onsdag 21 januari 2009

Nr 23 av 365 Övergiven

Övergiven är nog bara första ordet när det gäller den här gamla Hamnkranen som är byggd 1914 och finns i Norrköpings Hamn, ingen har velat ta ansvar för den vare sig Norrköpings Kommun eller Hamnbolaget, vet inte riktigt hur läget är just nu, själv tycker jag den skall hållas i skick så den håller ihop och kan stå kvar och påminna oss om tider som varit.Vill inte att den skall renoveras så det gamla och slitna försvinner, det skall synas att den är gammal, för det är det som är charmigt jämfört med alla nya och moderna kranar som finns numer.
Visst är den vacker i sitt rostiga, slitna och"skitiga" tillstånd?

Vill Ni själva vara med i 365 eller spana på andra deltagares bilder så gå in till AKSON!

Tema nr 5 övergiven!

Hoppas Ni har det bra och mår bra, själv skall jag fundera lite över jobb ikväll!

Kramelikram!

annette

21 kommentarer:

Lotta sa...

Hej goa du:)
Har varit dålig på inlägg hos dig+alla men du vet ju vad jag finns;)
Har du det ok denna vecka el jobbar du mycket?
Idag har jag förberett för imorgon både med städ o fix med lasagne som bara bli att skicka in i ugnen.

Vi hörs snart hoppas jag

Ulrica sa...

Det är vacker med slitna gamla saker och visst behövs de, en del av vår historia. Men många ser det bara som skräp som förstör utsikten, och allt är ju inte skräp bara för att det inte längre glimmar.

Viola sa...

Jag lever!!!!Har preci varit ute med Otto runt idrottsparken och halkat omkring, innan dess avslútade jag åttonde stolens sista spets, har limmt så jag har blivit yrselig tror jag, fniss...

imorgon får ni höra av mig, då är jag hemma och jobbar med butiken och då brukar det bli ett inlägg, idag har livslusten återvänt , ljust och sol, då är det gott att leva,

ha en skön kväll, stor kram att du bryr dig om mig!

MOONLOVER´S sa...

go kväll på dig
övergiven, de e ett tråkigt ord=) men sånt händer;) Hoppas allt e bra,själv e jag sugen på att träffa john blund nu=) hihi. Fick jobb på lördag oxå så det blir bara en dags vila denna vecka tyvär,men som sakt man får se det positivt när lönen kommer=)visst=) go natt på dig. kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej allra käraste Annette:) Den är vacker i sin rostiga ensamhet. Själv har jag kärat ner mig i en rostig pryttel som jag passerar på väg till jobbet varje dag. Kanske kan jag få med mig kameran och föreviga den någon dag...

Kraaaaaaaaaam
Annica

annica sa...

Hej du!
Hoppas du känner dig bättre nu.
Har ju glömt tacka dig för tipset ang mörker foto.Måste testa någon kväll.Är så sugen på fota månen hihi.Fina bilder visar du, va mycket fint det finns i Norrköping.
Ha det så gott//Kramen Annica

Solvarm sa...

Hej Annette!

Ja det är fint med gamla landmärken.

När du har funderat färdigt är du välkommen in till mej på en semla.

Solvarma kramar från Irene

Ragnvi sa...

Tjena! Spännande med jobbet!!!

Tycker också att kranen ska få vara kvar...bara den är säker o inte rasar ihop av ålder!
Idag var vi ut en sväng efter provtagningen...och jisses vad med snö det är där det inte blåst bort!
Kramen!
Ragnvi

Ninni sa...

Fin gammal kran, hoppas någon tar sig an den. Håller med dig, det räcker kanske med en liten uppfräschning så att den kan bevaras.
Kram Ninni

Lissen sa...

Håller med om att det gamla ska bevaras på det sättet att den slitna charmen ska synas!
Ha det så gott!

AnnaKK sa...

Hej!

Ja, det får man ju innerligt hoppas att den vackra kranen får stå kvar och både åldras med värdighet och fungera som ett kulturminne över svunna tider!

Ha en fin dag! :-)

synne sa...

Ett vackert och historiskt märke som finns i stan.
Låt det finnas kvar.
Fin bild igen Annette.
Kram Synne.

Maria i Sennan sa...

Skitig och rostig kallas patina ;)med ett fint ord så dina bilder kontra tema får patinabetyg 10
Ha det
Maria i Sennan

Nässelblom och choklad sa...

Synd att den vackra kranen är övergiven. Visst borde den vara intressant att bevara just i det skicket. Kul att du visar upp den här i alla fall.

Lissen sa...

Du har något att hämta hos mej!
Ha en skön kväll!

Paula sa...

Hej" Precis som med oss människor så tycker jag man ska kunna se och ana sig till att något eller någon levt länge och fått en vacker patos.
Därför tycker jag inte heller om kosmetiska ingrepp, (eller så är det bara för att jag aldrig själv skulle ha råd, haha). Här i min gruvby finns massor av minnen från fornstora dagar, jag tycker de ger landskapet en viss karaktär!
Spännande funderingar förstår jag...

Hanneles paradis sa...

Underbara bilder.
Kram.n

Nettan sa...

Jag tycker det är vackert när saker och ting är slitet, det ska ju synas att man har använt dom....

Ha det så bra. Kram // Nettan

Veronica sa...

Å...övergivna ser de ut att vara men jag gillar slitna gamla saker!!
Fin fina bilder!!

BrittMarie sa...

Den där kranen tycker jag mig ha sett. Jag tror det i alla fall. Fina bilder, som alltid hos dig!
Kram

Millan sa...

Hallo min vän! Visst kan det vara vackert på någt sätt med det gammla och inte göra allt så himmla mordent!!!Hoppas att det är ok med dig och att det är ialla fall lite bättre på jobb fronten?

många många kramar Millan