tisdag 24 februari 2009

Nr 48 av 365 Handskrift

Tema nr 140 av 365 är handskrift, till det temat har jag valt dom vykort som kommit i min brevlåda under den senaste tiden, älskar att få vykort, har sparat ALLA så långt tillbaks i tiden jag kan minnas. Visst är det väl underbart att få hälsningar från syskonbarn som varit på Teneriffa, arbetskamrater på Ak-mottagningen som vakar över mej och önskar ett tillfrisknande, en mycket god vän som varit i Edinburgh , hoppas aldrig vi slutar skriva vykort för det är så roligt när dessa färgglada bilder och härliga hälsningar ligger i brevlådan.

Önskar alla en fortsatt bra vecka, rapport från armbågen är att från igår eftermiddag så märks en klar förbättring, nu tar värktabletterna bort nästan all värk och jag törs röra lite mer på den utan att det skär som en kniv i armbågen.

Vill Ni vara med eller spana så gå in till AKSON.
Kram

annette

24 kommentarer:

Maria sa...

Hej Anette!Längesedan jag kikade in till dig.Så trist med ditt armbrott,hoppas att du blir blir frisk snart..kan ta tid sådant där att läka.Fick själv en armbågssluxation för många år sedan och det gjorde väldigt ont..fick bära gips i flera veckor och sedan träna armen varje dag,fick övningar av sjukgymnast att göra hemma.

Javisst är det kul att få vykort,har aparat både brev och vykort sedan jag var liten då man hade brevvänner,man blir så glad att få en liten hälsning!=)

Ha det så bra och sköt om dig,
Kram Maria

Ninni sa...

Vykort är jättekul att få men tyvärr så är jag själv dålig på att höra av mig på det sättet. Det blir mest mail eller telefonen. Och det är ju inte alls samma sak. Ska genast gå ut och inhandla några och skicka till Sverige;)
Må så gott!
Kram Ninni

Inger Maryissa sa...

Mysiga kort och det är också så fint med olika handstilar.
Så skönt att din armbåge börja bli bättre och hoppas den snart är helt ok.
Önskar dig en fin fortsatt dag.
Kram

Nässelblom och choklad sa...

Men visst är det roligt att få vykort! Handskrivet och personligt och oftast en fin bild!

365photosin2009 sa...

How lovely that you have kept all the postcards you have received! I like the way you have presented them here.

Hope you are feeling better!

Della sa...

Jag har blivit jättedålig på att skriva vykort. Inte ett enda fick jag iväg från Jordanien. Tänkte inte ens på det.

UllaMona sa...

Hej Annette!
Nu blir vi nog bjudna på bröllop!
kram

Ninni sa...

Hej igen, jag har ändrat kommentarsfunktionen till pop-upfönster. Jag har själv inte kunnat kommentera på vissa bloggar. Kansk är det något tillfälligt fel.
Har faktiskt varit ut och försökt köpa vykort men allting är stängt idag här i Brasilia p.g.a karnevalen. Kanske finns det på flygplatsen...;)

Della sa...

Tack för att du sa till om att det inte går att kommentera på "365". Jag har sett det hos flera nu i kväll, så jag misstänker att det är ett Blogger-fel. Det är bara att hoppas att de fixar till det snarast.

Ragnvi sa...

Hej o tack för dina rara ord hos mig! Skönt att läsa om din armbåge...tar ju tid det där!
Så glad man blir över något handskrivet!
Min dag i dag blev som jag befarade...räckte inte med den sista operationen, nu väntar Örebro..
Kramen!
Ragnvi

minigrisen sa...

Visst är det roligt med vykort! Men eftersom jag aldrig skickar några så får jag inga heller :-). Kram

huga sa...

Ja det är mysigt med vykort, synd att det kommit bort...eller så är det jag som tappat bort alla vänner.. ;)

Fortsatt god bättring med armbågen!
Kram

Paula sa...

härligt att få kort från nära och kära..
Tack för kramen mitt i sorgen..

vivan sa...

ja, det är kul med vykort...men jag skriver bara till de gamla...svärmor o svärfar...och några fler..när jag är borta eller utomlands...förr kunde det bli 20-25 vykort att skriva....inte kul tycker jag...så jag berättar via mail eller telefon..hur vi haft det!

va skönt att smärtan håller på att klinga av...men var försiktig!
Kramen!

Viola sa...

Gläds med dig, så skönt att det är bättre och jag är som du barnsligt glad när jag någon gång får ett kort, kram

Lotta sa...

Godkväll:)

Har varit på ett tre timmars möte och nu kan jag inte sova;/
Måste ladda ner en stund med datortid;)
Va skönt att du får smärtlindring av tabletterna.
Hoppas du blir mer rörligare snart.
Ja vykort är så personligt och håller med dig att det är så roligt att få ett. Jag borde skicka mer än jag gör.

Sov så gott//Kramis

Underbara Hem sa...

hej hej
ser att du bor i norrköping
själv bor jag i lidköping, funderar lite på hur människorna är i norrköping, är dem ett glatt folk ,positiva, jag kommer att flytta från lidköping, så vill kolla lite ,min dotter bor oxå i norrköping, häftig blogg du har
ha de gott

dahlarna sa...

Här har det hänt grejer med bloggdesignen! Snyggt!

Vad skönt att armen är på bättringsväg! Vykort är ALLTID roligt att få, tyvärr är det alldeles för sällan nu för tiden när det finns mms, mail & bilddagböcker... Ja, bloggar också såklart - höll jag på att glömma... Jag brukar dock skicka vykort så fort jag är på semester.

Ta hand om dig! KRAMAR!

Underbara Hem sa...

ååå så fina foto på söderköping, det är verkligen en stad som lockar mig
jättefina foto du visar
ha de gott

Ragnvi sa...

Godmorgon o tack för puffen!
Kramen!
Ragnvi

annica sa...

Skönt att det går åt rätt håll med armbågen,inte kul med värk.
Javisst är det roligt få vykort :-)
tycker det är för sällan jag skriver nått.En får väl bättra sig.

Kram och krya på dig// Annica

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Se där, vilket fint vykort från Edinburgh*fniss*

Jag älskar att skicka vykort och det blir alltid ett par stycken till de närmaste när jag åker iväg på kortisar...

Kram Annica

Paula sa...

Ja jag håller med dig, vykort är det bästa man kan få! Nu när ungdomarna varit ut o luftat sig i Asien märker jag vad bra det var att ha bägge, både post och e-post! Det var skoj när dom skickade foton från paddlingar och andra äventyr, liksom att dom skrev resdagbok på nätet. Hade såna funnits "på min tid" dvs när jag var ut o for hade jag säkert haft en sån att dokumentera resan med. Nu blev det istället dagbok för hand, o det var inte heller fy skam. Men, vykorten som dimper ner har ett extra värde. Jag samlade mina i 30 år men ifjol rykte dom...
Ha en skön kväll!

Ulrica sa...

Vad underbart att få så många vykort. Jag får sällan något roligare i posten än räkningar, kanske beroende på att jag sällan skickar någon själv... Jag får bättra mig.