tisdag 17 februari 2009

Östgötaslätten

Skulle ju på fotoutflykt i söndags, och visst kom vi iväg även om det blev ett lite tvärt slut på det hela som en del av Er vet.
Målet var att fota på Östgötaslätten, tanken var vissa bestämda mål och heldag, blev inte så, men "slätta" finns ju kvar till senare tillfällen.
Kan för övriga Östgötabor tala om att det är mycket mera vinter i dessa trakter !
Startade ganska tidigt så när vi kom ner mot Ödeshög så låg den kyliga morgondimman kvar som bröts igenom av den uppåtgående solen.Kan ju inte låta bli att tycka att av de kort som jag valt idag så är de "dimmiga" vackrast!Östgötaslätten är ju som namnet säger ganska så slätt landskap, vindkraftverk lämpar sig ju bra där då det kommer åt att blåsa ganska så bra, finns massor !Innan jag började fota lite mer så kunde jag aldrig finns någon tjusning i kala träd, men det kan jag nu, är så vackra siluetter, kanske speciellt så här på slätten där dom verkligen syns.Är ju väldigt bördig jord på "slätta" och här finns väldigt mycket lantbruk, vet att potatis är en väldigt stor produkt.Vackert tycker i alla fall jag att det är i det här ljuset.Kyrkor finns väldigt många att beskåda, här har jag lekt och tillfört lite extra dimma;)Väldigt sköna vägar att färdas på här tycker jag, 70-90 vägar med många och härliga kurvor att "dra" lite extra i, tycker om att köra bil jag!På något sätt så vänjer man sig vid Vindkraftverken och dom blir ett naturligt inslag i den vackra naturen.Tror människor som bor här har det bra och njuter av sitt landskap, skulle i alla fall jag göra!Fortsättning följer, för lite till hann vi med att besöka.
Armen/Armbågen är så där, ungefär två timmar efter medicin så känns det riktigt bra, sov väl ungefär fem timmar inatt sedan tog visst tablettverkan slut, men det skall väl bli bättre tror den ständige optimisten:)

Kramen till Er alla och tack för stöttning vad gäller armen, nu skall den få vila lite!

annette

10 kommentarer:

Inger Maryissa sa...

Ja, Östgöta slätten är ganska speciell.
Och fina bilder som vanligt du visar oss här och det du berättar.
När jag bodde i Östergötland / Linköping när jag växte upp,
så fanns nog inte dessa vindkraftverk.
Skönt att du lyckade sova mera förra natten, även om det inte blev så mycket p.g.a värken i armen.
Hoppas den ger med sig snart och armen mår bättre.
Kramar

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vackra bilder från vackert landskap:) Vilken tur att du hann få till några bilder innan du drullade så du har något att njuta av i eländet...

Hoppas du får sova bättre inatt vännen!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam
Annica

Ragnvi sa...

Gudars skymning vilka vackra landskapsbilder! Dålig är du, ändå orkar du dela med dig!
Sköt om dig!
Ragnvi

synne sa...

Men människa vad är det du håller på med? Nu blir jag ju orolig för dig. Det förstår du väl att man inte kan gå och drulla ikull så där heller....
Gamla människa!
Men det blir nog nått liknade här snart hehe...
Har köpt längdåkningsskidor.....
Så säger vi inte mer om det hehe....

Sletta är en vacker del av östergyllen.
Det finns massor av historia där. Man behöver ju inte leta för att finna det.

Njuter som vanligt av dina vackra bilder...

Nu får du krya på dig.
Höra av snart.
Kramen från Nugursfolket.
Synne.

Carina sa...

Oj så härliga bilder, gillar dom med kyrkorna och med vindsnurrorna kanon snyggt..
hoppas armen är bättre nu,
min rygg är väl sådär men mycket bättre i alla fall du skulle ha hört vad det knakade...
kram
carina

SysterLilli sa...

Härliga foton, så vackra, håller med dig om att de "dimmiga" är bäst, men alla är bra. :)

Sköt om dig!

dahlarna sa...

Vilka vackra bilder du visar på Östgötaslätten! Hoppas att du känner dig starkare nu. Hur har det gått med jobbet & med chefen. Är ni vänner???? Hur mår du ang det som hände på din arbetsplats?
Jag fick dagens ros idag.... :-)
Ha det så bra KRAMAR!

Rolle sa...

En härlig bildkavalkad hel underbara motiv och färger.

BrittMarie sa...

Jag gillar vindkraftverk!! I öppna landskap, som på östgöta- och västgötaslätterna gör de sig bra tycker jag. Hoppas armbågen läker fint!
Kram

Mors Deka sa...

Härliga vinterbilder. Det är så vackert på Östgötaslätten.
Hoppas du mår bättre nu.
KRAMEN!