söndag 1 februari 2009

Nr 32 av 365 Vår

Var igår ute och fotade lite, hade nog inte tänkt mej att temat vår skulle komma 31:e januari, men när jag kom och gick på en gata som heter Västgötegatan såg det ut så här utanför en mysig affär, såg ut som en tavla och då gjorde jag bilden lite tavellik.
Att det ser ut att luta lite beror på att det är en backe.
Tema nr 299 Vår
Som alltid Klickbar bild!
Jag fick känslan av vår trots att det var ganska kyligt, och tur var det att jag passade på att fota igår, för några nytagna bilder till fototrissen idag blir det inte, vaknade inatt med värk i kroppen, ont i halsen och förkyld, alltså en förklaring till att jag varit ur gängorna ett par dagar, alltid skönt att få förklaringar:)

Mer om 365 bilder 2009 finns hos AKSON.

Önskar alla en skön söndag, själv kryper jag tillbaks ner i sängen igen.
Kramen //annette

22 kommentarer:

synne sa...

Vilken härlig bild från Västgötegata döööö hehe...
Färgerna är så klara.
Nu får du krya på dig vännen.
Kramen Synne och Jimmy.

Dahlarnas Fotoblogg sa...

Vilken vårig bild! Härligt! LÄngtar som bara den till vår, sol, värme & grönska nu!!! Känner igen din bild! kuL! Hoppas att du får en kanonmysig söndag! KRAMAR!!

vivan sa...

Härligt,härligt...vilken skön bild!
ja,nu börjar jag längta till porlande bäckar,rabatter med snödroppas och pärlhyacinter.
Vilken osis att du blev sjuk,men det är bätre att det bryter ut ordentligt och att kroppen får ta hand om basseluskerna!
Krya på dig vännen och vila ordentligt! Kramen!

Maria i Sennan sa...

Super-super härligt.........
Ta hand om dej.......

Inger Maryissa sa...

Vilken så mysig bild och när man ser den man längtar ännu mera efter våren.
Men den kommer....
Trist att du blivit förkyld..och ja, då blir man lätt ur gängorna...
Du får vila och kurera dig så mycket du kan
och hoppas du snart känner dig bättre igen.
Stora Kramar

Lotta sa...

Ohh så vacker bild...så mkt vårkänslor man får.

Nä nä usch o blä att du blev sjuk;(
Har klarat mig från sånt i år som tur är.
Idag har vi så vackert väder men acks så kallt.
Krya på dig

Viola sa...

Vilken ögonfröjd, din header blev ju så härligt vårlig, underbar, så vi har lite danskkänsla även i vår stad, fick den känslan när jag såg din bild, kunde varit k-hamn, så trist att du är dålig, krya på dig, stora kramen

annica sa...

Vilken vacker bild, ja du här är en till som längtar till Våren.
Men snart sååå Februari är ju kort.
Ha det så jättebra och kram till dig.

Annica

Fia sa...

Oh, så vackert! Det känns lite tidigt, men det är klart våren är ju här om en månad eller två och lökväxterna brukar ju vara tåliga. Jag kan inte låta bli att tänka på den som har skapat det här fina; lägger man ner detta arbete på att pryda butiken utanför varje dag?

Ulrica sa...

Det ser härligt vårigt ut,precis vad jag behövde idag. Tack!

minigrisen sa...

Vilken härlig vårkänsla jag fick! Riktigt fin bild! Kram

Ninni sa...

Vilken mysig miljö! Det ser verkligen vårlikt ut.
Stackare som inte är pigg, hoppas det går snabbt över...
Kram Ninni

BrittMarie sa...

Det ser mycket våraktigare ut på Västgötegatan än det ser ut i "riktiga" Västergötland, tycker jag som precis åkt därifrån
Kram

Anette sa...

Det där måste ju bara vara den där mysiga butiken jag gick förbi i Norrköping i höstas. I närheten av strykjärnet.

Lissen sa...

Vad roligt det måste ha varit att gå här och överaskas av den vackra vårliga synen. När jag var i Norrköping var det en blomsteraffär alldeles nära vattnet och dom gamla byggnaderna, kan det vara där?

Bosse sa...

En jättemysig bild!
Den affären har ofta väldigt fint skyltat utanför sin ingång, tycker jag.
Har själv tagit en del foton där, senast nu i juletid...

Du får krya på dig.
Skönt med en söndag då att bara kunna slappa på.
Och visst märks det att dagarna är ljusa längre nu.
Kram / Bosse

Solvarm sa...

Hej Annette!

Vacker bild.

Hoppa att din förkylning är i snart övergående. Men var nu hemma tills du är riktigt bra och gossa till det för dej och pyssla om dej.

Ha det så gott i sängvärmen.

Kram Irene

Paula sa...

Oj! När jag såg den här bilden i headern så tänkte jag: nää har hon såå gröna fingrar, hihi
Tack o lov att det var utanför en butik!
Motvallskäringen njuter i fulla drag av -15 grader, strålande sol (det var längesen sist) och massor av vitt! Ingen vårlängtan i bröstet än...men vänta bara tills fåglarna börjar kvittra, hihi
Kramen

Mariaberg sa...

Vår - jag trodde nästan du fuskat och hämtat en bild fråb förra året - men en närmare titt och en förklaring så tror jag dig - det blev verkligen en tavla och det där du skrev om att lampan på timer satte igång trots att det var ljust är ett säkert vårtecken.
MB

Nässelblom och choklad sa...

Wow, vilken underbart vårtäppa! Tänk, vad härligt att se en sådan redan nu.

365photosin2009 sa...

This makes me long for spring! I was envious as soon as I saw your new banner today...

DART sa...

What a pretty photograph...love that you've used it at the top of your blog! Lots of great pics added since I was last here...
unfortunately I don't have time to comment on all of them, but I would if I could!