt numera, men när det gäller mammografi så är jag det! ;-)

Härlig skulptur!

Och hoppas att du har fått ditt glas röda!? Det kan man gott unna sej en lördagkväll - och en och annan annan kväll också! :-) Det lär ju göra gott för det som sitter innanför brösten...

Ha en fin fortsättning på kvällen! :-)

Ninni sa...

En skulptur passande för en Mammografiavdelning;) Jätteläcker tycker jag!
Jag kan bara instämma i vad Britt-Marie säger...visst kan man drömma mardrömmar om jättestora, långa bröst som liksom aldrig tar slut. Jag är ju också en av dem som plågar er stackare...fast vi är omvittnat försiktiga på min arbetsplats.
Njut av ditt röda! Själv tar jag ett glas vitt så småningom.
Ha en skön söndag!
Kram Ninni

Viola sa...

VIlken bild verkligen passand ....den skulle dom ha på mammografin...ingen trevlig vistelse där...blev utredd förra året i Linköping men som tur var hade jag godartade cystor men det var en pärsk kan jag lova, hoppas vinte smakade gott denna vackra kväll, kram och imorgon måste jag bara gå ner till Åbackarna när jag kommer hem och kolla rhododendrondalen...

Della sa...

Tänk att du fick in en bild till! Leve fuskstädningen!
Fyndigt val av bild har du gjort också.

Anette sa...

Ja, det var ju en fin illustration både av "många" och av "mammografi". Men tänk jag tycker inte mammografi gör det minsta ont. Det enda jobbiga är att man måste stå så konstigt när de tar kort och så förstås den jobbiga väntan på svaret, man vet ju aldrig.....
Ha en fin dag! /Anette

MOONLOVER´S sa...

hejhej
haha,vilken snygg=) ja du mina barn får nog träffa en hel del=) de e skojigt, snart kommer de ut en hög med valpar här på gården, jag väntar som en tok på dom nu=) bara 6dagar kvar cirka. ha en fin dag,kramen

Gärdsmygen sa...

Mammografi är inget kul men nödvändigt. Den hör installationen är inte nödvändig men KUL!!! Har sett fler av Rollofs installationer och gillar dem!

Vita Stunder sa...

Vilken läcker skulptur!
En hyllning till oss kvinnor :)
Hoppas det gick bra på mammografin!

Kram Anna

Ulrica sa...

Fantastiskt skön tolkning. Igen:) Och ja, första mammografin var en skräckupplevelse för mig. Satan vad det klämde till:)

Amanda sa...

Vilken bra och annorlunda tolkning på många. Mammografi skulle erbjudas mycket tidigare, även om det gör ont som bara den. Det är nästan så att man ska ha lite vin i sig för att stå ut med smärtan. /Amanda