söndag 29 mars 2009

Fototriss en Stad eller Ort

Idag vill Helena att vi visar tre bilder som är utmärkande/typiska från en stad eller ort, antingen tre saker vi tycker om eller kanske inte tycker om, jag har valt tre typiska bilder från xxxxxxxxx som jag tycker om.
Bild från Industrilandskapet, med Arbetets Museum som är en klassisk bild från xxxxxxxxx.

Vattenfall från Industrilandskapet som också är typiskt från min stad.

Kunde inte låta bli att ta med världens högsta Adventsljustake som ju också är utmärkande för vår stad.

Om Ni inte redan gissat var vi här så gå in hit
Vill Ni vara med själva eller spana så gå in hit.
Önskar alla en skön söndag!
annette

29 kommentarer:

Catherina sa...

Samma stad som mig. Jag höll på och ta nästan samma bilder som du, men valde till slut några andra istället. ;) Vilken tur!

Anette sa...

Ojoj, det var svårt *ler*........skämt åsido.....jag vet precis vilken stad det är.......men jag säger inget så kanske nån annan kan klura lite! /Anette

synne sa...

Här har man skene gate upp och gate ner i många år.
Gula faran är ett kännetecken av stora mått. Staden ligger INTE i Kina som man kan tro när man hör att den kallas Peking...
Härliga bilder Annette.
Kramen Synne.

Mari sa...

NORRKÖPING!!!! Känner igen bilderna, tyvärr så var jag inte runt när jag var uppe i nyår för det var så kallt och sen skulle släkten besökas, lite stressigt men det hade varit kul att se med egna ögon. Verkar vara en stad man "pyntar" mycket i.....superfina bilder!

Ha en härlig dag!

Bosse sa...

Fina representativa foton för staden xxxxxxxxx du valt, tycker jag!
Väldigt vackra.

Jag var på en "vårtur" ut i ödemarkerna norr om xxxxxxxxx igår - men hade behövt skidor för att kunna ta mig fram i naturen.
Halvmeter höga nyplogade snövallar och längst in på små skogsvägar decimeterdjupt med oplogad ny blötsnö.
Men vilka miljöer jag hittade för en utflykt i lite värme senare!!!
Nu när det är sommartid ska det väl inte vara snö?
Ha en skön sönag!
Kram / Bosse

synne sa...

Kommer snart en hos mig. Fast utan gula faran :D
kramen igen.
Synne.

UllaMona sa...

Kan ju bara gissa vilken stad...meeen ljusstaken känner jag igen, den är så himla häftig.

Kramen på Dig

lilalili sa...

Underbara bilder som jag inte vetat vart de är tagna om jag inte läst kommentarerna.
Ha en skön söndag!

Eva-Lena sa...

Japp, den tog jag utan att tjuvkika :)Härliga bilder!

Ha en fin söndag/E-L

Irrhönan sa...

Var inte helt säker men min gissning visade sig vara riktig!

Paula sa...

Oj oj oj här var det svårt hihihi jätte fina bilder gillar andra bäst... kram på dig

kadermo sa...

Ja vi är ju några här i Fototrissgänget som fotat i samma stad. Kul att se lite olika tolkningar på motiven. Vi har ju ganska många fina platser här nu.
(PS - hittade du nåt på IKEA?)

Della sa...

Den här klarar jag också. Dels för att jag känner igen en del av ställena från egna besök och dels för att jag vet var du brukar vara.
Tack för det! Nu har jag klarat en i alla fall.

Bitten sa...

Underbara bilder från en stad jag skulle kunna tänka mig att bo i.

eva b sa...

Kul, hade jag ingen aning om!

Pumita sa...

Jo, jag gissade ganska snabbt. Den första byggnaden har vi ju pratat om förr. ;)

Gärdsmygen sa...

Jag gissade rätt! Vackra bilder!

Wickans värld sa...

Nej, ännu en stad jag inte känner igen... suck...
Fina bilder på din stad, " i alla fall" !

Cecilia sa...

Ja den staden kände jag igen med en gång! Fina bilder!

Amanda sa...

Inte helt lätt, men något säger mig att du visar bilder från Norrköping, Slusspoorten och fabriken, men jag är inte säker. /Amanda

princexswe sa...

Någonstans i Sverige. Den första bilden blir min favorit.

Ingrid sa...

Den här staden har jag sett så många bilder ifrån och dina känner jag väl igen. Norrköping är det heller hur?

/Ingrid

Vita Stunder sa...

Norrköping! :)

Din första bild blir min favorit hos dig idag!

Ha en fin söndag!
Anna

Artlover sa...

Nä, jag visste inte att det var Norrköping. Det var hundra år sedan man var där:-)
Jag gillade den bilden med ljusen från skorstenarna bäst.

Photos by Storm sa...

Nog känner jag igen staden vi passera på vägen tll Stockholm och Uppsala. Jättefin första bild hos dig/lis

Ulrica sa...

Härliga bilder från Norrköping:) Det var lätt gissat, fast så är det ju alltid när man kan det;) Gillar den första bilden, den var riktigt snygg.

Nu ligger svaret på min stadsgåta ute på bloggen.

bildgatan sa...

jag ser att nästa gång jag åker ner till Linköping måste jag hinna med ett besök i Norrköping, har sett fler vackra bilder från staden.

/Avsändare MargaretaG

Monica sa...

Vad kul det är att följa allas triss denna vecka. Jag som är så dålig på att fara runt i vårt avlånga land, får ju massor med tips för framtiden :)
Tjingeling
Monica

Jah Hollis sa...

Jag har själv stått och tittat på den där vyn över Arbetets museum, men innnan det var museum. Fina bilder från Peking.