lördag 27 september 2008

Härjedalen


Nu skall jag väl ta och sätta lite fart med bilderna från Härjedalen tänkte jag, har ju inte avverkat dag ett ännu, kan ju säga att det finns drygt hundra bilder bara från den dagen, men har valt ut en del som jag tycker är bra och en del som är mindre bra;)
Är väl så att jag borde lära mej mer om kameran, men det är nog också så att ljusförhållandena är knepiga i fjällen, på samma bild kan man ju ha sol, svarta moln, dis och dimma i kombination med naturens egen färgpalett.
Vi befinner oss alltså vid Mittåkläppen i närheten av Bruksvallarna.
Tycker inte det finns så mycket att säga till bilderna egentligen, tycker dom talar för sig själva, och så berättar dom nog en hel om min person, för jag ÄLSKAR detta, och är så lycklig för att jag fått uppleva detta fantastiska när "fjällen" brinner.
Som vanligt är alla bilder "klickbara"

Dom gillar varndra verkar det som;)

Hoppas att Ni också njuter av alla fantastiska färger, är så roligt att kunna dela med sig av en fin upplevelse.


Vill önska alla en fin lördag oavsett var Ni är och vad Ni skall göra, gör inga dumheter bara ;)

Eller egentligen gör en massa dumheter bara Ni har roligt och inte skadar någon annan!!

Stora Kramen //annette





Ps. Just nu återstår det 31 kommentarer till 2000!!
































































































23 kommentarer:

Hanneles paradis sa...

Så underbart vackert, så det är ingen måtta på det. Mysiga björkar. Du får ha en riktigt mysig helg, kram.

Lotta sa...

Dessa kort läker nog allt ont i världen:))) otroligt vackert och jag blir så sugen på att åka dit och se det med egna ögon nu...

haha då ska jag skriva inlägg HELA dagen idag då;)
Fast med min tur så hjälper det inte Haha

NU ska jag pröva den nya dammsugaren jag köpt...härligt

Kram....29 inlägg kvar då hmmm

vivan sa...

Så, fina bilder...det måste ha varit fantasiskt att få vandra bland allt det vackra...
bilderna på vatten, och när du fått med speglingen är så fina...
Ja alla bilderna är njutbara...jag kan känna både dofter och ljud när jag studerar dem...fint att ta fram
i vinter och titta på....tack för resan ....trevlig helg...jag åker en sväng till IKEA i eftermiddag...
alltså inte skogen...där var jag i går kväll...fnizz!!

Paula sa...

27 inlägg kvar?
Vilka helt underbara kort... Hoppas du får en trevlig lördag. Festen blir förhoppningsvis lyckad... Kram

Annica sa...

Hej vännen!

Ojojojojojojojojoj. Jag blir nästan förstummad (tur att det är fingrarna som skriver och inte munnen;)

Dina bilder är helt fantastiskt vackra!!! Vilken färgprakt!!!!!
Jag gillar ju alla de vackra färgskiftningarna på trädens löv i kombination med himmel och berg men det foto som fångade mitt intresse mest idag var nog det med blåbären! Superläckert!!!

Idag är jag sur och grinig, barnen har en tendens att inte hjälpa till och då blir maken sur och det smittar ju av sig. Har dock varit och shoppat lite härligt på vår lokala inredningsbutik (mitt emot konsum fd fiskeochdjurshopen) så jag blev lite gladare i sinnet igen. Bland annat köpte jag en servetthållare och en vacker bollkryss:)

Ha en skön lördag!
Kram Annica

Lotta sa...

jaha;) jag bara kollade in mellan städmopp o dammsugning hur många inlägg du fått Hehe

Gud va barnslig 41åring jag är idag;)

Skämt o sido. Fanns det Hjortron där att plocka? tror att jag frågat det förut men ej fått svar...säkert att jag missat det isåfall.

Kramis

Inger Maryissa sa...

Underbara foton som alltid.
Fantastska fjällbilder i höstskrud,
och oj så härligt blåbären lyser mot det röda i ett av fotona och de med alla vackra höstlöv.
Hösten är en så otroligt vacker årstid,
och i år verkar det vara ovanligt mycket av de röda färgerna.
Ha en fortsatt fin dag och helg.
Kram

Lotta sa...

Ok...då finns det Hjortron där iallafall. Hur många mil är det från Västkusten tror du?

Nej vi har inte fått provsvar än..konstigt skulle fått svar i torsdags. Räknar med Måndag.

Nu städar jag överallt samtidigt och rotar bara fram mer damm ju;( fast det blir nog fint sen;)

Kram

MOONLOVER´S sa...

ååå så härlig bilder. kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej igen!

Nä inte blev den oäkta gladare av shoppingen inte;) Men å andra sidan blev han det av att det var fotboll på tv och hans lag vann:)

Men att jag blev glad är nog det viktigaste eller;) haha jag är ett stort ego *fniss*

Klart du ska vara ego du med och njuta av dina fantastiska bilder!!!

Är det ok om jag långar någon bild för framtida behov? Jag lovar självklart att jag ska säga att du tagit bilden när folk beundrar den:)

Kraaaaam
Annica

Bosse sa...

Helt underbara foton och vyer!
Förstår att du älskar de miljöerna!
Är vackert med fjälltoppen ovan trädgränsen - blir så annorlunda färger där.
Jag har också en dröm om att någon gång uppleva när "fjällen" brinner!
Har tankar på att orken kanske ska räcka upp till Grövelsjön något kommande år. Vet ej om "fjällen" brinner där eller om det är för långt söder ut...
Har nu bläddrat fram och tillbaka en lång stund bland dina Härjedalsbilder, klickat upp i full storlek, bara så härligt...
Önskar dig en skön helg!
Kram / Bosse

enn-08-i-exil sa...

Morrn Annette.

Jag tycket att du har fått"till"
det med fotograferingen.
Fina bilder, en favorit är
den knotiga fjällbjörken!

Ha de bra

Hasse

enn-08-i-exil sa...

Hej igen Annette.

Får jag lämna ett litet fototips?

För att "öka" djupet i "stora"
landskapsbilder så kan man
använde sej av någon slags
förgrund,en kvist, en sten eller
något annat som ger bilden djup.
Pröva med och utan så ser du
skillnad.

Funger jättebra med vidvinkelobjektiv. Det blir skärpa
"härifrån och till evigheten"
om du förstår vad jag menar.

Ha de bra

Hasse

Annica sa...

Det tackar jag för!

Sitter nu här tillpiffad och klar med lockar i håret och mascara på fransarna och väntar på att barnvakten ska dyka upp...

Kraaaaaaam
Annica

enn-08-i-exil sa...

Hej Annette

Phu, jag var lite orolig att "mitt"
förslag kanske inte var vad du
ville höra.

Jag trodde du hade köpt en vidvinkel.

Ps du kan använda andra objektiv
för att uppnå dom samma
effekterna.
Ha de bra

Hasse

Viola sa...

TACK SNÄLLA ANETTE FÖR DENNA HELT UNDERBARA BILDKAVALKAD, JAG BARA NJUTER SÅ VACKERT, VILKEN HÄRLIG UPPLEVELSE FÖR DIG, MÅNGA KRAMAR FRÅN VIOLAN

vivan sa...

Trevlig lördagkväll önskar jag dig!!! kramiz:)

Pialotta sa...

Jag måste fråga dig .. hur stora är dina bilder du sätter in.. alltså i pixlar? Jag förminskar ju alltid mina rejält till 600.
De tar ju ganska så stor plats på bloggarna med de större fotona, men visst är det skillnad när man ser de i storformat.. mycket bättre skärpa. Du tar väl bra foto.. inget större fel, men kameran sin borde man lära känna lite bättre.. gäller även mig.. Jag jobbar på det.
ha de fint.. jag har haft ännu en datorfri dag idag..
Kramkram

Famos/Menageriet sa...

Lyckliga Dig som har varit där när det är som vackrast och vilken tur att Du fotade alltihop så vi andra oxå får njuta!
Plockade Du med Dig dvärgbjörkris hem och satte i glycerin?
Det brukade jag alltid göra när jag bodde däruppe och det stod så vackert hela vintern.
Ha det gott!

Bollebygdsbo sa...

Vilka fantastiska foton!
jag blir jätteglad när jag hälsar på här.
Njuter verkligen!
Tack.

synne sa...

Vykort Annette. Gör vykort av dina bilder. Jag köper de direkt....
Så vackra...
Jag föll för den bilden med blåbären på det röda riset....
Kan jag norpa den?
Så var det en bild med ett blått fjäll och en med en sjö och....
Jag kan fortsätta hur länge som helst.
Tur jag kan gå tilbaka hit och kika igen.
Kramen Synne.

sickan sa...

Så härliga höst bilder!!!!
Kanon snygga!

Ha en skön kväll!

Mors Deka sa...

Otroligt vackra bilder! KRAMEN!