lördag 21 februari 2009

Veckans Fönster Nr 21

Var ju i Vadstena förra helgen, måste säga att det var en dröm för mej som "fönsterfotare", så enormt mycket vackra fönster så det blir nog ett flertal fönster därifrån framöver.
Klickbar bild!
Här valde jag att fota lite snett in för att få med den sköna lite svaga belysningen, då fick jag ju också med rätt mycket av den också vackra tegelväggen.


Vill Ni själva vara med eller spana så gå in till Susanne.


Önskar alla en skön lördag, här skiner solen och några grader kallt.
Kram
annette

17 kommentarer:

Vörteröl o Norrlands Guld sa...

Tittut ! Ha en bra dag o ge faan i isen,utomi groggen då. Kram Peter.

annette sa...

Peter! Vad är grogg för något? Aldrig druckit! Får inte ens dricka ett glas vin till maten ihop med värkmedicin just nu;)

Ta det lugnt Du och plugga istället!

Kram //annette

AnnaKK sa...

Ja, elände med din armbåge - men jag håller tummarna för att den snart blir helt återställd igen! Tråkigt att behöva t så mycket värktabletter, men samtidigt skönt att det finns när man verkligen behöver dem! :-)

Verkligen en vacker tegelvägg! Och fönstret är också fint, förstås!

Thorgun sa...

Vackert fönster. Svårt att hålla i kameran nu förstår jag. Själv hasar jag fram som en riktig "kärring" utomhus just nu. Och ännu värre blir det väl när jag tänker på dig.
Låt alla i din bekantskapskrets ge dig "handpåläggning" (healing), du har inget att förlora på det, oavsett om du tror på det eller inte.
Kram

Maria i Sennan sa...

Ja det e något visst med fönster-och så finns det ju hur många som helst att fota-tegelväggen här gör verkligen sitt till
Må så gått

Ninni sa...

Mycket vackert! De röda tegelväggen matchar precis. Tänk vad vackert man kunde bygga förr. Man snålade inte på fina detaljer.
Ja, det går säkert nu också om det finns pengar.
Tur att du har ett liete lager av bilder, för jag antar att det är nästan omöjligt att fotografera för dig nu...
Kram Ninni

Marie Höglund sa...

Å så gulligt! Gillar detaljen ovanför också. Spännande med ljuset som lyser innanför. Där pågår nå´n aktivitet.

Kadermo sa...

Du har väl inte fotat ALLA fönster i Vadstena, vi är fler östgötar med här ...
Snyggt jobbat i alla fall.

Paula sa...

Men vad skönt, du får se solen idag! Här är vad som kallas YMNIGT snöfall. Har precis tagit en sparktur med hundarna, sparken är mest med som stöd för nu har snön lagt sig så det är inte något glid precis. Nu ska sporttokiga Paula hålla på Kalla, Aikku och dom andra blåvita och blågula färgerna!
Kramen

Vörteröl o Norrlands Guld sa...

annette...Grogg är ett flytande läkemedel som KAN ge biverkningar i kraniumet.

Pialotta sa...

Nej jag tror jag hoppar det där.. blir för mycket fotoutmaningar.. tiden hinns inte.. nog med det jag har.. Visst är det intressant med fönster och vinkla är fint de..
Kramar o en fin lördag.. med eller utan schlageryra;-)

Erik "Semlan" sa...

Fönster och tegelvägg. Klokt, tegelväggen gör sitt till, gör fönsterbilden intressantare. Historiens vingslag känns i det mesta i ditt foto, ja utom fönstret. Själva fönstret är lustigt, sticker ut. De rätt tråkiga rena nya (?) fönstren i en i övrigt vacker fönsternisch. Blir en lustig kontrast. Känns lite klumpigt renoverat... Fast det finns kanske en förklaring till det?

vivan sa...

Vilket vackert fönster, och så fin tegelvägg!Bra att du fick med den!

Nu skall jag leta fönster, har nyss kommit hem,och skall laga en Mexikansk räkgryta...sen blir det nog ett eller 2 glas vin till det!
Ha, en skön kväll! Kramen!

Susanne sa...

Vilka vackra fönster det finns i Vadstena! Fint med tegelväggen och den sneda vinkeln.

Ulrica sa...

Två mycket snygga gluggar och en vacker vägg. Jag är väldigt svag för tegelväggar...

Pumita sa...

Jag älskar såna här tegelväggar. Färgen är så fin och varm. Och så tycker jag om "figuren" högst upp. Den kanske symboliserar tre-enigheten, eller?

Amanda sa...

Det är så vackert med de stora teglade husen. Ett enormt arbete. Fönstret du visar är vackert och har en djup fönsternisch som gör fönstret ändå mera tilltalande. /Amanda