söndag 15 februari 2009

Nr 42 av 365 Snirklig eller Gammalmodig

Tema Nr 247 är Snirklig eller Gammalmodig, "snirklig" tycker jag portalen till detta hus är, tycker det vore synd att klippa bort det vackra huset för att bara visa det "snirkliga" så hela bilden får komma med.
Däremot så kan jag ibland tycka att det blir lite kalla bilder med Vitt och Svart, la på lite värme i bilden nedan, känns inte helt fel tycker jag, vad tycker Ni?

Nyfiken på 365? Gå in till AKSON så får Ni veta mer!

Byggnaden tillhör Vadstena Folkhögskola!

Kramen på Er !

annette

14 kommentarer:

BrittMarie sa...

Nej, du har väl inte halkat på isen! Hoppas det blir bättre. Vilken skillnad det blev på de båda bilderna. Bild nr två såg ut som den var tagen i ett varmare land, bortsett från snön.
Kram

Ragnvi sa...

Först: Jättefina bilder! I Vadstena har jag faktiskt varit, så vackert!
Sen då: Vad i hela friden har hänt med din arm?!?!? Inget brutet hoppas jag!
Kramen!
Ragnvi

Anette sa...

Vilken skillnad det blev på bilderna. Visst ser det mysigare ut med "värme".
Fjärilar, ja, dom är rätt flaxiga, men i somras var det lydiga och satt kvar. Ville väl inte lämna "fjärilsbusken". /Anette

Lisbeth sa...

Hej

Vad duktig du är på fixa bilder, är det något speciellt program du använder?

Mvh Lisbeth

Ninni sa...

Vilken tur att du tog med hela det vackra huset! Fast...jag föredrar nog den första bilden. I min dator och mina ögon ser den mera naturlig ut:)
Må så gott! Hoppas det inte är något allvarligt med armen...
Kram Ninni

sinneskatten sa...

Det blev riktigt fint med den varma nyansen.
Och Vadstena där är det fint, historiens vingar flaxar över oss var man än befinner sig där.

MOONLOVER´S sa...

god morgon
Tack för fina ord som vanligt=) Smide tycker jag om jätte mycket=) Ha en fin dag.
kram på dig

Maria i Sennan sa...

Jag väljer bild n:r 1 tycker nog bäst om det kalla tillsammans med det hårda svarta smidet.......
Du bad om åsikt.....

vivan sa...

Vad snyggt det blev när du la på färg...och som du säger så blev bilden varmare....hoppas du får en lugn vecka, och slipper en massa övertid!
Kramilikram!

AnnaKK sa...

Mycket tjusiga snirklar! :-)

Det blir ett ganska hårt och platt ljus mitt på dagen när solen skiner från en klarblå himmel, så lite påläggning av varmare ton som mjukar upp bilden är absolut inte fel.

Laila sa...

Bägge bilderna är ju väldigt fina och förmedlar två helt olika känslor.
I den översta känner man vintersolen och kylan, medan man i den andra får känslan av att det inte alls är kallt utan snarare en ljummen sommarkväll! :-)

Aj ja, med armbågen! Hoppas det snart läker sig!

SysterLilli sa...

Ojsan, spricka i armbågen! Aj! Hoppas det går över fort.

Vadstena är vackert och jag har haft en väninna som pluggade där på folkhögskolan. :)
Tycker att den första bilden är bäst. Den ser mest naturlig ut och jag gillar det kalla vita mot det svarta smidet. :)

aksonfoto sa...

Himla läcker bild!

Jag gillar dock den första med den klarblå himlen. Antar att det var ganska kallt den dagen också. Förvisso blir byggnaden kall, men med hjälp av maska skulle det funkat att kombinera ihop dina två bilder och fått en blandning av varmt och kallt!

Hoppas att det blir bättre med armbågen! Jag slog dit som bara den då jag var och fotograferade på Drottningholm i lördags. Landade på armbågen och kameraväskan. Kameran jag hade i handen klarade sig och även den i väskan. Jag klarade mig också, fast ena knäet fick sig nog en ordentlig smäll. Gör ont!!

akson

365photosin2009 sa...

I think in this case, I prefer the original photo. But, the warmth of the second one does have an appeal!