söndag 22 februari 2009

Fototriss Fel Sak På Fel Plats


Helena vill idag att vi visar tre saker som vi tycker är på fel plats!
Halsduk på en skorsten! Stor trätunna hängandes i en hamnkran, konst för mej men ändå fel sak på fel plats ! Liten segelbåt infrusen i hamnen i Vadstena, fel plats just nu för den lilla båten!

Vill Ni vara med eller spana på andra bidrag så gå in här till Helena!



Önskar alla en skön söndag, här har vi fått vinter igen, men det brukar ju bara vara ett par dygn;)
Kram
annette

42 kommentarer:

Lissen sa...

Många härliga bilder Anette. Tycker den med halsduken är den skönaste. Lite värme kan ju behövas nu vintertid. Kanske den lilla segelbåten längtar efter värme också!
Ha en bra dag!

Mita sa...

Din triss var bra,svårt att välja. Ha det bra

Anette sa...

GIllar dina bilder! Halsduken på skorstenen är kul. Jag hade ju med tvättlinan med alla jeansen på min blogg för ett tag sedan.
Båten såg allt lite frusen ut.
Vinter, här har vi snöstorm. Inte jätteblåsigt, men alldeles för mycket för mig. Nej, nu får det räcka!
Ha det så bra! /Anette

Annika sa...

Helt klart blir halsduken min favorit bland dina tre bilder. Den är klockren.
Ciao Annika

synne sa...

Vackert Annette.
Det var fina bilder du lagt ut i din triss.
gillar dom alla tre. Så valet blir alla.

Ha nu en bra söndag. Var rädd om armen.
Kramen på dig.
Synne.

HelenJ sa...

Så omtänksamt av någon att sätta en halsduk på skorstenen. Och det blev en rolig bild!

princexswe sa...

Vackra bilder. Fina och klockrena felplaceringar. Halsduken får min röst. Eva

Irrhönan sa...

Bussigt av denne någon att sätta halsduk på skorstenen...

Ragnvi sa...

Godmorgon! Hur går det för dig?!
Härligt att du ändå kan blogga o visa underbara bilder! Synd på den lilla båten du!
Oh, fönstret i Vadstena, såå vackert!
Tack för dina så alltid rara ord hos mig!
Här vräker det ner snö idag...hm!
Kramen!
Ragnvi

Mamma Russin sa...

haha.. kort nummer 1 älskade jag.. man riktigt ser hur skorstenen fryser..:)

ha en bra dag..

kram

Sarah sa...

Kul med halsduken! Ha en fin dag ;O)

Ragnvi sa...

Hej igen! Isch jag lider med dig! Jag har ändå båda armarna i behåll!
Och nej, sömnen är inge vidare men jag är ju van....
Kramen!
Ragnvi

UllaMona sa...

Halsduken på skorstenen tycker jag är jätterolig, den lilla båten ser verkligen frusen ut.Dina bilder är alltid så fina.

Här ska Du få en dikt av mig som värmer i vinterkylan.
Vackra tankar
skapar varm gemenskap
gör fula ord sköna
väcker värme
som kan ta hand om nya
vackra tankar.

Glada tankar vidgar
vägen till hjärtat.

Elden som värmer ditt väsen
närs av glada tankar
och goda leenden.

(Paulus Utsi)

dahlarna sa...

Vilka FINA bilder du visar! Min favorit bli båtbilden! Vet inte om jag sett en segelbåt vintertid i vattnet förut. Man börjar ju undra vad som kan ha hänt med ägaren... Har precis varit ute & kört i busvädret. Stora sonen skulle på kalas i Busfabriken. Burr. Halt är det... KRAMAR!

Richie's 2ts Inspires sa...

Hah! mysigt ÄNDÅ med ngra saker på fel plats.

Ha en snöig Söndag...
Jag tror att våren är på G men vinter har precis börjat, eh?

kramar!

Amonazon sa...

Fin foton i din triss med felplaceringar, skorstenen var ju lite kul.

Veronica sa...

Halsduken var verkligen klockren :) Underbar bild!

Eva-Lena sa...

Wow, halsduken på skorstenen! Läckert! Gillas :)Ha en fin söndag/E-L

Nettan sa...

Halsduken på skorstenen var ju bäst hos dig! Läckert.


Du får ha en forsatt skön söndag
Ha det så gott// Nettan

Ulrica sa...

Härliga fel-bilder som du har fått ihop. Båten tycker jag lite synd om men skorstenshalsduken är underbar. Fram för mer stickat på våra stolpar och skorstenar....:)

kadermo sa...

Väljer första bilden med halsduken på skorstenen. Har ju läst om hur den kom till och ångrar att jag inte gav mig tid att gå in och sticka några varv på den.

Tesstamente sa...

Dääääär är min halsduk;-)

Pialotta sa...

Du fick till det bra med din triss.. här fundilerar jag ännu:-)
Ha de bäst

Mari sa...

Gillar alla dina bilder men halsduken är ju kanon.....så bara att inte skorstenen behöver frysa om halsen eller vilken del det nu är.....

Ha det så gott!

Pumita sa...

Halsduken ser så härlig ut! Det tar emot att säga att den är helt fel.

Viola sa...

Vackra bilder, men föremålen malplacerade, håller med dig, nu får du vara så god att hålla dig ionne min vän, riktigt halt ute ska du veta, halkade hem från vattenhålet och så mkt snö vi fått, vill inte, inte nu....hoppas du mår bättre, ha det så bra som du kan, stor krma

Vita Stunder sa...

Stackars båten... Den ser verkligen ut att längta sommar!
Halsduken på skorsten gillar jag starkt! Fram för mer stickat! :)

Ha det gott!
Anna

Jenny sa...

Tack för kommentaren. Fina trissbilder du tagit. Den med halsduken tyckte jag klart var bäst :)

MVH/Jenny

Inger Maryissa sa...

Kul foton !
Jag gillar fotot med halsduken på skorsstenen...
kul med lite bus ;-)

Och trätunnan som hänger i hamnkranen får mig att minnas en gång för länge sedan en kran på en byggplats
där de hängt en docka stor som en människa.
Först blev jag förskräckt då jag trodde att det var en människa som hängde där.
Men till min lättnad fick jag veta att det var en docka.

Här i Stockholm har det också blivit vinter,
och för första gången på riktigt med en hel del snö.
Kanske bättre sent än aldrig ;-)

Önskar dig också en fortsatt skön söndag.
Kramar

guldlock sa...

Halsduken på skorstenen var både rolig och fel tycker jag.

Veronica sa...

Men så underbart klockren triss!!Fel fel fel som de brukar säga i fem myror är fler än fyra elefanter. Fullkomligt älskar halsduken på skorstenen! Vem har idas göra något sådant?
=)

m sa...

Båten är bäst, tycker jag.

Photos by Storm sa...

Gillar första bilden. Vacker halsduk som passade bra på den långa "halsen" även om det var fel. Ha det bra/Lis

Famos/Menageriet sa...

Bra bilder på temat!
Jag gillar halsduken bäst.
Ha det gott!

Wickan sa...

När tom en skorsten behöver en halsduk - då är det kallt!
Din lilla båten verkar då inte gett upp hoppet... det kommer, det kommer en vår!

Nukke sa...

Halsduken ser fantastiskt ut ! Jag har hört om dom som stikkar och lägger stikningarna på konstika platser. Bra ide.

Myra sa...

Hahaha, Halsduken var ju underbar. :)

Maria sa...

Halsduken var bara för tuff....L*)
Härliga foton på temat!!!
Ha en fortsatt bra vecka

Pysen73 sa...

Fina bilder alla tre! Halsduken på skorstenen tyckte jag var rolig, och den lilla båten tycker jag nästan lite synd om ;o)

NatureFootstep sa...

halsduken var nog den bästa.

Jah Hollis sa...

Fina bilder alla tre. Det där med att sätta halsdukar och annat stickat på saker utomhus tycks vara en folkrörelse.

felicia sa...

Skorstenen verkade frusen :)