torsdag 16 april 2009

Det är Sant!! Rhododendron Blommar

Jo, det är sant, att i Rhododendrondalen som jag har ca 7 minuters promenad till hemifrån mej, så blommar dom första buskarna nu och det riktigt ordentligt, dom buskar som blommar först står markant mer i solen än de övriga som det endast var knoppar på, men desto roligare tycker ju jag för säsongen blir då så mycket längre;)

Lägger in en länk så kan Ni läsa mer om Rhododendrondalen om Ni vill .







Visst skulle jag kanske önskat lite mer skärpa och kanske även lite mer ljus i en del bilder, men vad sjutton man kan inte få allt;)
Ha en underbar kväll, själv kommer att suga på att jag fick uppleva dessa vackra Rhododendron, nu gäller det att gå dit ofta med kameran i högsta hugg så jag inte misssar någon buske, vore förskräckligt.
Kram //annette

21 kommentarer:

Anonym sa...

Älskar blommor och rhododendron är en favorit även om jag inte har några här hos mig. I peking finns det många härliga exemplar att njuta av. Tack för att du delar med dig

Kram Tott

Viola sa...

Hallå där, då måste jag bege mig ner i helgen, vi har ungefär samma avstån, alltså måste vi bo nära varandra, jag brukar spana efter en kvinna som fotar i omgivningarna...fniss och du vet jag har ju en gul labbe...kram

Anette sa...

Ojoj, det var inte dåligt! Så många som blommar redan. Visst är de fina "roddisarna". Undrar om sonen varit där *skratt*. /Anette

Ulrica sa...

Underbart - rhododendro måste jag ju ha i min trädgård. Den hade jag nästan glömt:)

Inger Maryissa sa...

Men oj...att Rhododendron börjar blomma redan.
Helt fantastiskt, och de är ju så vackra.
Underbara foton.

Här vid vägen till tunnelbanan finns en klunga Rhododendron-buskar,
men av någon anledning har de inte blommat på flera år.
Vet inte varför...

Kramar

Bosse sa...

Visst är rhododendronen fina! Inte dumt att vi bor nära en hel rhododendrondal.
Jag kom förbi dom igår och tog ett par foton också, när jag såg att en del börjat blomma.
Ska bli fantastiskt att få se när nästan hela rhododendrondalen blommar.
/ Kram Bosse

Vita Stunder sa...

Vilken underbar blomsterprakt!
Och redan i blom :)
Jag njuter genom dina bilder!

Synd att du missade din paparazzi-chans, men det kommer fler! :)
Det gäller att inte tänka för länge, då kan det som sagt var hända att motivet vänder sig mot dig..

Jag använder mig oftast av ett tele objektiv när jag tar mina bilder.. Det gör att jag kan vara på lite längre avstånd.
Men jag är inte direkt osynlig med den kamerautrustningen ;)

Sov gott vännen!
Kram Anna

Ninni sa...

Vilken underbar blomning! Så läckert med de rosa blommorna, de liksom poppar ut på min stora skärm! Är inte det tidigt för rhododendron?? Även hos dig. I min trägård blommar de inte förrän i juni.
Kram Ninni

enn-08-i-exil sa...

Morrn Annette.

Jag som också är mellan 2 och 100 har också svårt att håla kameran stilla...

Men din bilder är jättefina.

Där jag bor 11 mil norr om Synne så de enda blommar som har kommit är, små vintergäck och tussilago.
Ha de bra
Hasse

enn-08-i-exil sa...

Morrn

Fingrarna är som bananer, det blev några missar med stavningen....

Ha de
Hasse

synne sa...

Hej Annette.
Det är så vackra bilder så jag blir helt sjuk. Vilka färger på blommorna.
Du kan konsten att förgylla en dag med dina blomsterbilder säger jag bara.

Ja som Hasse säger så är det inte mycket som blommar här.
Tussilago har jag sett.
Vintergäck? Näe inte en enda...
Colaburkar, bildäck och plastgafflar...
De blommar i och för sig året om...
Nu ska jag i säng. Tar med mig bilden på rhododendronblomsterna upp för trappa.
Bamskekram från mig och gubben.
Synne.

Är det nått skämt detta...
Vet du vad det står för ordverifieringsord?
PEKING....
Kram igen.

vivan sa...

Waaaooo!!!Jag är helt hänförd!
Min buske har inte alls börjat än!!
Inget fel på ljuset!
Kanonfina foton!

UllaMona sa...

Käre tid..blommar det redan...ja landet sverige är ju avlångt. Här blommar fortfarande snöblommorna.
kram

UllaMona sa...

Glömde skriva...dina bilder är jättefina, jag njuter!!

Pialotta sa...

Rhododendro .. ja jag har sett att det blommar lite varstans nu.. väldigt tidigt väl?
De där blommorna är så himla vackra och dina bilder.. jag njuter:-)
Det är så där ibland att fotona blir aningen som man inte vill, men det gör inget..
Ha de gott kram till dig

BrittMarie sa...

En hel dal med rhododendron!! Det måste vara fint när fler och fler blommar
Kram

Ragnvi sa...

Men jisses! Att dom blommar redan!!! Underbara bilder du bjuder på! Jag har spanat in många buskar här i Örebro men inga blommar än....
Jo, det ska bli skönt att få åka hem idag, har ju inte mått så bra med feber o annat..
Kramen!
Ragnvi

Ragnvi sa...

Aaaa, glömde ju...ditt foto på skulpturen är sååå fint!
Kramen igen!
Ragnvi

Charlotta sa...

Mina rhododendronknoppar blev rådjursmat i vintras... :-(

Väldigt fina bilder. Jag njuter av dem i stället :-)

Amanda sa...

Hej Anette. Det är helt fantastiska foton du visar, så skarpa och vackra. Rhodondenron blommar så kort tid så njut allt vad du kan. Samtliga foton du visar är i ljuvliga färger i olika ljust rosa nyanser. /Amanda

disa sa...

情色網,情色a片,情色遊戲,85cc成人片,嘟嘟成人網,成人網站,18成人,成人影片,成人交友網,成人貼圖,成人圖片區,成人圖片,成人文章,成人小說,成人光碟,微風成人區,免費成人影片,成人漫畫,成人文學,成人遊戲,成人電影,成人論壇,成人,做愛,aio,情色小說,ut聊天室,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,尋夢園聊天室,080視訊聊天室,免費視訊聊天,哈啦聊天室,視訊聊天,080聊天室,080苗栗人聊天室,6k聊天室,視訊聊天室,成人聊天室,中部人聊天室,免費視訊,視訊交友,視訊美女,視訊做愛,正妹牆,美女交友,玩美女人,美女,美女寫真,美女遊戲,hi5,hilive,hi5 tv,a383,微風論壇,微風,伊莉,伊莉討論區,伊莉論壇,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,plus,痴漢論壇,維克斯論壇,情色論壇,性愛,性感影片,校園正妹牆,正妹,AV,AV女優,SEX,走光,a片,a片免費看,A漫,h漫