söndag 22 februari 2009

Snälla Människor Finns!

Är ju som bekant "enarmad bandit" ett tag framöver, kanske först idag som jag har accepterat detta och tagit tag i en del saker, det går att "fuskstäda" med en hand så det har jag gjort idag, visst tar det tid, men vad är det jag har för första gången i mitt liv, jo TID!!Men att tvätta min saltskitiga bil med en hand? Nja där någonstans gick gränsen , vägrar oxå maskintvätt, men det är fixat genom en bekant som gjorde det med glatt hjärta.
Tycker liksom jag illa om att vara på bild, så det blev att göra bilderna ännu sämre än dom blev!;)
Här har den avfettats och fått lite "luder" på sig, sedan fick jag en kopp java och glömde bort att fota vidare, men blank och fin står den nu i garaget.

Dagens "enarmadebandithälsning"!

Kram

annette

12 kommentarer:

enn-08-i-exil sa...

Morrn Annette

Ŝkodillac Fabia?

Passa armen, låt andra göra jobbet.....

Ha en fin EM.
Hasse

huga sa...

Håhå stackars dig som inte kan göra allt själv! Frustration är ordet! Samtidigt kan det vara nyttigt...snäll vän som hjälpte dig med bilen!! Ta det lilla lugna nu, lycka till med tillfrisknandet!
Kram!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Luder? Hmmm talar vi om mitt hatobjekt eller?!!


Härligt med vänner som ställer upp!!

Kram Annica

Maria i Sennan sa...

Skönt att få hjälp.....
Ha det så gått ikväll
Maria

Anette sa...

Vad snällt! Tvätta bilen är ju inte så kul heller, speciellt inte på vintern.(Inte för att jag har gjort det någon gång, men jag har sett andra *ler*). Maken gillar att tvätta bilar och jag låter honom hållas......./Anette

Bia sa...

Men vad har du gjort!?
Ja du det är lätt hänt...och
jag går så stelbent bara för att jag är rädd för att ramla...

Sköt om dig och armbågen nu!
Kram/Bia

BrittMarie sa...

Ja, det är fint att goda vänner ställer upp när det behövs. Bilen får väl vila nu tänker jag. Angående din fråga så har hag beredskap i hemmet om nätterna av och till enligt schema. Jag har lärt mig att leva med det efter många år. Ibland är det lurigt att sova, men det brukar gå att ta igen nästa natt.
Kram

dahlarna sa...

Vilken lycka att få hjälp med biltvätt... Vad sa du att han hette???? ;-) Ta hand om dig! KRAMISAR!

Hanneles paradis sa...

Vilken ängel du hittade, kram.

annica sa...

Men snälla du...jag har alldeles missat att du halkat och skadat din armbåge.Stackars dig hoppas det blir snart bra och att du slipper ha så ont.
Vi har fått vinter nu idag :-)
Sicken tur att det finns snälla människor som tvättar ens bil hihi sambon brukar "offra" sig.
Ha det så jättebra nu och krya på dig.

Kramar Annica

Vörteröl o Norrlands Guld sa...

annette då!
Fått lite "luder" på sej var har du åkt någonstans?
Inte på Saltis hoppas jag:)
Kram Peter.
Sovdags o skola imorgon,prov på Tisdag.

Lotta sa...

Ja du...jag minns förra året när jag var gipsad 6 veckor ända upp till axeln..fy va hemskt det var. Varje gång jag skulle gå upp så fick jag skynda mig att göra en sak med höger hand sen efter ca 5 min så svullnade armen under gipset och sprängde så mkt att jag trodde jag skulle dö.
Fick ligga med armen högt i först 6 veckor sen hade jag armen i skena 6 veckor till. fattar inte hur jag stod ut:(
men det var det jag skulle komma till att jag hade bekymmer att bre en macka el äta då ingen var hemma och skar bitar åt mig haha
Du...vilken snäll vän du har som tvättade bilen:)
Synd att du bor långväga annars så hade jag bjudit på kaffe idag:)

Många krya påsig kramar från mig