lördag 14 mars 2009

Veckans Fönster Nr 24.

Veckans Fönster är som så ofta en bild som ger överraskningar när jag ser bilden i datan, här är överraskningen den att ett hus som till stor del består av glas och finns bakom mej speglar sig i fönstret på ett lustigt sätt.
Vill Ni själva vara med eller spana på andra fönster så gå in till Susanne
Att jag är väldigt frånvarande från min egen blogg och även från Era bloggar beror på att jag fortfarande till stor del är "enarmad bandit", skall på återbesök till ortopeden nästa vecka, får väl se om det är så att armbågen är felläkt eller om någon nerv kanske kommit i kläm, har varit en pärs att jobba den här veckan så krafterna har tagit slut innan jag kommit hem från Linköping.

Önskar alla en skön Helg!
annette

22 kommentarer:

aksonfoto sa...

Vilket läckert fönster. Gillar speglingen som blivit i den! Snacka om konkav bild!

Tråkigt med din arm hoppas att allt är bra med den. Fast om du har så ont i den bådar det inget gott, fast man vet aldrig!

Trevlig helg!
akson

Kadermo sa...

Du är också inne på speglingar ser jag. Jättekul bild.
PS Ta en titt på mitt fredagsfoto - vad tror du ?

Bitten sa...

Undrar just hur glaset i fönstret kan ge en sån lustig spegling. Fin bild.

Ulrica sa...

Hihih - lite som i lustiga huset eller hur. Det kanske är huset som roar sig:) Det var väl en lustig tanke... Fotot är snyggt och det blev ju än mer intressant med speglingen.

Maria sa...

Så fint fönster du fotat...och så så fin spegling man ser av byggnaden bakom i fönstret och även skuggorna av det på byggnaden framför,vilken härlig bild!=)

Usch,att du skulle få sådant besvär av armbågen,hoppas att dom kan göra något på ortopeden..inte kul att ha värk,föstår att du inte orkar blogga.

Hoppas du får en fin Lördag,
sköt om dig nu vännen
Kram Maria

Erik "Semlan" sa...

Hi, hi, fönster i fönstret framför fönstret. Undrar hur bra man ser ut genom fönstret med det där vinda skyddsfönstret framför det gamla fina fönstret. De verkar rädda för förstörande krafter... faktiskt något som skett med mitt veckans fönster.
Blev en snygg bild, med den lustiga speglingen :-)

Richie's 2ts Inspires sa...

Önskar man har sånt fönster §:-))

Hoppas armen blir bättre idag.

Kramaaaarrr...

Ninni sa...

Stackare! Hoppas att allt är som det ska med armbågen.
Vackert fönster med en jätteläcker spegling! Men man kan undra, precis som Erik gör, hur bra man ser ut genom det där?
Ha en skön lördag!

dahlarna sa...

Du har blivit utmanad i en fotoutmaning! :-) Hoppas att du har en skön helg! KRAM!

Pumita sa...

Speglingen på fönstret är helt underbar! Och så gillar jag allt tegel förstås. Krya på dig! :)

Solvarm sa...

Hej Annette!

Underbar bild på fönstret.

Hoppas att du snart slipper din värk, jag förstår att du verkligen behöver slappna av när du är ledig. Ta det lilla lugna, jag väntar så gärna på dej, "den som väntar på nått gott, väntar aldrig för länge" :)

Solvarma kramar från Irene

AnnaKK sa...

Hur många gamla vackra tegelväggar finns det bara i din stad!? :-D

Tjusigt fönster ocksåm där speglingen verkligen gör sitt till för att fånga betraktarens intresse och väcka nyfikenhet.

Apropå nyfikenhet så finns svaret på min "mystiska" utflykt utlagt på bloggen nu! ;-)

Så trist att armbågen inte har blviit bra. Hoppas det är något som går att få ordning på utan några allt för stora aoch våldsamma ingrepp!?

Önskar dej en fin helg! :-)

MOONLOVER´S sa...

hejsan
jo det är sant. det är väl lite charm med det, hoppas det går bra med armbågen din, kram på dig

Inger sa...

Hmm fint fönster..Men ta hand om dig och krya på dig...jobbigt när det är en arm.. man är ju så beroende av den...
Men det är väl trevligt att åka till Linköping.. hihi, min hemstad.. kramkramen till dig...

Pialotta sa...

Så tråkigt du inte blir riktigt bra i din arm.. måste ta på krafterna och den behövs ju vid datorarbete..
ha det nu så fint som du kan.. själv är jag i färd med att greppa micken:-)
Kramar

Viola sa...

Hur har du det min vän med din armbåge, så trist att den fortfarande inte är helt OK, vi har haft det riktigt varmt här nere och hoppas innerligt att det blir sol som det är lovat i morgon, nästa vecka ska jag bara gå ner tillstan och köpa påskliljor och penseér till balkongen, nu har jag bestämt mig för att nu är det vår! Mitt eget vårtecken är att min energi har vaknat från vinterdvalan, ha en bra kväll, KRAM

vivan sa...

Lilla vän, så tråkigt med värk...hoppas att det inte är felläkt iaf...om det är en nerv i kläm så kan de göra något...men att bryta upp ett felläkt brott...wieeee...ajja...
Föntret blev görsnyggt...med massor av fönster!
Tänker på dig och lider med dig...krya på dig kramen!!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Läcker bild! Jag gillar den verkligen!

Kram Annica

Susanne sa...

Känner igen det du skriver om överraskningar när fotona hamnar i datorn och de visar sidor man inte trodde de hade när man tog dem. Alltid lika roligt.

Verkligen urläcker spegling och jag antar att glaset i fönstret är av gammal härkomst eftersom det ger den förvrängda spegelbilden.

Krya på dig!

*Birgitta* sa...

Stackars dig med bara en arm - hoppas den bättrar sig snart.
Spännande spegling - med den märkliga formen - i fönstret.
http://foto.rudenius.se/post/2009/03/14/Veckans-Fonster-11.aspx

UllaMona sa...

Fin bild av fönstren i fönstret...hoppas att ortopeden kan hjälpa Dig med armen och framför allt att Du slipper värken.

Nu ska nattugglan gå en rond och kolla läget ;-)
Kram

Ragnvi sa...

Godmorgon! Hoppas du fått sova inatt! Låter inte bra med din arm tycker jag! Tur du ska iväg o kolla den! Sen tycker jag inte att du ska jobba heller!!
Vackert fönster..som dina fönster alltid är!
Kramen o ta´t lugnt!
Ragnvi