måndag 23 februari 2009

Hästholmen

Lis med bloggen PhotosByStorm utbrast idag i ett annat inlägg oh Hästholmen min barndoms hamnstad, ja men det var ju kul tycker jag för jag tog ju lite foton där för en dryg vecka sedan, så då måste jag se till att få ut dem, är precis som Lis säger en underbar plats, är ju mest besökt sommartid men jag tycker att vintern har sin tjusning på sådana här typiska sommarplatser.
Klickbara bilder!
Hästholmen har ju varit en väldigt betydelsefull plats historiskt sett med sitt strategiska läge vid stranden av Vättern, vill Ni veta mer så Googla, finns massor av intressant att läsa då platsen funnits sedan 1300-talet.


Önskar alla en skön måndagskväll!


Kram //annette

11 kommentarer:

Maria i Sennan sa...

Helt ljuvligt ser det ut............
Må så gått.....Maria

Paula sa...

Mycket vackert, har faktiskt gjort som du sa och Googlat lite också.
Inga bekanta trakter för mig direkt.
Blir alltid lika förvånad när det finns vackra platser söder om Dalälven, hihi
Kramen

Millan sa...

Men Anette var har du för kamera? dina bilder är så otroligt vackra i färgerna!

Förstår att det nog är lika vackert på sommaren som vintern!
Mysig fyr!
Kramar Millan

Ragnvi sa...

Godmorgon! Googlade lite jag också, intressant läsning!
Vackra, vackra bilder hos dig!
Hm..troll är jag nog mest idag, charmen har försvunnit med åren!
Hoppas din dag blir bra idag trots det onda!
Kramen!
Ragnvi

Photos by Storm sa...

Så kul att du visar lite fler bilder från en älskad plats. Jag har som sagt tillbringat mycket tid där och jag känner igen varenda vy du visar. Numera, när jag åker hem, så försöker jag alltid ta en tur i hamnen. Vill också tipsa dig om att solnedgångarna i Hästholmen är magnifika. Kolla hos mig:

http://photobystorm.blogspot.com/search/label/H%C3%A4stholmen

Jättekul och tack igen och igen. Ha en skön tisdag/Lis

Hanneles paradis sa...

Fina bilder. Hästholmen har vi på Hisingen med,
ha en fin dag, kram.

J o h a n n a - Inredning och pyssel sa...

Vilka härliga bilder!

MOONLOVER´S sa...

men så härliga kort=)här är det runt nollan i dag och jag har legat men ska göra ett försök att gå ut senare.=) man kan ju inte gå miste om det den fina vårsolen=) kram

Maria sa...

Underbara bilder du visar,så vackert med dom röda husen och det blå vattnet,du måste ha en väldigt bra kamera som kan ta sådana bilder!!=)

Kram Maria

Paula sa...

vilka underbara kort... ser så lugnt ut...

Ingrid sa...

Så vackert det ser ut att vara på Hästholmen och så många vackra bilder du visar därifrån.

Kram Ingrid