måndag 16 februari 2009

Så kan det gå!

Om det blir lite lugnt från mej nu några dagar så beror det på att jag bara har en brukbar hand, befarade att det hänt något efter ett "isfall", har ju gjort sådant tidigare men det här var en smärta som var väldigt stark och annorlunda, det visade sig att jag ådragit mej en spricka i armbågen, och måste ha mitella ett tag framöver, nu dom första dygnen på heltid sedan får jag känna mej för.Måste ge en eloge till akutmottagningen i Norrköping, på ca två timmar var det klart med röntgen och allt, framförde också detta personligen, vilket gladde dom väldigt mycket.Ont har jag men det skall väl dessa tabletter råda bot på, men det går illa att skriva med bara en hand så jag håller mej lugn ett par dagar, kommer dock att spana på Er så jag ser vad Ni har för Er;)
Kramen
annette

16 kommentarer:

minigrisen sa...

Ajajaj, hoppas du snart blir av med värk och smärta! Kom igen när du orkar och vill, känn ingen press, det ska vara kul att blogga! Du lär komma tillbaka laddad energi. Kram!

Bosse sa...

Ja det var ju otur att utflykten (förmodar jag) slutar i tråkig skada!
Hoppas det känns bättre efter några dygn.
Skönt det gick så bra på akuten - annars ser man ju ofta minst en halvdag framför sig där!
Annars var ju vädret härligt i helgen med mycket fin vinterkänsla bara strax norr om Norrköping.
Har själv gjort några isvurpor senaste veckorna men peppar, peppar klarat mig helt bra...
Kram / Bosse

Inger Maryissa sa...

Oj, vilken otur att du gjort dig illa och fått en spricka i armbågen.
Kan tänka mig att det gör ont,
och hoppas det läker och känns bättre snart.
Skönt att det gick så fint och fort på akutmottagningen, och ja, sådant uppskattar man.
Sköt om dig och stor *Kram*

Hanneles paradis sa...

Det var inte kul, gör ont i armbågen. Kan värme lindra smärtan? Sköt om dej, kram.

Anette sa...

Det var inte kul, men tur att du fick så bra hjälp på sjukhuset! Det är inte så vanligt att det går så snabb......
Hoppas du inte får alltför ont och att du snart är igång för fullt igen. Kram Anette

BrittMarie sa...

Aj, aj då får du försöka ta det lite lugnt ett tag. En arbetskamrat till mig brukar använda vä hand till musen av och till för att avlasta hö armen. Det är oerhört ovant, men det går. Jag försökte just prova, och var nära att klicka bort detta inlägg ;) Du får testa, så kan du nog besöka oss på bloggarna i alla fall.
Stor kram

enn-08-i-exil sa...

Morrn Annette.

Som jag sa till Synne för ett par veckor sedan, dags
för broddar och hjälm?

Det kunde gått värre.
Kan du köra bil, om inte,
så blir det inget jobb...

Ha de bra
Hasse

Pixi sa...

OJ då,hoppas du kryar på dej snabbt! =)

dahlarna sa...

Stackars dig! Hoppas att armen fort blir bra! Men det går att skriva med bara vänstern på datorn... Så gör jag! Ta hand om dig! KRAMAR!

Ninni sa...

Oj vilken otur! Men vad skönt att det gick snabbt på sjukhuset. Fint av dig att framföra det till personalen också, jag vet av egen erfarenhet hur mycket det betyder. Man är inte så bortskämd med beröm på röntgen.
Krya på dig!

Ragnvi sa...

Meen! Sicken otur! Hoppas tabletterna hjälper mot värken!
Nu får du en order tillbaka; Vila o ta det lilla lugna!
Styrkekramar!
Ragnvi

Mitt liv - Mina drömmar sa...

På Norrköpings akut brukar de vara snabba. VI har ju viss erfarenhet av att vara där med MellanJ som är vår otursgubbe...

Kramelikram
Annica

Lotta sa...

Men nej vilken otur du har! Hoppas att det läker snabbt och att du blir av med värken.
Kram Lotta

Lotta sa...

NÄÄÄÄÄ vännen min;(
Fy stackars dig, att jag missat detta. Skäms så nu.

Vilken tur du fick dexofen och alvedon som extra dos på moset:)
Hoppas detta läker fort utan stor smärta.
Du e väl hemma och sjukskriven hoppas jag?!
Må så gott,hörs snart och sov gott med din onda armbåge.

Mors Deka sa...

Stackare! Jag hoppas du slipper värken så snart som möjligt. KRAMEN!

Paula sa...

Nämen ajaj, det var inte kul! Jag fick en spricka i armen i fjol vintras när jag ramlade, och jag lovar, det tog mig tre månader att bli bra! Hoppas innerligt att det går fortare för dig! Du blir stel i armen även när värken släpper, jag tog hjälp av sjukgymnast 4-5 gånger och det var välbehövligt!
Fast, min mitella var blå, hihihihi
Härliga bilder hos dig som vanligt, tummen upp!
Krya-på-dig-kram