söndag 12 oktober 2008

Fototriss Spetsigt


Idag är det Spetsigt i Fototriss, gjorde det lite svårt för mej när jag började med en spetsig detalj i svart, hittade svart spetsig detalj nummer två, sedan blev det ju svårt att bryta det tema som det helt plötsligt blev av det hela.
Och det är väl det som är kul med Fototriss egentligen att det ibland blir lite huvudbry!

Men då fick jag jag klippa lite så jag fick till den tredje bilden som spetsig detalj i svart;)

Spetsigt torn från en byggnad
Spikklubba med många spetsiga grejor på!
Ljuslykta med spetsiga detaljer







Vill Du se fler bilder från Fototriss Spetsigt så in här
Ha nu en bra söndag, här skiner solen.
Kram //annette

59 kommentarer:

Namn: Eva sa...

Mycket fina bilder! Jag gillar detaljer!!! Vet inte varför men den sltna luslyktan gjorde mest intryck på mig! Vackert!

Må gott!

Ann sa...

fina bilder och spikklubban rysligt bra

Ellas Inspiration sa...

Härliga tolkningar på temat!

Kram Karin

Sarah sa...

Fina alla! Men den i mitten blir min favorit.

trivago sa...

Den försvann i hanteringen på något vis, men nu är den där

Emma sa...

Fina bilder du tagit! Favorit blir nog ändå spikklubban :)

Ha det bra!

Counseler Pia sa...

Fräcka bilder och jag måste välja spikklubban till favorit idag! Lev och må väl!

Lillmonster sa...

Läckra svarta spetsiga bilder. Spikklubban får bli min favorit med god kamp från de andra. :)

Lindaen sa...

Ja, klubben blir favoritt her også! Den skulle man hatt når man gikk på tur ute på mørke kvelder! ;)
Ha en fin søndag!

Pysen73 sa...

Fina bilder! Ljuslyktan är jättefin!

Della sa...

Det gick ju jättebra det där. Fina svarta spetsiga bilder.

Misen sa...

Spikklubban såg ju riktigt läskig ut... Fina bilder!

Mer av allt sa...

Vilka fantastiska bilder du tar! Man blir inspirerad. På min önskelista står en digital systemkamera...

Ha en härlig söndag!

Kerstin sa...

Fina bilder alla tre. Spikklubban är nog favorit.
Ha en fin söndag.

Irrhönan sa...

Åh fy för att få en kyss av den spikklubban...

Annica sa...

Morning. Jag är lite seg idag:)

Jag tycker alla tre bilderna var suveräna tolkningar men jag måste kanske välja en favorit så det får bli den översta:)

Kram Annica

Ragnvi sa...

Hej på dig! Vackra bilder som vanligt hos dig! Konstiga hos mig, men det vet du ju!
Gillar ju kyrktuppar jag, har ju en egen nästgårds....Din blev favoriten idag!

Mer av allt sa...

Tack för din kommentar hos mig. Jag återkommer till din blogg och ser vad du har för sig.

Ha det bra!

Ragnvi sa...

Måste in igen! Så vackert det är i gamla Linköping!!

Paula sa...

Här var det fina kort som vanligt. Tvåan blir min favorit. Ha en bra dag Paula

Ragnvi sa...

Å så var jag här en tredje gång!
Har gjort som du nu, även om du fanns under stjärnan favoriter sen tidigare...går lättare nu precis som du sa, eller oftare var det kanske!

Millan sa...

Mycket spetsigt torn men spikklubban blev min favorit

Pialotta sa...

Älskade lyktor i smide.. den blir min absoluta favvis.. Mer praktiskt hos mig.. Gamla foton har jag i tryggt förvar på menorystick nu så det fick bli lite hastigt o lustigt.
Kram på dig från mig i syd

Ninni sa...

Verkligen fina detaljer och en fint urval du gjort! Spikklubban tilltalar mig mest...och då bara för formen:-)
Ha en skön söndag! Kram Ninni

Inger Maryissa sa...

Tack gulliga du för din kommentar hos mig,
och du är så snäll som låter mig låna bilder av Gamla Linköping som du har i föregående inlägg.
Du är så snäll !

Mysiga bilder du har här för veckans Fototriss.
Du fotar så bra !

Ha en fin fortsatt dag och hoppas solen lyser lika fint hos dig som den gör här idag.

Stor Kram

Kerstin J sa...

Fin trio "spetsingar". Gillar den enhetliga färgen i bilderna.

Ingrid sa...

Vackert, vackert hos dig precis som vanligt. Spikklubban ser ju ruskig ut!

Kram Ingrid

carina sa...

vackra smidesspetsar du bjuder på

Solvarm sa...

Hej Annette!

Snygga bilder du visar, smide är verkligen vackert att titta på, du har verkligen spetsat till det :)

Och grattis till din senaste Award.

Jo du vi hade en mycket trevlig kväll i går, det är alltid roligt att träffa goa vänner och sitta och prata och skratta.

Hoppas att du har en skön söndag. Här skiner solen och den bara ropar kom ut, kom ut så det är bäst att jag sticker ut innan den försvinner ifrån mej.

Kramar från Irene

SysterLilli sa...

Så bra du lyckades med bilderna till slut. Håller med om att det är ett roligt huvudbry att få till en triss. :)
Favoritbilden blir spikklubban.
Ha en skön eftermiddag!

Lissen sa...

Väldigt snyggt när det tema har en sort linje! Det har du fångat jättebra med fina bilder!!!!!!!
Ha det så gott

lilalili sa...

Underbara bilder alla tre. Men spikklubban är ju rysligt spännande på något vis och blir min favorit.
Kramis

Monkan sa...

Fina bilder, ljuslyktan ser ut att har varit med om den del :-) Min favorit är spikkklubban, ovanligt motiv och snygg bild.

dahlarna sa...

Vilket väder vi har idag! Vi har varit vid Ågelsjön & fikat & gått promenad! Sååå vackert!

Fina bilder du har i fototrissen! Spikklubban är vekrligen spetsig!!! KRAMISAR!

Erik sa...

Gillar din triss :-) Av de tre så blir det spikklubban som tar hem vinsten hos mig... Kanske för att jag kommer att tänka på gamla riddare och de var ju brukare av många spetsiga föremål. Minns också en rolig tecknad kortfilm där Janne Långben deltog i riddarspel, där förekom en spikklubba vill jag minnas...

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Jisses vad du har blivit ambivalent;)

Idag har jag faktiskt inte skrivit kommentarer hos så många så vi får väl se om jag får några kommentarer!

Kram Annica

Anette sa...

Ja, men det var finurliga bilder och spetiga och fina! Det var allt lite klurigt, men när man tittar så hittar man mer och mer..../Anette

Eva sa...

Tack för besöket och kommentaren hos mig.
Jag, som många andra gillar spikklubban bäst.
Må så gott!
Eva

Veronica sa...

Mycket fina bilder! Jag diggar verkligen spikklubban!!
Ha en skön kväll=)

Photos by Storm sa...

Hejsan. Här heter vinnaren nr 1. Fint torn med den kaxiga tuppen/Lis

Karin sa...

Kul att du tittade in på mina fototriss-bilder!

Jag gillar spikklubban! Så här på avstånd... :-)

/Karin

Veronica sa...

Jättefina bilder! Jag gillar spikklubban allra mest :)

rajson sa...

Spikklubban är en riktig höjdare!

Ane sa...

Hej, alla tre lika underbara, men nummer 2 blev min favorit hos dig... trevlig söndag.

Eva-Lena sa...

Jättefina bilder alla tre, spikklubban kammar dock hem första platsen, häftig!
/E-L

Mikaela sa...

Fina bilder, gillar den översta bäst ;)

Proforma sa...

Riktigt fina bilder! Jag tycker spikklubban var häftig! Men tänk att få ett slag av den ...hua!

Jah Hollis sa...

Och du har lyckats få alltihop att gå i svart. Den där spikklubban skulle man ju inte vilja ha en smäll av. :-)

Wickans värld sa...

Det finns en till gemensam sak på dina bilder - alla är svarta!!
Spikklubban var häftig! Den skulle inte jag vilja ha en smäll av..

Jo sa...

Fina detaljbilder! :) Jag gillade spikklubban av någon anledning! :) Kram!

Famos/Menageriet sa...

Fina spetsdetaljer!
Spikklubban verkar häftig tycker jag.
Ha det gott!

Annies Fotoblogg sa...

Fina bilder. Spikklubban var härligt spetsig.

Christa sa...

Jag som brukar skilja mig lite från mängden ibland får idag istället sälla mig till majoriteten.
Spik klubban blir även MIN favorit

Ha det gott

♥ LottaM ♥ sa...

Toppen fina foton alla tre i din triss. Väljen INTE ut någon specifik utan tar dem till mig alla.

Tack för kommentaren hos mig.
Ha en fin måndag!

Avsändare Margareta sa...

Snygga foton alla tre, alla på sitt sätt men i temat och som nummer ett väljer jag foto nummer 1


/Avsändare Margareta

AnnaKK sa...

Superhärliga foton till denna triss! Spikklubban och lyktan är två läckra föremål - men torntuppen i första bilden faller jag ändå allra mest för! :-)

Nettan sa...

Den sista tyckte jag bäst om.
Tack för kommentaren hos mig.

Eva sa...

Alla bilder är så fina att jag inte kan välja någon favorit

Kin@ sa...

Fina bilder alla tre!

Trevlig vecka!

Mvh Kin@