onsdag 25 februari 2009

Nr 49 av 365 Arkitektur Detaljer

Tema nr. 13 av 365 är Arkitektur Detaljer, där valde jag detaljer från Vadstena Slott, väldigt facinerad av detta slott med alla fina detaljer som finns HÖGT upp, men konstigt nog så går det en solig dag att fota dessa detaljer väldigt bra. Vill Ni vara med eller spana så gå in till AKSON!


Önskar Er alla en skön onsdag, här har det börjat klarna upp lite efter en mycket dimmig morgon, snön som kom i helgen håller på att töa bort helt igen, så nu tycker jag det kan bli VÅR!

Kramen!

annette

8 kommentarer:

vivan sa...

Ja, under promenaden igår så kändes det att våren var på intåg...det luktade hundskit överallt...bläää!

Men fåglarna kvittrade glatt till varandra från träden!
Kramen!

sinneskatten sa...

Det var ganska länge sedan jag var i Vadstena, men dina otroligt fina bilder gör att till sommaren då ska jag dit!

Viola sa...

Vilka härliga bilder och du, vilken himmel! Hoppas du mår bra, kram

BrittMarie sa...

Men hallå! Jag var ju nästan hemma hos dig. Jag tittade faktiskt om jag såg någon med armen i band. Riktigt inne i stan var jag förstås inte, utan strax utanför hos yngste sonen. Det är han som har både djur och brasa.
I Vadstena tycker jag också är fint, men har inte varit där på ett tag. Säkert såg jag inte de små figurerna på taket heller. Ska snart till optikern ;)
Kram

MOONLOVER´S sa...

ja de kan ha med det å göra;) får se om det blir några. jag fick åter fall i dag efter jobbet så jag ha nyss klivit upp efter en 5timmars sömn*morr* man e sååå dum som far å jobbar för tidigt.... men men man får väl ligga i helgen oxå...*suck* hur går det med din armbåge? kram

Della sa...

Ja, väldigt bra verkar det ha gått att fota fast detaljerna är så högt upp.
Det var ett tag sedan jag var i Vadstena. Kanske dags till sommaren igen.

Ulrica sa...

Väldigt fina detaljer du har fångat med kameran. Måste nog också ta en tur till Vadstena..

AnnaKK sa...

Vilka fina detaljer de la till förr när de byggde! :-) Vad använde du för objektiv för att ta närbilderna?

Finns många gamla hus i Kristianstad som liknar det här, och med "gubbar" på. Lika väl som att glo i skyltfönsterna när man gör centrum i den staden kan man blicka uppåt husväggarna och taken, för det finns minst lika mycket att se där. :-)

Skönt att din armbåge börjar bli bättre!

Ha en fin dag! :-)